Volbloedhengst Watermill Swatch naar Ierse stoeterij

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

Volbloedhengst Watermill Swatch naar Ierse stoeterij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 15:54

Citaat:
22/01/2007 Volbloedhengst Watermill Swatch naar Ierse stoeterij

Je kan nog zo’n mooie, rijtypische Engels volbloed hengst op het dekstation hebben, als er weinig fokkers in geïnteresseerd zijn levert die voor de portemonnee niets op.

Jan Greve in Haaksbergen heeft om die reden de achtjarige, KWPN-goedgekeurde Watermill Swatch xx (Mytens xx x King xx) verkocht aan de Kylemore Stud in Kylebrack, Ierland.

Klik hier voor De Watermolen

Bron: De Paardenkrant
www.horses.nl

en dat is weer een toppaard minder voor nederland.

ach ja, ze komen en gaan.
we wennen er wel aan

gomir

Re: Volbloedhengst Watermill Swatch naar Ierse stoeterij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:17

-> F-AM

Dit lijkt me juist een mooi voorbeeld van selectie Ketaki. Als de Nederlandse fokkers het een toppaard hadden gevonden dan hadden ze er wel merries bij gedaan en dan was hij ook niet voor de export gegaan Knipoog

En de Nederlandse fokkers hebben natuurlijk niet altijd gelijk en dan gaan we over een paar jaar roepen dat het zo zonde is geweest dat die hengst hier geen kansen gehad heeft Clown Kijk maar naar voorbeelden als Contango en Heartbreaker.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 18:20

misschien dat lingh daarom ook is verkocht naar amerika.
omdat hij hier niet meer zoveel kansen heeft.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 09:40

Ketaki schreef:

en dat is weer een toppaard minder voor nederland.

Kun je dit misschien even uitleggen Verward

Er lopen een aantal nakomelingen van hem rond maar dat maakt hem imo nog geen toppaard. Verre van dat zelfs! En Lingh is volgens mij niet om deze rede weg gegaan. Die moet zich nog bewijzen met zijn nakomelingen....

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 09:59

Ketaki.. misschien eerst eens ergens in verdiepen voordat je wat zegt Knipoog

Sja ik denk dat het van de hengstenhouder een verstandige zet is geweest Lachen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 10:13

youngster schreef:

Ik denk dat de zo betrokken hengstenhouder, zie de naam van de hengst, niet veel anders kon en er allesbehalve blij mee is.
Hij heeft zijn nek uitgestoken, met name omdat hij er in geloofde. Maar de fokkers, zelfs degene die merries hebben die erbij zouden passen, lopen liever achter elkaar aan.
De sport vraagt om meer bloed en ook het stamboek, geeft aan inzet van volbloed te willen. Maar die inzet wordt op geen enkele manier beloond.
Pas over een paar jaar kan je zien wat zijn kinderen doen, in zoverre heeft Ketaki wel gelijk.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 10:17

Wees blij dat we hem hier kwijt zijn en dat hij hier niet meer schade aan kan richten.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 10:22

arie53 schreef:
Wees blij dat we hem hier kwijt zijn en dat hij hier niet meer schade aan kan richten.

Dat blijkt pas over een paar jaar, maar dan lopen al die shagya's natuurlijk al internationaal Gaaaap

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 11:28

sarabande schreef:
youngster schreef:

Ik denk dat de zo betrokken hengstenhouder, zie de naam van de hengst, niet veel anders kon en er allesbehalve blij mee is.
Hij heeft zijn nek uitgestoken, met name omdat hij er in geloofde. Maar de fokkers, zelfs degene die merries hebben die erbij zouden passen, lopen liever achter elkaar aan.
De sport vraagt om meer bloed en ook het stamboek, geeft aan inzet van volbloed te willen. Maar die inzet wordt op geen enkele manier beloond.
Pas over een paar jaar kan je zien wat zijn kinderen doen, in zoverre heeft Ketaki wel gelijk.

Mee eens, er zijn maar weinig fokkers die eens niet achter de massa aan lopen, maar een hengst kiezen die bij hun merrie past. En daarmee misschien ook weleens iets aparts fokken...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:50

Vindt het doodzonde dat hij weg is. Was er zeer van gecharmeerd en denk dat het KWPN hem wel kon gebruiken ipv al die opgefokte Jazzen en Kracks. helaas erg jammer.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:54

arie53 schreef:

Zo zo, en waar baseer jij dat op? Helderziend ofzo? Vind dit wel een gedurfde uitspraak. Volbloeds zijn altijd al ondergewaardeerd helaas. Gelukkig was de Ierse delegatie wel gecharmeerd van Swatch, ze waren onlangs in Nederland. Ik weet zeker dat hij het goed gaat doen in Ierland.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 23:33

Pascha schreef:
arie53 schreef:

Zo zo, en waar baseer jij dat op? Helderziend ofzo? Vind dit wel een gedurfde uitspraak. Volbloeds zijn altijd al ondergewaardeerd helaas. Gelukkig was de Ierse delegatie wel gecharmeerd van Swatch, ze waren onlangs in Nederland. Ik weet zeker dat hij het goed gaat doen in Ierland.

Ik denk dat de Ieren ook meer vooruit denken dan de Nederlandse fokkers. Helaas. Maar dat ondervinden ze over een paar generatie's wel.

Tatti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 23:54

Heb Watermill swatch eens opgezocht en oh wat is ie mooi. Volbloeden zijn inderdaad onderschat in de fokkerij. Schoonheid en karakter brengt het in de bloedlijn. Niet te veralgemenen maar misschien ben ik bevooroordeeld. Of zijn afstammelingen toppers worden valt nog af te wachten maar fokkers willen liever zogenaamd 'bewezen' bloed. Minder risico? Ik heb ooit een merrie gehad van Sir de Verneuil xx(v. Laudanum xx), mijn beste paard ooit. Een echte vechter in de ring..

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 08:50

In Ierland en Engeland word al eeuwen gefokt met Volbloeds!
Zowel in combinatie met rijpaarden als pony's.
Ook Volbloeds zelf kom je na een ren carriere regelmatig tegen in de sport.
Ze weten ze niet alleen beter te waarderen maar kunnen er ook mee om gaan.
Tsja, echte paarden mensen he.
Maar goed we zien het wel over een aantal jaren.
Met Volbloeds fokken is toch in meer generatie fokken.