Birth Alarm GSM

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Birth Alarm GSM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 19:53

Heeft er iemand ervaring met een geboortemelder die zodra je paard gaat liggen om te bevallen een seintje geeft naar je mobiel/andere telefoon?
Mijn paarden staan niet aan huis, maar bij familie en ik zit eraan te denken om zoiets te huren, omdat er niet constant zicht op is.

Eén van mijn merrie's heeft in 2005 een enorm zware bevalling gehad en we hebben echt ontzettend veel geluk gehad dat we erbij waren (met dank aan mijn oplettende oom) en zo'n geboorte-alarm geeft toch wat extra zekerheid.

Wie heeft er ervaring mee?
Wat kost het om ze te huren? En waar zijn ze te huur?
En is het een aanrader? gaan die dingen niet soms per ongeluk af ofzo?

alvast bedankt

XxSultanxX

Re: Birth Alarm GSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:56

de moeder van mijn paard had ook zo ding om Lachen
de eigenaren van de moeder van mijn paard verhuurden die dingen
(zal ff voor je zien hoe duur ze kosten)
en ik geloof dat hij wel paar x af is gegaan zonder dat er wat was...

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:58

prijs complete set : 695 euro

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:58

divoza verhuurt ze ik weet alleen de prijzen niet meer Bloos

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 20:01

als je de site wil hebben moet je me maar ff pb e Lachen

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 20:34

weet iemand ook de afstand die zo'n melder heeft? Dus moet je niet binnen een bepaalde afstand wonen om een berichtje naar je GSM te krijgen?

Ik ben namelijk bang dta ik er dan te ver vanaf woon en dan heb ik er nog niks aan?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 20:41

Biancaa schreef:
weet iemand ook de afstand die zo'n melder heeft? Dus moet je niet binnen een bepaalde afstand wonen om een berichtje naar je GSM te krijgen?

Ik ben namelijk bang dta ik er dan te ver vanaf woon en dan heb ik er nog niks aan?

ik heb gelezen dat je een telefoontje krijgt, waar je ook bent!
Shak staat zo'n kilometer of 5 (hemelsbreed) van mij vandaan dus ik heb er echt eentje nodig met onbeperkte afstand.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 00:36

Wij hebben zo'n "ding".
Het bereik is groot, kan de hele wereld over, het gaat over het normale gsm netwerk (die van ons in ieder geval).
Wij kunnen 3 nr instellen, op het moment dat de telefoon in een bepaalde hoek komt gaat de telefoon automatisch alle nr bellen.

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 19:36

werkt dat een beetje, zit het de merrie niet in weg kwa strakheid etc.? Hoe werkt dat met dekens die moeten dan zeker af?

ingridge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:24

Ik zou zeker de deken af doen als het tegen die tijd is dat je merrie moet bevallen!!!! Zeker als je al een birth alarm omgaat doen.

Bij ons is het bij de merrie (met deken) van mijn schoonzusje goed gegaan, ik zei "die komt vanavond want de merrie is erg onrustig" maar de eigenaren zeiden dat het nog veelste vroeg was (2 weken)....resultaat 's morgens een paar extra oren boven de staldeur.

Mijn merrie heeft nu nog d'r deken op (200gr) maar tegen die tijd dat zij onrustig wordt is die deken er al af.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 09:44

Ik heb zelf een birth alarm Elke, vorig jaar gekocht. Ik wilde ook zo'n ding gaan huren, maar dat is toch behoorlijk prijzig, en aangezien we in de toekomst wel meer veulen willen fokken, hebben we zelf zo'n ding gekocht. Ik heb er NOG geen GSM-melder bij, maar ga die er dit jaar wel bij kopen.
Het birth alarm op zich werkt goed, ik doe hem om op het moment dat de uier echt gaat opzwellen, dat merk je vanzelf wel wanneer het nodig wordt.
Ik gebruik het alarm in combinatie met een camerasysteem, staat naast m'n bed, dus als het alarm afgaat, kijk ik op de camera of er al iets loos is. Je krijgt wel 'ns vals alarm (als je merrie gaat rollen - althans proberen Knipoog - bijvoorbeeld), maar dat merk je gauw genoeg. Je kunt het alarm dan "resetten", als ie dan meteen wéér afgaat, weet je dat het toch wel slim is om even te gaan kijken. Aiden z'n geboorte hebben we door het alarm van begin tot einde meegemaakt.

Ik vind het wel erg fijn, zo'n birth alarm, en je merrie heeft er eigenlijk weinig last van, volgens mij.

Met de GSM-melder erbij ben je nog wat "mobieler", kun je dus ook gewoon van huis, je krijgt dan een SMS-je als het alarm afgaat. Kun je dus nog voor niks naar huis scheuren, maar dat risico zit er nu eenmaal in Clown

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 11:13

Is het ook geen optie om bij je familie te gaan slapen tegen de tijd dat ze uitgerekend is? Dan kun je misschien nog een cameraatje oid kopen, waarop je haar in de gaten kan houden?

