Brandmerk en kleur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Brandmerk en kleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 21:15

Een vriendin van mij uit Zweden heeft vorig jaar februari een pony geïmporteerd uit Nederland.
Deze pony zou in 1999 geboren zijn en heeft in mei vorig jaar een veulen gehad, ze is dus drachtig geïmporteerd. Nu heeft de verkoper beweerd dat de papieren "zoek zijn" maar de pony heeft wel een brandmerk die mij niets zegt.

Het brandmerk zit net boven haar linker bovenbeen en er staan oa wat cijfers.
Het staat niet erg duidelijk op de foto maar misschien dat iemand het herkent en weet van welk stamboek dit brandmerk is?
Ook is de eigenaresse erg benieuwd hoe deze kleur genoemd wordt en wie de vorige eigenaren waren.

Hier twee foto's:

http://home.wanadoo.nl/gitzie3/heidy%20klippt.bmp

http://home.wanadoo.nl/gitzie3/heidy.bmp

Born2BCrazy

Re: Brandmerk en kleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 21:40

Hij is sowieso een soort bont.. tenminste..ik zie wat witte vlekjes en wat..wildkleur-achtigs.. Verder durf ik me er niet over uit te laten Bloos

Brandmerk heb ik niet gezien?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 21:47

De pony is geschoren misschien dat je dat ziet?

Het brandmerk is heel onduidelijk te zien als je goed kijkt op haar linker bovenbeen, ik zal vragen of ze een duidelijkere foto daarvan kan maken maar dat zal dan wel weer een week duren.

Bedankt voor je reactie Knipoog

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 21:49

bedoel de 2e foto'..daar lijkt ie bontachtig..?

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 23:15

Is dat niet Pools (of iig Oostbloks) een nummer op de schouder?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 08:43

Die cijfers op de schouder worden in Engeland ook gezet.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 13:23

Ziet als bruin sabino, die hebben zoveel stekelharigheid dat ze zo schimmelachtig lijken.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 15:44

Een beter foto van de brandmerk zou misschien wat meer informatie geven.

Mijn eerste indruk wat betreft kleur is net als die van Meavey: bruin basis met sabino maar als je goed kijkt naar de stam van de staart dan zie je een witte ring haren ... misschien ook rabicano erbij?

Betreft ras is mijn eerste indruk een kruising tinker of iets met fjord erin.

Ik vraag mij af hoe een verkoper een paard kan exporteren ZONDER PAPIEREN EN PASSPORT, op het minst de laatste!! Er moet een gezondheids attest, nb veterinair opgesteld, bij geweest zijn met melding van naam, ras, CHIPNUMMER! en stamboekgegevens (indien aanwezig). Indien de papieren niet overdragen zijn dan MOET deze verkoper aangemeld worden!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 15:48

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe. Ik heb inmiddels gevraagd of de eigenaresse een duidelijkere foto van het brandmerk kan nemen, zodra ik die heb zal ik die hier neerzetten.

Zelf dacht ik ook richting Polen, gezien het feit dat er nummers bij het brandmerk staan.
Hoe ze de pony zonder papieren in Zweden heeft gekregen is mij ook nog niet helemaal duidelijk, zal het proberen na te vragen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 19:04

Ik heb wat meer informatie inmiddels.
De verkoper heeft beweert dat ze oorspronkelijk uit Rusland kwam (weet iemand of ze daar dit soort brandmerken gebruiken).

Verder krijg ik als het goed is binnenkort een duidelijkere foto van het brandmerk.