[TI] Tinker bij ponyclub, maar 1 probleem..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marsafuba

Tinker bij ponyclub, maar 1 probleem..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 21:48

[b]Hallo beste mensen,
Ik wil graag met mijn tinker bij de ponyclub, en verder komen in dressuur en springen, maarja, je pony moet natuurlijk wel makkelijk en mooi aan de teugel lopen..
Mijn tinker loopt wel , in stap heel makkelijk in draf gaat wel maar in galop is het gewoon slap hoofdje, en dan gaat het niet!
Weten jullie hoe je op een makkelijke manier (met weinig kosten, het liefst ZONDER kosten) je paardje aan de teugel krijgt?

Met vriendelijke groet Maren Peeters

Lowara

Re: Tinker bij ponyclub, maar 1 probleem..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 21:57

hoezo moet je paard aan de teugel lopen om op de ponyclub te kunnen lopen?
ik heb werkelijk jarenlang op de club gereden met een tinker met de kop vol in de lucht die in de galop vol tegen anderen aanliep omdat ze onbestuurbaar was.
Zolang ze de 3 basisgangen kan lopen en reageert op je hulpen kun je prima bij de club hoor.
ik rij nu zelf in een gevorderde les met verschillende types ruiters en daar rijdt de helft ook gewoon niet aan de teugel.
dat is namelijk niet de maatstaaf om goed te kunnen rijden Knipoog gewoon die clublessen volgen en langzamerhand zal je zelf beter leren rijden en loopt je Tinker vanzelf laag.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 21:57

euhm.. ponyclub hebben ze toch een commandante>?? Die jullie les geeft?
ALS JE lid wordt.. krijg je daar les.
Wat is voor jou de reden om lid te worden>|? wedstrijden te rijden?

Ik denk dat je je geld beter kan besteden om GOED les te krijgen. Dit is simpel op te lossen door goed te rijden en te longeren met je paard Knipoog

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 21:58

je gaat er toch lessen om je paard netter te krijgen ?? en jezelf natuurlijk! dus waarom moet hij het dan al kunnen?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 21:59

volgens mij is daar de ponyclub juist voor, om jou zo te leren rijden dat je pony mooi aan de teugel gaat lopen. Ja

en als ik je profiel zie, snap ik je helemaal niet, ze worden daar aardig in de krul gezet dus waar is het probleem? Lachen
Laatst bijgewerkt door Pellie op 26-01-07 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Marsafuba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 22:01

Ja dat is wel waar, maar ik heb ook les bij anderen gekregen , maar nog steeds lukt het me NIET goed in draf en galop..

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 22:02

dan moeten jullie meer oefenen Ja

Widner

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 22:06

Marsafuba schreef:
[b]Hallo beste mensen,
Ik wil graag met mijn tinker bij de ponyclub, en verder komen in dressuur en springen, maarja, je pony moet natuurlijk wel makkelijk en mooi aan de teugel lopen..
Mijn tinker loopt wel , in stap heel makkelijk in draf gaat wel maar in galop is het gewoon slap hoofdje, en dan gaat het niet!
Weten jullie hoe je op een makkelijke manier (met weinig kosten, het liefst ZONDER kosten) je paardje aan de teugel krijgt?

Dat heb ik nou nog nooit gehoord, met geld je paard aan de teugel krijgen Nagelbijten / Gniffelen

Ik denk dat je gewoon les moet nemen bij de ponyclub! Dan leren ze je daar hoe dat allemaal moet, zo erg is het toch niet als hij is galop niet aan de teugel loopt? Je moet gewoon goed les nemen Ja

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 22:09

waar ligt het probleem denk je??

Ligt het bij het paard of ligt het bij jou?? 90 % van alle rijtechnische problemen liggen bij de ruiter.
Ik heb jaren paarden ingereden.. en weet waar ik over praat. met hulp gaat het je wel lukke..

Marsafuba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 22:12

Nouja, in ieder geval van jullie kant kunnen horen, komt op hetzelfde neer!

Errrrrrug bedankt!! Haha!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 22:14

Ik vraag me wel af waarom je zo gefocussed bent op het aan de teugel rijden.
Ook in je profiel..
Citaat:
Je hoefde maar een beetje met je teugels te spelen en hij liep in een mooie ronde krul.

Citaat:
Fortuyn is een donkerbruine lieve merrie van 1.65 die lekker aan de teugel loopt.

En op de foto's worden ze allemaal flink in de mond getrokken om maar in de krul te lopen..
Geen fijn gezicht vind ik

Je moet je eerst goed gaan concentreren op ontspanning, achterhand goed eronder, beetje verzamelen, en dan gaan ze vanzelf wel nageven. Inderdaad wat de rest al zegt, dát leer je juist in de les.

Marsafuba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 22:15

Dankje, maar dat paardje (samiro) die in een mooie krul liep, toen was 10 en had ik voor zo'n paardje geen kracht, ik wist niet dat het zo erg was! Bloos!

