[GP] Welk hoofdstel voor een IJslander?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Coconut

[GP] Welk hoofdstel voor een IJslander?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 10:14

Hallo gangenpaarden bokkers! Lachen

Voor mijn IJslander heb ik nu een "gewoon" hoofdstel, een bruine met gecombineerde neusriem. Nou leek het me wel heel mooi om een keer een echt IJslanderhoofstel te kopen voor haar.

Alleen...waar koop je die en waar zijn ze betaalbaar? Zit er veel kwaliteitsverschil in?

Laat maar horen welk hoofdstel je hebt en waar je hem hebt gekocht, alle links, sites zijn welkom Ja

Groetjes Dorieke

Coconut

Re: [GP] Welk hoofdstel voor een IJslander?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 10:45

niemand?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 10:59

Ik heb een rondgefreesd hoofdstel bij Atorka gekocht. Was niet bepaald goedkoop, maar is wel mooi en degelijk. Zie http://www.atorka.nl/ij-artikel.php?cat ... 07.164.66. Heb je al bedacht wat je precies wilt hebben? Je kunt het zo gek/simpel maken als je zelf wilt, met of zonder frontriem, met of zonder neusriem, ga zo maar door. Op de bekende tweedehands verkoopsites staan trouwens ook best vaak betaalbare hoofdstellen voor ijslanders te koop. Succes met je zoektocht! Knipoog

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 17:18

Ik wil graag een glad hoofdstel, niet gevlochten met een neusriem, frontriem hoeft niet per se Knipoog Hij moet wel bruin zijn Ja

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 17:22

Ik heb ook dit hoofdstel, ben er alleen niet echt tevreden over.. Vind het vrij grof ogen, dit zou echter ook kunnen omdat mijn vader een nieuw fijn hoofdstelletjes heeft gekocht voor zijn paard. Tong uitsteken (2ehands gekocht dus geen idee hoe deze heet)
Dit hoofdstel wat ik heb was ook leverbaar in bruin, weet alleen niet waar ik het vandaan heb..

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 17:25

Dan moet je even kijken op www.paardenspul.com
Ik heb daar ook een ijslanderhoofdstel gekocht voor ongeveer 35 euro en dat is een zwarte maar die kun je ook in het bruin bestellen.
Ze staan niet bij de artikelen vermeld maar als je er om vraagt dan kan ze je vast wel een plaatje met voorbeelden mailen.
Succes.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 18:19

http://www.landamaerishop.nl/ bijna onderaan staat hoofdstel glad. Vind hem op de foto niet zo heel mooi maar heb hem zelf ook gekocht en hij lijkt niet zo plastic als op de foto. Even goed invetten en hij is lekker soupel.

Verder zijn de HGG hoofdstellen erg goed, goeie kwaliteit maar daar betaal je natuurlijk ook wat meer voor.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 19:33

Afbeelding

Dit is het Geyser hoofdstel van Landamaeri. Alleen in het zwart te krijgen, maar ik ben er ontzettend blij mee! Wordt trouwens zonder teugels geleverd.

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:26

Ik rijd met een gewoon engels hoofdstel, een zwarte met vrij brede neusriem en sperriem. Ik kan er prima mee rijden en ook het gangenrijden merk ik geen verschil.
Wel ben ik aan het sparen voor zover dat leuk ( Bloos ) voor een IJslanderhoofdstel, dan heb je teminste wat minder riempjes en vind het ook mooi.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 22:18

Hoi iedereen!

bedankt voor jullie reacties, ik ga zeker op die sites kijken en rondsnuffelen Ja

@ IceEva,,, ik heb nu ook een engels hoofdstel, alleen wil een IJslands hoofdstel, vind ik toch wat stoerder Ja

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 00:03

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook die keelriem wat veel vond, elke keer al die riempjes dicht.. Vooral omdat mijn ijslander een vrij brede kaak heeft, rare maten, en de keelriem past soms niet dicht bij een cob hoofdstel Bloos. Maar full is in de lengte weer te lang...

