GUCO van Uunckhoeve nakomelingen GEZOCHT!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CeresMenM

GUCO van Uunckhoeve nakomelingen GEZOCHT!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 16:36

Hallo!

Mijn paard heet Guco's Gijon, zijn vader is Guco van Uunckhoeve (v. Gag).
Ik ben benieuwd of jij zelf, of iemand kent die ook een nakomeling van Guco heeft?

Graag hoor ik van je!

Groetjes Margo

krissie1985

Re: GUCO van Uunckhoeve nakomelingen GEZOCHT!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 18:43

CeresMenM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 22:19

Hé krista! bedankt voor jouw reactie, inderdaad heeft zij ook een guco maar hoe ik dan foto's krijg?????????? krijg alleen een paar persoonlijke gegevens van haar

krissie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 22:21

je moet op pm klikken margo, dan kun je haar een berichtje sturen!! en in contact met haar komen!!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 16:06

He grappig jullie hebben me gevonden. vraag maar raak ik weet er zo langzamerhand wel het een en ander van.

Pattie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 23:35

Afbeelding
Uniform x Guco van de uunckhoeve Haha!

CeresMenM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 13:08

wat een gave foto!! absoluut niet gelijkend met mijn Guco, maar dat vind ik juist wel heel bijzonder. Dit weekend ga ik bellen met de eigenaar van stoeterij Wilgenhof, hij heeft Guco vrij lang gehad. groetjes Margo

ruth_evita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 21:59

Hallo,
Ik heb ook een nakomeling van Guco van Uunckhoeve, ze heeft Evita II. Ik kan ook nergens informatie over hem vinden. Heb je al iets over hem gevonden? Ik ben namelijk erg benieuwd hoe hij eruit ziet, of mijn merrie op hem lijkt e.d. Ik heb al een berichtje geplaats dat ik iets zoek, maar wereklijk niemand reageert... Ik zou niet weten waar ik nog moet zoeken.
Ruth

krissie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 22:07

@ ruth_evita :

Dit heb ik gevonden in vorige topics hierover...CeresMenM heeft ook een Guco van uunckhoeve en zij kent ik.
zodoende topics weer zag staan, en ik even wou reageren, hier heb je wat informatie over hem, ik ga kijken of die fotos ook weer van Guco er op kan krijgen

Guco van Uunckhoeve

Prest. sport
NRA STB 83*1
Vos
Geboren 09 - 07 - 1980
Stokmaat 1.70 m. .
Percentage Anglo-Arabisch bloed: 75.00% waarvan 25.00% Arabisch bloed.

Fokker:
G. Rademaker
Brinkhuisweg 6
NL-7555 PD Hengelo (Ov)

Eigenaar: G.J. Hindriks
Broekdijk 24
NL-7664 VE Manderveen

Dekstation: zie eigenaar
Tel.: **(31) 541 680354

Afstamming
Evenals de Anglo-Arabisch volbloed hengst Gagson Wimborn en de KWPN-hengst Vasco stamt Guco van de Engels volbloed hengst Gag xx. Gag is onder andere de vader van de moeder van het internationale springpaard Finesse (Emile Hendrix), die op haar beurt de moeder is van de goedgekeurde hengst tevens Nederlands en Wereldkampioen 1997 van de vijfjarige springpaarden Kigali. Homme d'Amour (v. Calvados) is een goedgekeurde kleinzoon van Gag xx. Van Gag xx lopen diverse nakomelingen in de internationale springsport: Ferdinand (Joch en Munsterhuis), Royal Saga (Toon Holtus/Patrick Meyer) en Vanessa (de moeder van Finesse), terwijl de Gag-dochters Wild roos en Zilda respectievelijk de moeders zijn van Cartouche II (Dan iel Etter) en Up and Go (Geraid Geessink). Een bekende jonge Gag xx in de dressuursport is Zettero (Mirjam Drenth).
De moeder van Guco is een product van een destijds veel gemaakte F1-kruising van Arabisch volbloedhengst x Gelderse merrie. De Arabier in het geval van Guco is de Noran ox-zoon Kebir II ox, een hengst die zich onsterfelijk heeft gemaakt als sportponyleverancier en waarvan inmiddels is gebleken dat zijn zonen, kleinzonen en achterkleinzonen het prestatiebloed onveranderd en onverminderd doorgeven. Guco's moeder Fatimah stamt uit een dochter van de Hannoveraanse hengst Astfarn, wiens moeder Fährliese op haar
beurt de Trakehner Fahnenträger als vader te boek heeft staan, terwijl haar moeder stamt van Detektiv (Hann).

