Hengst Belisar en Houston? info gevraagd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Hengst Belisar en Houston? info gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 18:01

Hoi,

daar ik dit jaar graag mijn Trakhener merrie zou willen laten dekken, heb ik al de tip gekregen uit te kijken naar Belisar of Houston, of nakomelingen die veel kwaliteiten en karaktereigenschappen hebben van deze twee.

Weet iemand iets meer over deze hengsten? Hoe hun nakomelingen het doen in de sport en wat de karakters zijn?

Op i-net vind ik niet denderend veel informatie...

Als iemand een foto van deze hengsten zou hebben zou ook leuk zijn!

silvana84

Re: Hengst Belisar en Houston? info gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 18:16

BELISAR:

Verrichtingskampioen Ermelo, 1986, met de volgende punten: stap 8.5, draf 8.5, galop 8.5, rijproef: 8.7, springen onder de man: 7.5, vrijspringen: 7.5, terreinspringen 8, karakter 7, stalgedrag 8, trainingsrapport 9.

Belisar, zoon van de beroemde volbloedhengst Saros, heeft evenals zijn vader opvallend goede bewegingen. Hij komt uit een moederlijn, die reeds begint in 1896. Moeder is de bruine keur-, preferente prestatiemerrie Sinthia (1.68 m). Zij haalde de IBOP proef met een AA certificaat, 90 punten. In 1984 werd Belisar Benelux-kampioen en in Ermelo behaalde hij voor de drie basisgangen de hoogste punten. In de fokkerij is Belisar van de B-jaargang een echte topper. Belisar heeft reeds twee goedgekeurde zonen, Houston en Kroonjuweel, en bovendien vele ster- en diverse keurmerries. Belisar heeft een goede dressuurindex met een hoge betrouwbaarheid. Belisar levert nakomelingen die in de dressuursport goed presteren.

In zijn exterieurvererving scoort Belisar op tal van essentiele onderdelen hoog. Belisar is tevens erkend door het Zuchtverband fur Deutsche Pferde.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 19:05

Kijk eens op het fokkerij subforum "familiebanden". Ja
Daar is een heel topic te vinden waar mensen die een Houston of Belisar nakomeling hebben, hun ervaringen delen. Lachen

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 22:25

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 17:10

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 16:44

ik heb een belisar merrie gehad maar dit was een afschuwelijk heethoofd, heeft lang geduurd voor we het eens konden worden...

missK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 13:34

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 15:26

wij hebben een belisar merrie staan. foto in mijn profiel. als je haar eenmaal voor je heb gewonnen is het een top paard heb er mijn vriend op leren rijden. ze affetoe wel een geduldig persoon nodig. maar een verschrikkelijk lief en gevoelig paard

R_o_o_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 15:31

ik rij een belisarXkarin en hij loopt momenteel Z2 en heeft echt prachtige gangen. Op stal ook een geweldig paard alleen wil wel graag zn eigen zin doen maar dat is er wel uit te krijgen! Ik vind het persoonlijk een onwijs fijn paard.