[H][KWPN] Voor een CarefulxElcaro, dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Remember

[H][KWPN] Voor een CarefulxElcaro, dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 11:39

Het staat op de planning van de fokster om Shine van het voorjaar weer te dekken, ben erg benieuwd naar meningen van anderen Ja.

Shine was opgenomen als Reg. A, maar met haar klassering in de Z1 nu heeft ze het oranje papiertje. Van het voorjaar gaat ze zeer waarschijnlijk weer naar de keuring om het nog een keer voor ster te proberen (hopelijk tegen die tijd al met het sportpredikaat op zak), maar ze is al wel opgenomen. Beenstanden zijn correct (ook geen opmerkingen over gehad op de keuring), ze lijkt op de foto's ietwat onderstandig te staan en nauw achter, dit is echter niet zo.

Ze is langgelijnder dan ze oogt (hoek v/d foto), lendenpartij is door de training mooier aangesloten dan hij is geweest, was ietwat lang en week (aandachtspunt). Schouder zou ik graag wat schuiner zien en van nature wat meer front erop. Ze beweegt met enorm veel souplesse en gemak, zou sterker mogen achter van zichzelf, voorbeen is aansprekend. Stap is goed, maar zou wat meer uit de schouder mogen. Draf en galop ook goed, fijn in balans en veel souplesse, maar zoals eerder gezegd, mag wat meer kracht in. Sluiten pakt ze stukjes fijn aan, maar (daar komt 'ie weer) ze moet nog sterker worden. Idem dus ook met verruimen.

Shine is PROK goedgekeurd.

Ze is op de keuring gemeten op 1.62, maar ze is nu zéker 1.65 en oogt groter. Karakter is een 10, wel sensibel onder het zadel tijdens het werk, maar goudeerlijk. In de omgang schaapmak.

Afstamming: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=126801

Afbeelding

Afbeelding

Stukje film:

http://www.youtube.com/watch?v=e4PcBzs6wz8

Ze heeft al 2 veulens van Gribaldi gehad, mooie plaatjes (zie profiel), met véél maat (die uit de Z-jaargang zit nu al tegen de 1.70 aan) en eigenlijk té veel bot. We zijn er 2 weken terug wezen kijken en ze zitten echt tegen het grove aan qua gewrichten, kaak is erg zwaar uitgesneden. De oudste (nu 3) draaft enorm traag en zweverig, stapt wel heel goed en galop is iets gezetter dan de draf. De 2jarige vind ik beduidend beter draven, stuk vlugger achter, sluit mooi bij. Stap en galop ook prima. Het zijn qua model mooie dieren, qua beweging zou ik ze laten staan Bloos

Pffff, moeilijk allemaal, ben blij dat de definitieve keuze niet bij mij ligt haha! Maar, brand los....!
Laatst bijgewerkt door Remember op 28-01-07 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

LDRD

Re: [H][KWPN] Voor een CarefulxElcaro, dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 11:49

Oke, kom ik weer aan met Don Romantic Haha! , maar dat is niet voor niets Knipoog .

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 11:56

Hup, even onderbouwen dan Haha! !

(maar moet toegeven dat ik die ook al eens opgezocht heb hoor Knipoog )

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 12:01

Zelf ben ik trouwens helemaal weg van Rubin Cortes, voor mijn part ging dat rietje er gisteren nog in ipv morgen Clown ! Heel aansprekend model, mooi papier (hou wel ven aan scheutje springbloed) en enorm bewegen!

http://www.pferdezucht-harli-seifert.co ... 7&idart=84

Heb hier een dvd liggen van 'm, zal kijken of ik een stukje kan uploaden!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:04

Oké Haha! .

Ik vind het sowieso een hele aansprekende merrie, die naar mijn smaak net wat meer uitstraling zou mogen hebben. Hals komt wat diep ook uit de borst.
DR kan de schouderpartij zeker verbeteren en vererft het mooi uit de schouder komen. Ook geeft hij een mooi vlot achterbeen dat goed ondergebracht wordt, takt, balans.
Verder geeft DR over het algemeen chique paarden met uitstraling, zonder direkt te fijntjes te worden.

Ik denk dat je in zijn algemeenheid met deze merrie moet zorgen dat je haar fijne punten, die ze genoeg heeft, behoudt en daar niet op inlevert.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:05

Is inerdaad ook een leuke hengst, maar enig idee hoe hij zich vererft?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 12:10

LDRD schreef:
Is inerdaad ook een leuke hengst, maar enig idee hoe hij zich vererft?

Heb diverse foto's en filmpjes gezien van veulens van 'm, allemaal stuk voor stuk aansprekend. Hij heeft ook een (res.?)kampioen gegeven op een veulenkeuring. Heb ergens een bestand waar vanalles in staat maar die kan ik nu zo 123 niet vinden Bloos

LDRD schreef:
Ik denk dat je in zijn algemeenheid met deze merrie moet zorgen dat je haar fijne punten, die ze genoeg heeft, behoudt en daar niet op inlevert.

Ja, en wat betreft DR en de verbeterpunten, dat klopt Haha!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 12:45

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 15:16

Inderdaad een fraaie hengst hoor, mooi knietje ook en sterk achter.

