Waar is en wat doet Lake Bid?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Adriana

Waar is en wat doet Lake Bid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 22:40

Wat doet hij nu in de sport? Loopt hij nog wel in de sport? En hoe doen zijn nakomelingen het?

eilander

Re: Waar is en wat doet Lake Bid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 09:19

Hij staat of stond toch op de HBC stal??

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 09:21

Ik heb even gekeken ,maar hij staat er inderdaad niet meer tussen.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 10:07

ik ben al een paar nakomelingen van deze hengst tegen gekomen, waren IMO aanprekende paarden.

Ben ook wel benieuwd waar ie is.....

grapjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 13:54

Ik dacht dat hij bij Marc Houtzager stond.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 13:58

Hij staat al lang niet meer bij Marc Houtzager, heb daar stage gelopen en Lake Bid goed gekend. Het is een mooi paard maar dat karakter Ik ken ook een nakomeling van hem die nu ruin is, is een braaf en super mooi paard, leert heel snel en springt heel netjes.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 15:59

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 18:39

mischien HBC mailen?

wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:29

Volgens mij staat hij in Polen.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 20:43

Polen???????? Wie kan dat bevestigen?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:43

zou goed mogelijk zijn, maar weet niet ook niet...
Waarom vraag je naar hem? Heb je er een nakomeling van of wil je je merrie laten dekken?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 23:07

Lake Bid zijn vader staat in Nieuw Zeeland en de mensen bij wie hij staat willen graag meer informatie.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 23:20

Ik kan je wel vertellen dat het geen prettig paard in de omgang is...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 01:40

Als je op Lake Bid zoekt krijg je inderdaad wat poolse sites, HBC heeft hengsten in Polen staan.. zou dus kunnen.

hmm als Lake Bid niet gemakkelijk is in de omgang geeft hij dat schijnbaar niet door.... hoor alleen positieve verhaen over zijn nakomelingen.. en de mijne is ook bijzonder braaf in alles.

Maarrr ben ook benieuwd waar hij gebleven is, maar ook hoe zijn nakomelingen het doen...

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 09:54

Ik ken(de) Lake Bid ook vrij goed en moet zeggen dat ik dat karakter nog wel een beetje mee vond vallen. Hij was wel heel hengst, maar absoluut niet verkeerd.
Zijn nakomelingen lijken allemaal heel braaf te zijn.

Ik denk idd dat hij in Polen is. Placido is daar ook onlangs heen gegaan. Ik zal wel even navragen...

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 10:30

O dat zou super zijn!

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 10:35

Yep... Polen Ja

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 17:09

En daar is ie alleen voor de dekkerij? En ik zal het doorgeven, bedankt!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 18:45

hananya schreef:
Ik ken(de) Lake Bid ook vrij goed en moet zeggen dat ik dat karakter nog wel een beetje mee vond vallen. Hij was wel heel hengst, maar absoluut niet verkeerd.
Zijn nakomelingen lijken allemaal heel braaf te zijn.

Absoluut niet verkeerd??? Wanneer heb jij hem meegemaakt, voor of nadat hij mij Marc heeft gestaan?? Ik ken ook nakomelingen die allemaal erg braaf zijn maar een kennis van me had een 3 jarige hengst van hem die niet te genieten was, brak de stal af, beet en schopte als het hem niet aanstond en op de trailer met 3 touwen vast slaagde hij er nog in de benen over de schotten te gooien ed. Hij is inmiddels ruin en doodbraaf, Lake Bid zal zijn vervelende karakter wel alleen doorgeven aan de echte hengsten...

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 19:54

Kan ook phenotypisch zijn inplaats van genotypisch (opvoeding dus)...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 23:18

jazeker maar dan is hij in korte tijd wel heel anders 'opgevoed'. Zoals ik hem mee heb gemaakt was hij de hele dag door aan het herrie trappen, schoppen tegen de boxdeur, steigeren en met zijn hoofd over de boxrand heen ed, en dat terwijl hij afgezonderd stond. Bovendien was hij nauwelijks vertrouwd om bij in de box te gaan, als je 2sec niet oplet heb je een trap te pakken en hij beet in alles wat los en vast zat(en dan vooral armen ed).

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 08:07

als ik als paard afgezonderd stond zou ik dat ook doen geloof ik.....

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 08:37

anneliesdj schreef:
jazeker maar dan is hij in korte tijd wel heel anders 'opgevoed'. Zoals ik hem mee heb gemaakt was hij de hele dag door aan het herrie trappen, schoppen tegen de boxdeur, steigeren en met zijn hoofd over de boxrand heen ed, en dat terwijl hij afgezonderd stond. Bovendien was hij nauwelijks vertrouwd om bij in de box te gaan, als je 2sec niet oplet heb je een trap te pakken en hij beet in alles wat los en vast zat(en dan vooral armen ed).

Ten eerste vind ik het wel "opmerkelijk" dat jij zo openlijk hier over zo'n hengst durft te praten...

Ik ken hem uit de periode bij en na Marc. Heb m in Zwolle mee gemaakt en ingevlochten, terwijl er genoeg paarden (hengsten) voor z'n box langskwamen. Had alleen een halster om en ik stond op een krukje. Hij heeft geen stap verzet...

Ook uit z'n periode na Marc ken ik m. Wel wat snel afgeleid op vreemd terrein, maar niet te mal doen. Je kon er gewoon mee aan het touw staan.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 00:05

hananya schreef:
anneliesdj schreef:

Ten eerste vind ik het wel "opmerkelijk" dat jij zo openlijk hier over zo'n hengst durft te praten...

Ik ken hem uit de periode bij en na Marc. Heb m in Zwolle mee gemaakt en ingevlochten, terwijl er genoeg paarden (hengsten) voor z'n box langskwamen. Had alleen een halster om en ik stond op een krukje. Hij heeft geen stap verzet...

Ook uit z'n periode na Marc ken ik m. Wel wat snel afgeleid op vreemd terrein, maar niet te mal doen. Je kon er gewoon mee aan het touw staan.

Waarom zou ik niet openlijk over een hengst mogen praten? Dit zijn mijn ervaringen met hem en waarom zou ik niet mogen zeggen dat een hengst een minder prettig karakter heeft, de fokker mag toch weten waarmee hij fokt? (ik vind toch al dat karakter veel te weinig wordt genoemd) Ben benieuwd wie jij dan bent omdat Lake Bid bij Marc is gekomen terwijl ik daar al stage liep en hij is weer weg gegaan voor ik daar weg was.

Het is wel zo dat het vervelende vooral in het begin was, toen hij daar langer stond werd het beter door consequent optreden maar vooral in het begin was hij erg bijtgraag en erg onrustig op stal.

geartsjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 00:45

je komt nu wel aardig wat terug op je mening.
eerst zeg je dat hij echt super vals was en dat er niets mee was te beginnen, en daarna zeg jij dat ie in t begin nogal bijtgraag was, vind dat een beetje vaag als het aan mij ligt.waar wat mijn ervaringen met een paar afstammelingen zijn, zijn ronduit positief.sluit me verder aan bij hananya