Divoza verhuurd ze idd ook.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 12:40

Ik heb er ook 1 gereserveerd voor de bevalling, ik hoor van mensen die het voorgaande jaren hebben gebruikt dat het erg fijn is, maar je wel eens voor niks kan komen als je merrie besluit even op haar zij te gaan liggen als ze rust. Dan gaat ie natuurlijk ook af. Ik woon zelf op zo'n 5 a 7 min van stal af... ben nu al aan het klokken hoe snel ik het kan rijden hahaha.
Heb er dus goede hoop op straks dat ik bij de bevalling kan zijn!

Je hebt 2 versies, een met zender, die heeft een bereik van 5 km ofzo en die met telefoon die gewoon alle bereik heeft omdat je gewoon op je mobiel gebeld wordt.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 12:46

Ik heb de normale BA gereserveerd, dus zonder GSM.
Die met GSM willen weleens wat storingsgevoelig zijn wat betreft het geven van alarm, dat het bellen bijvoorbeeld niet lukt.
En aangezien wij de paarden aan huis hebben staan en ik eigenlijk altijd wel thuis ben, maakt dat niets uit.

Maar ik moet erbij zeggen dat ik de winkel napraat waar ik hem ga huren.

De kosten zijn daar € 50,- voor de eerste week, € 35,- voor de tweede. Nu weet ik niet zeker of de derde week een tientje goedkoper wordt.
Borg € 120,- maar die wordt verrekend met de huur.

Volgend week kan ik hem ophalen.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 12:49

Storing met bellen?? Hmm daar heb ik niks van gehoord... hoe zou dat zitten dan?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 13:46

Tinne schreef:
Is het ook geen optie om bij je familie te gaan slapen tegen de tijd dat ze uitgerekend is? Dan kun je misschien nog een cameraatje oid kopen, waarop je haar in de gaten kan houden?

Divoza verhuurd ze idd ook.

dat is wel een optie, maar mijn merrie's staan (ja heel handig - niet dus) op 2 verschillende plaatsen (helaas heb ik niet de mogelijkheid ze bij elkaar te zetten) En ze zijn 2 dagen na elkaar uitgerekend.. Nagelbijten / Gniffelen dus dan is het ieneminiemutte waar ik ga slapen Haha!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 18:32

regine schreef:
Storing met bellen?? Hmm daar heb ik niks van gehoord... hoe zou dat zitten dan?

Ik weet het eerlijk gezegd ook niet, ik weet alleen dat de winkel waar ik hem nu gereserveerd hebt, nog geen melders met GSM wil, omdat ze nog niet zo trefzeker zijn als de conventionele.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 22:09

Per 1 juni hebben we de GSM BirthAlarm de eerste week kost het € 55,00 de opvolgende weken € 25,00 per week.
Borg is € 400,00 plus legitimatie en een huur overéénkomst deze is te vinden onder 'meer afbeeldingen' onder deze tekst druk deze af en stuur hem tijdig op. Reserveer wel op tijd dat je niet hem misloopt!

1 a 2 weken voor de uitteldatum is normaal dat u de Birthalarm moet hebben.
We willen dan ook nog voor de zekerheid een cam bij de stal hebben en die kun je ook huren voor 20 eurie in de week.

Het kost veel maar veiligheid boven alles Lachen

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 22:14

Wij hebben 2x gebruik gemaakt van een birth alarm. Het systeem is niet helemaal perfect, we werden meerdere malen gebeld en toen was er dus nog niks aan de hand. Met als gevolg dat toen de merrie echt moest bevallen en er gebeld werd er niet werd gekeken omdat we er vanuit gingen dat het weer een fout melding was Nagelbijten / Gniffelen

Vorig jaar ging het wel goed, hele bevalling kunnen meemaken (die erg snel ging!) maar de merrie heeft nu wel witte haren op haar schoft omdat de singel schuurde, dus ik weet niet of hij er dit jaar ook weer op komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 22:30

Ik heb er ook 1 gekocht 2 jaar geleden en verhuur het ding af en toe zodat het niet zo heel duur is. Ik vind het ideaal maar heb het wel als extra, ik waak evengoed.

bungie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 00:03

Een BA is niet 100% Vorig jaar heeft een van mijn merries staande bevallen.
We hebben een camera erbij iedere nacht ging deze merrie om 4.30 even plat ging BA piepen dan ging ze 20 min rechtop liggen daarna rollen en staan dus na 2 weken zaten we helemaal in het ritme die bewuste morgen ging ze niet liggen maar werden we wel wakker je kon zien dat ze toen onrustig was op een gegeven moment zagen we de beentjes ik uit bed wachten op het seintje dat ze was gaan liggen kreeg alleen een schreeuw dat het er al was om 5.15 alles ok.
Deze merrie geeft altijd hele kleine veulentjes ,bij de eerste zei men wat moet je toch met zo'n pony
ik ben er ook nog mee naar de keuring geweest ,veulen moest meer ontwikkeling hebben hij is ondertussen 5 en meet 178.

Grote stallen hechten een zender in de schede

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 18:11

Nou ik ga elke melding gewoon kijken. Vals of niet!