Eigen prestatie
De hoogbenige Guco voert een aanzienlijke hoeveelheid Arabisch- er Engels volbloed en heeft al in 1983 het verrichtingsexamen met goed gevolg afgelegd bij het NRPS. Voor de onderdelen galop en steeple verdiende hij daarbij een Zeer Goed en hij heeft zijn belofte waargemaakt door in de landelijke ruitersport de klassen ZII-dressuur er ZZ-springen te bereiken. Onder zijn vroegere ruiter Jos Pex werd Guco NKB-kampioen ZZ-springen. Met Anne-Kee Oostra liep Guco ZII dressuur op de KNF-kampioenschappen.

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 20:41

Guco leeft niet meer. Ik heb hem diverse keren in levende lijve bewonderd. Op de hengstenshows bij hendriks lieten ze hem springen onder de man en later werd hij gereden door een meisje. Deze heeft ook de hengst Prins Alfred gereden.( haar naam ben ik even kwijt, maar ze zit ook wel op bokt. ) Ook op de shows van het nrps heb ik hem wel eens gezien.

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 12:45

Hallo

Wat leuk dit topic....
Ik heb dik 3 jaar een guco van Uunckhoeve afstammeling gehad
die zag er zo uit:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

enne....het was geen makkelijk paard....een vrij dominante merrie met TE veel energie! maar wel een liefie

pamela1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 13:05

Hallo,

Ik zit net voor het eerst op bokt.nl. Ik ben op deze site terecht gekomen door op google te zoeken naar Guco van Uunckhoeve en zag dat je nakomelingen zocht van deze hengst. Toevallig rij ik zelf ook een Guco. Mijn merrie is een paard met zeer veel karakter heb best wel problemen met haar gehad, maar het is er ook wel een die als je haar voor je gewonnen hebt dan doet ze ook alles voor je. Aanstaand weekend ga ik voor het eerst op concours met haar.

Groetjes Karin

CeresMenM schreef:
Hallo!

Mijn paard heet Guco's Gijon, zijn vader is Guco van Uunckhoeve (v. Gag).
Ik ben benieuwd of jij zelf, of iemand kent die ook een nakomeling van Guco heeft?

Graag hoor ik van je!

Groetjes Margo

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:39

he karin wat zit er nog meer achter die van jou en waar heb je haar gekocht? Hoe oud is ze?

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 00:11

Hey,

ik heb ook een Guco - afstammeling 1,5 jaar geleden gekocht. Het is een merrie, vosschimmel van 1.61 m. Nu 11 jaar.
Ze is Guco x overste.. Ze heeft 60% Anglo-Arabisch bloed, veel energie, een moeilijk paard om mee te rijde, maar in omgang het beste da ge u kunt wense. Ze is nrps ingeschreven. Tussen haar papieren stak een blaadje over Guco. Mijn merrie lijkt er erg hard op. Guco is een vos van 1.70m en sprong ZZ en tevens ook Z-dressuur. Op dat blaadje staat 1 foto van het springen en ook 1 van dressuur.

Thalia

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 17:33

Guco van de Uunckhoeve:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

-Brantome xx
-Vieux Manoir xx
-Mourne xx -Vieille Maison xx
-Nasrullah xx
v. Gag xx -Ballynash xx
-Ballywellbroke xx
-Pharos xx
-El Greco xx
-Elsova xx -Gay Champ xx
-Maravedis xx
Guco van Uunckhoeve -Orsova xx
-Moonlit xx
-Oran ox
-Noran ox
-Kebir II ox -Nerina ox
-Rudan ox
m. Fatimah -Djoufallah ox
-Moezz’ara ox
-Ast
-Astfarn
-Sabina -Fährliese
-Unknown
-Unknown
-Unknown

Zelf heb ik een Guco vd Uunckhoeve zie profiel

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 20:08

Slotje ivm oud-topic.
Je kunt topicstarter via pb of email bereiken als je nog iets toe te voegen hebt.