Ik houd hem ook eens in gedachten Tong uitsteken .
Misschien leuk op mijn DR merrie tzt. Clown

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 17:31

Op zich is het "zweverige en trage" niet gelijk gek bij Gribaldi en die is ook ++ vererver voor maat.
Voor knie en front met een goed achterbeen ben ik wel weg van Citango. Voor veel hals zou Tango ook kunnen, het geeft allebij via Contango lijneteelt. Ik lees richting dressuur, want Cantos zou qua lijnenteelt ook niet gek zijn (is qua indexen een goede allrounder).
Meer bloed zou ik met bovenstaande hengsten niet verwachten, mooi types met bloed zou misschien Kennedy kunnen geven, maar dan moet mama wel cool zijn wat mij betreft.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 18:36

Van gribaldi lopen ook zat E-maatjes rond, uit paardenmerries.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 18:59

Sammie schreef:
Van gribaldi lopen ook zat E-maatjes rond, uit paardenmerries.

Eens, de indexen geven dan ook de statistiek van z'n nakomelingen.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 00:28

ART_UMA schreef:
Op zich is het "zweverige en trage" niet gelijk gek bij Gribaldi en die is ook ++ vererver voor maat.

Idd, het was ook niet mijn keus geweest bij haar. Maar het zijn wel knappe paarden geworden, en er zijn ook mensen die dat zweverige helemaal geweldig vinden, gelukkig Vork

Citaat:
Voor knie en front met een goed achterbeen ben ik wel weg van Citango. Voor veel hals zou Tango ook kunnen, het geeft allebij via Contango lijneteelt. Ik lees richting dressuur, want Cantos zou qua lijnenteelt ook niet gek zijn (is qua indexen een goede allrounder).
Meer bloed zou ik met bovenstaande hengsten niet verwachten, mooi types met bloed zou misschien Kennedy kunnen geven, maar dan moet mama wel cool zijn wat mij betreft.

Citango, Tango en Cantos heb ik allemaal al wel een keer aan gedacht, idd om het Contangobloed Ja. Zo ben ik ook bij Rubin Cortes gekomen (Contender). Cantos vind ik ook helemaal niet gek om in de dressuurrichting te gebruiken, fijn dier!

Kennedy ga ik is achteraan, bedankt!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 00:29

LDRD schreef:
Inderdaad een fraaie hengst hoor, mooi knietje ook en sterk achter.

Ik houd hem ook eens in gedachten Tong uitsteken .
Misschien leuk op mijn DR merrie tzt. Clown

Hij spreekt mij echt énorm aan, vind het zo'n geweldig fijn dier om te zien Ja. Plus dat ik denk dat hij qua bloed mooi combineert! Was trouwens een maand of 2/3 onder het zadel bij die show.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 17:18

Ik ben trouwens ook erg weg van Oscar, maar die lijkt mij een beetje te veel bot en massa te vererven (met haar 2 mega-veel-bot-veulens van Grib in m'n achterhoofd), Uphill misschien wat?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 10:15

Remember schreef:
Ik ben trouwens ook erg weg van Oscar, maar die lijkt mij een beetje te veel bot en massa te vererven (met haar 2 mega-veel-bot-veulens van Grib in m'n achterhoofd), Uphill misschien wat?

Op zich vind ik Oscar zeer goede nakomelingen geven. Uphill heb ik niet zo'n zicht op.

Wat mij altijd tegenhoud is de vraag of er wel iemand komt kijken als je een jonge Oscar te koop hebt?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 10:24

Wat foto's van zaterdag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LDRD schreef:
Wat mij altijd tegenhoud is de vraag of er wel iemand komt kijken als je een jonge Oscar te koop hebt?

Hmmm, ik kom gerust kijken hoor Haha! ! Maar echt 'commercieel' is hij (nog) niet denk ik nee.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 10:32

Ohhh, wat een prettig dier om te zien zeg!

Maar begrijp me goed, ik ga ook niet altijd voor commercieel, maar ik verlies het ook niet uit het oog.
Je moet soms toch ook eens wat verkopen en dan is het wel vervelend als er op grond van de afstamming al geen hond komt kijken.
Andere kant is ook lastig hoor heb ik ervaren als het wel commercieel genoeg is en je erf overladen wordt door gelukszoekers Rolleyes .

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 10:39

Ja, ik snap je helemaal Ja!

Is wel 'jammer' ook dat Careful nou niet echt bekend is, want dat scheelt al een klinkende Pling naam in je afstamming.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 10:44

Ja, maar als ik deze merrie zie wil ik wel meer van Careful weten...

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 10:45

Nog een geheim tip trouwens Knipoog , er komt bij Kathman een jonge Don Romantic waarschijnlijk ter dekking.
Ik heb nu al spijt dat ik me voorgenomen heb dit jaar niet te dekken.... Tong uitsteken .

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 10:55

LDRD schreef:
Ja, maar als ik deze merrie zie wil ik wel meer van Careful weten...

Maar dan moet je wel éérst die merrie zien haha!

LDRD schreef:
Nog een geheim tip trouwens Knipoog , er komt bij Kathman een jonge Don Romantic waarschijnlijk ter dekking.
Ik heb nu al spijt dat ik me voorgenomen heb dit jaar niet te dekken.... Tong uitsteken .

Uit wat voor moederlijn? Enne, idd errug geheim nu nog hoor Vork

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 10:58

Uit een Waldsohn x Looping moeder, ook niet erg commercieel natuurlijk. Clown

Maar het dier zelf is een plaatje en ik ben ervoor gevallen Kwijl .

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 13:19

Waar heb je 'm gezien? Ben nu ook wel nieuwsgierig aan het worden Ja!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 13:49

Wil je PB wel foto's sturen, want de foto's die ik heb zijn niet van mijzelf dus ik vind het niet netjes om ze zo op het net te zetten.
Heb ze nu niet bij de hand, maar zal vanavond even kijken. Sigaar