Daar heb ik de hengsten Saros van 't Gestelhof en Warkant van dichtbij kunnen bewonderen. Beide hengsten zijn ontzettend nuchter en gedragen zich netjes in stal (ze waren net gevoerd, maar helemaal geen voernijd of happig)
.Warkant is een afstammeling van Ferro, maar dat is veels te veel bloed om te mixen met mijn merrie
Wel vondt ik hem een erg mooi zwarte hengst om te zien!
De hengstenhouder was ook mee eens dat Saros een beter keuze zou zijn voor mijn engelsvolbloed merrie.

Saros was zeer goed in de dresseursport (hij wordt niet meer gereden), en is een afstammeling van Ramiro waardoor zijn nakomelingen ook goed presteren in de springsport.
Verder heb ik de nakomelingen van Saros van dichtbij kunnen bekijken. Allemaal zijn ze stuk voor stuk aardig aan de maat en met een zacht karacter.
Ik was ook onder de indruk van de video of Saros in zijn jongere jaren, vanaf zijn geboorte t/m zijn wedstrijd overwinningen.
Graag wil ik weten of er nog meer bokkers zijn die hebben een nakomelingen van Saros? Ik ken alvast 1 bokker die vorig jaar een veulen heeft van hem
. Wel ben ik benieuwd naar bokkers die een wat oudere nakomelingen heeft en wat zijn hun belevenissen- hebben hun paarden ook dezelfde talent als Saros? en welke sport onderdeel beoefenen ze: dresseur, springen of cross?
De nakomelingen uit zijn eerste jaargang zijn inmiddels 7 jr. geworden. Eentje heb ik al bij de stoeterij gezien, een heel lief merrie dat uitkomt op Z2.
Ik ben benieuwd