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 22:17

dat deed mijn tinker in het begin ook niet nu in galop nog maar net maar ik het er wel een jaar over geoevend tot het eindelijk goed kwam en ik zat toen al lang bij de club..Lachen

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 22:17

Je paard hoeft helemaal niet aan de teugel te lopen! Knipoog
Ik heb ook al meer dn 2 jaar bezig (ponyclub) met een pony van mij om aan de teugel te rijden,.. wat nog steeds niet altijd lukt, vooral niet in de galop.
Ik kan je maar 1 ding zeggen;
Oefenen oefenen en oefenen

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 22:22

Widner schreef:
Marsafuba schreef:
Hallo beste mensen,

[b]Dat heb ik nou nog nooit gehoord, met geld je paard aan de teugel krijgen Nagelbijten / Gniffelen
Ik denk dat je gewoon les moet nemen bij de ponyclub! Dan leren ze je daar hoe dat allemaal moet, zo erg is het toch niet als hij is galop niet aan de teugel loopt? Je moet gewoon goed les nemen Ja

Jawel hoor! Je maakt twee zakjes met muntstukken erin. De kant waar je paardje het slechtst inbuigt hang je het grootste gewicht aan. Aan allebei de kanten van de teugels hang je er een *LOL*

Nee grapje hoor Tong uitsteken

Maar je kunt dan toch JUIST bij de ponyclub gaan om het te leren! Als je alles al kon had je ja ook geen lessen meer nodig.

Marsafuba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 09:19

Haha, ja dat ga ik zeker doen, en tja , het enige wat ik kan doen is oefenen oefenen oefenen..

@?= Jawel hoor, slof enzo, maar ik hou het het liefste natuurlijk

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 09:25

Marsafuba schreef:
[b]Weten jullie hoe je op een makkelijke manier (met weinig kosten, het liefst ZONDER kosten) je paardje aan de teugel krijgt?

Klinkt bot misschien, maar leren rijden Haha!
Als jouw paard zijn benen goed onder zijn lijf plaatst en zijn/haar rug ontspant en dus ook goed voorwaarts loopt, zal hij/zij op enig moment aanleuning gaan zoeken. Het is dan aan jou om daarop in te spelen. Dit klinkt alsof het met 1 druk op de knop is, maar het is een samenspel tussen jou en je paard. Lijkt me echt wel handig om les te nemen om te voorkomen dat je zoals HEEEEEL VEEEEEL mensen doen.....je paard voor vast zetten en in de krul (die dan aan de teugel genoemd wordt) trekken. Dit echt met alle gevolgen van dien. Aan de teugel is dus niet alleen maar optisch met zijn/haar hoofd naar beneden. Succes.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 09:28

Mijn tip? Neem les, waarom wil je niet investeren in je paard dmv les? Lijkt me toch wel belangrijk, niet alleen omdat er nog altijd zo veel te leren is, maar ook omdat dingen er zo anders uit kunnen zien dan ze voelen.

Voor de rest kun je elke hulpteugel er aan knopen die je wilt, maar een echte nageeflijkheid, echt "aan de teugel" zul je daar nooit mee bereiken.

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 09:29

Marsafuba schreef:
@?= Jawel hoor, slof enzo, maar ik hou het het liefste natuurlijk

Weet even niet of dit serieus is......maar met een slof de oplossing zoeken is uit den boze. Een slof is een hulpteugel die dan jouw tekortkoming moet afvangen (in deze situatie dan).

Marsafuba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 13:16

ik én slof, dat gaat niet samen, ik hou het het liefste natuurlijk, maar iemand vroeg dus, met geld je paard aan de teugel krijgen.. nooit van gehoord, maar slof was dus een voorbeeldje Knipoog Maar ik zou het NOOIT gebruiken!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 13:20

Ik snapte het voorbeeld wel,

alleen snap ik niet dat je zonder te inversteren je paard aan de teugel wil laten lopen, aan de teugel is veel meer als alleen van voren in de krul lopen,

het enige wat ik je kan adviseren is toch op zoek te gaan naar les,
en ook gewoon naar de ponyclub gaan, als het goed is zal je daar dan ook geholpen worden.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 13:21

Je moet om te beginnen de nadruk niet zo leggen op het aan de teugel lopen. Zorg er eerst voor de je paardje goed aan het been is. Hij/zij moet lekker lopen en jij moet lekker zitten. Als je paard goed zijn evenwicht heeft gevonden en lekker gaat lopen, komt die aanleuning vanzelf. Neem dat maar van mij aan, ik spreek uit ervaring.
Bovendien krijg je neem ik aan les?!

Marsafuba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 15:43

Ja, ik krijg les, maar ik zit nog bij een manege, waar ik níet aan de teugel heb leren lopen,ik vind het dus behoorlijk saai, ik kan het wel (geleerd van buurmeisje, Zdressuuramazone) maar die had niet zo vaak tijd. Ik kan pas begin April mijn lessen opzeggen en dan lid worden van de ponyclub.
Bedankt voor jullie reacties btw!

MVG MARSAFUBA Koe