Welsh A merrie en Cob hengst?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Heike
Mede-oprichtster

Welsh A merrie en Cob hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 03:39

Ik zou Bosveld's Miranda dit jaar graag laten dekken door een Welsh Cob. Gewoon om een mooie maat te krijgen. Miranda heeft al verschillende veulens gehad. Is dit uberhaubt slim? En hoe gaat dat in zijn werk. Natuurlijk dekken gaat natuurlijk niet. Maar KI is niet echt bekend toch.

Verder hebben we nu een leuke Welsh sectie C die we graag willen laten dekken.

Afbeelding
Miranda

Afbeelding
Angel

Afbeelding

Trouwens de koop is nog niet besloten. De eigenaar kan de papieren niet vinden. Verward Na een maand nog niets gezien. Maar we hebben nog niets betaald, dus het is een mooi proeftijd.

Westernfreak

Re: Welsh A merrie en Cob hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 12:31

Het gebeurt vaker, dat een A gedekt wordt door een Cob. Je krijgt dan immers een welsh sectie C.
(Dat weet jij natuurlijk ook, maar even voor het geval dat...)

Vorig jaar was het (als ik me niet vergis) New Challenge Pierrot, een combinatie van een A merrie met Thordonpark Prince die het goed deed op de shows.
Misschien even contact opnemen met yorick ? Die weet er vast meer vanaf dan ik ! Lachen

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 13:11

Ik heb een C merrie uit A maal D is een erg leuk diertje word wel veel gedaan die kruising, zijn erg goede pony's uit voort gekomen!!

unox_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 18:39

zou ik doen afz unox baasje

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 18:58

Ja ik weet dat er een sectie C uitkomt. Maar hoe gaat het dekken in zijn werk? Iemand nog een idee welke hengst?

Enne schatje he die nieuwe Angel. Ik wacht met spanning op de papieren. Ik vermoed dat ze ouder is als gezegd. Ze zeggen nu 8 jaar.

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:00

Volgens mij gewoon natuurlijk dekken ik heb een super goede 2jarige merrie op stal van Cobtain aladin die fokt leuke C's uit Atjes!!..... die merrie ben ik nu aan het klaar maken voor de shows in 2007

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 13:58

Je zou niet de eerste zijn die het doet. Uit dezelfde moederlijn als Miranda komen ook Nebo Bouncer en Tyngwndwm Master. Zoek die maar eens op, als je die niet kent Knipoog

Het voordeel van de sektie C is dat de concurrentie in Nederland op de keuringen nogal wat minder is. Met een leuke C kom je dus iets gemakkelijker verder. Problematisch is de populariteit van de sektie C. Een van de grootste problemen is dat de goede C's bakken met geld kosten in het moederland, dus zijn er maar weinig die zich ermee bezighouden.

Voor de serieuze C fokkerij is het natuurlijk wel het beste om een doorgefokte C te nemen, een iets grotere kans op een blijvend succes. Maar goed, als begin is het interessant. Ik heb ooit eens op het punt gestaan om een verre oudtante van Miranda eens bij Nebo Sportsman te dekken Knipoog