Ik heb een rondgenaaide gekocht bij Iceline, anderhalf jaar terug, met gecombineerde neusriem (duuuuur, 130 euro, maar wel prachtig). Ik heb ook tweedehands nog eentje met gevlochten front- en lage neusriem. Lachen

Ik reed eerst ook altijd met gewone hoofdstellen omdat die vaak voor 10 euro tweedehands te krijgen waren, maar nu zijn er gelukkig ook meer low-budget ijslanderhoofdstellen. Ja

Drifandi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 17:24

Ik heb die met de rode frontriem en rode neusriem voor Thyzka Knipoog
En gewoon een engelse voor Tifa Tong uitsteken

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 22:13

heey Haha! phoeee 130 euro voor een hoofdstel...dat geef ik er niet voor uit hoor Nagelbijten / Gniffelen Ik zoek echt een hoofdstel van maximaal 50 euro!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 01:46

stubben heeft ook erg mooie ijs hoofdstellen

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 18:10

stubben? Ga ik eens kijken, maar stubben is wel duur of niet?

Drifandi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 18:13

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 18:21

kwijlt!! Kwijl Die gevlochten is wel erg mooi...ga er serieus over nadenken...(mn moeder vind het niet zo leuk alleen haha Clown)

mexxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:42

Ik heb mijne voor 22 euro!
Asociaal goedkoop he!
www.animoruitersport.nl heb ik hem vandaan.
Ik heb ook nog 1 in noorwegen gekocht van 800 kronen.
Handgemaakt en maar 1 ervan op de wereld Tong uitsteken
1 kroon is gelijk aan 12 cent, dus eeh
96 euro!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 21:28

zoooo!!! Ik ga eventjes kijken op die site!! Hij kost daar 29 toch? heb een gave gezien voor 19 euro ook super goedkoop!! Tong uitsteken Die was er ook in het bruin Haha!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 00:48

Siebjelover schreef:
zoooo!!! Ik ga eventjes kijken op die site!! Hij kost daar 29 toch? heb een gave gezien voor 19 euro ook super goedkoop!! Tong uitsteken Die was er ook in het bruin Haha!

Bij Huppa is een hoofdstel met vlechtjes van 29 en eentje van 'gewoon' zwart leer met teugel voor 19 euro. (wat goedkoop zeg...!)

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 14:28

ja klopt! Zeker goedkoop...ga er ernstig over nadenken...Knipoog Ga mijn andere hoofdstel dan verkopen, is een bruin engels hoofdstel ...vast wel animo voor Knipoog

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 19:00

Siebjelover schreef:
heey Haha! phoeee 130 euro voor een hoofdstel...dat geef ik er niet voor uit hoor Nagelbijten / Gniffelen Ik zoek echt een hoofdstel van maximaal 50 euro!

Er zit toch erg veel kwaliteitsverschil in. Ten eerste het leer. Goedkope hoofdstellen worden soms kartonnerig als ze ouder worden. Worden niet van de hele huid gemaakt maar van geperste reststukken lijkt het wel. Ten tweede de gespen. Ik heb bij goedkopere hoofdstellen iedere keer nog de ervaring dat de gespen binnen no time verroest zijn. Nu heb ik topreiter hoofdstellen en die kosten echt niet de hele wereld. En ze blijven heel erg mooi. Haha!
Beter in één keer een goed hoofdstel dan iedere 2 jaar een nieuwe....ben je ook een hoop geld kwijt.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 19:52

Heey Refagreni!

Okee...ja daar heb je wel gelijk in ja Knipoog Maar wat voor hoofdstel heb jij dan? Welk merk enzovoort? Ben van plan er een voor mijn verjaardagsgeld te kopen in de zomer dus Knipoog

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:54

Topreiter dus Haha!
Op www.topreiter.de en dan onder shop kun je van alles vinden. Ik heb "die feine" rondgefreesd, klassic bij gewone hoofdstellen noemen ze dat gebombeerd geloof ik en als laaste (jammer genoeg hebben ze die niet meer) één met een soort koperen druppels op neus- en frontriem. Dit hoofdstel heb ik gekocht tijdens de equitana twee jaar geleden. Een compleet hoofdstel kostte toen "maar" 80 euro, normaal is het 120 euro ongeveer.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 21:55

okeeey....dat is wel heel veel geld 120 euro...zal eens kijken op de site Knipoog