[WN] Help!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anika

Help!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 10:48

Wie weet hoe dit werkt?

Beide ouders zijn quarter krijgen een dochter die overo is ze wordt als paint geregisteerd. Waarom ook geen quarter geregisteerd?het criteria is toch als de hele pedigree quarter is dan kan ze toch ook een quarter registratie krijgen? Wie weet hier een antwoord op??????????

Karolien

dirkje

Re: Help!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 10:54

zoiets noemen ze toch een drop out?! Verward

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 11:39

dirkje schreef:

Bijna: Crop-out Haha!

@Anika: Volgens mij kan het veulen dubbel geregistreerd worden, maar ik heb geen idee hoe
dat in z'n werk gaat Scheve mond Zit er niet iemand bij de DPHC met die kennis?

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 12:12

dirkje schreef:

Haha!

Vreemd, volgens mij kan het veulen tegenwoordig inderdaad als zowel Quarter als Paint geregistreerd worden... Maar ik neem aan, dat je het dan wel bij beide stamboeken moet melden en ook een dekbewijs voor beide stamboeken moet hebben.. Dit is gewoon een simpele redenatie van mij hoor...

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 12:48

Ik dacht dat ik haar had gevonden bij de AQHA maar dat is een ander met dezelfde naam

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 17:38

Als beide ouders Quarter zijn zou ze bij de AQHA geregistreerd moeten worden volgens de nieuwe regels. Bij de APHA mag ze niet meer sinds de one-parent rule (minimaal 1 paint-ouder anders géén paint), dubbele registratie kan dus niet meer voor nieuw geboren veulens, dat gaat alleen nog op voor Paints die volgens de nieuwe regels alsnog bij de Quarters mogen.
Maar voor veulens na januari 2005 geldt dus die regel. Paarden van na die datum MOETEN voor het regular registree minimaal 1 APHA geregistreerde ouder hebben (regular of breedingstock). Er zijn geloof ik nog wel uitzonderingen maar dan wordt 'ie geregistreerd in het 'breedingstock' (wat anders dan solid bred dus), geldt alleen voor veulens die geboren zijn vóór 1 januari 2006 (da's de datum dat bonte quarters toegestaan werden) en alleen als'ie níet bij de AQHA geregistreerd kan/mag worden. Wordt'ie later alsnog bij de AQHA geregistreerd, dan wordt de APHA registratie 'gecanceled'.

Het hangt dus een beetje van de geboortedatum van dat paardje af Karolien.. is't een veulen of een ouder paard waar je het over hebt.
Als het dus een ouder paard is klopt het dat ze Paint is maar kan ze idd nu ook als Quarter geregistreerd worden want ik dacht niet dat ze bij de AQHA een leeftijdsrestrictie hadden op die regel... oudere Crop-Out hengsten als bijv. Gunner hebben ook hun AQHA registratie gekregen.
Overigens hebben veel paarden bij de AQHA een andere naam dan bij de APHA.. omdat dezelfde naam vaak al bezet is. Dus op naam zoeken zegt niet alles.

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 19:15

Citaat:

hihi, het over bekende verhaal he: de kleppel en de bel!! Haha!

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 21:57

dirkje schreef:
Citaat:

hihi, het over bekende verhaal he: de kleppel en de bel!! Haha!

Hihi Haha! Knipoog

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 10:26

Hij is 5 jaar oud zijn moeder weet ik niet hoe oud en weet ook niet of ze nog leefd. Ik neem aan dat het bij de moeder begint om die bij de AQHA te krijgen? Dus alle vorige eigenaren moeten daarvoor ook tekenen? Als zei dus een AQHA papier heeft dan pas kan haar zoon een AQHA papier krijgen maar moeten ook de eigenaren die hij heeft gehad tekenen daarvoor? Of werkt dat anders? Maar voor hem geld dan wel dat hij zijn APHA papier mag houden en dan een AQHA papier erbij krijgt?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 11:06

Het APHA-papier blijft bestaan en er komt een AQHA-papier bij. Maar je hebt idd van iederen weer handtekeningen nodig en waarschijnlijk ook DNA van de ouderdieren. Gaat dus wel wat kosten.

Net als Gunner dus, die is nu ook bij beide clubs geregistreerd.

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 11:30

Het zou fijn zijn als moeders toch al AQHA is op dat antwoord wacht ik nog want ik kan de merrie niet traceren! Dat scheelt een hoop werk en tijd. Anders duurt het wel 1 jaar voor het rond is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 11:34

Als de de naam van de moeder en de vader (van de moeder) weet dan kun je in de AQHA files kijken of er iets geregistreerd is wat overeenkomt qua geslacht, geboorte jaar etc.

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 12:40

Missy Olena is de moeder. En Smart Chic Olena de vader van de moeder heb bij de AQHA gekeken maar de Missy Olena die daar staat is een ander. Ise niete simpel dus Rolleyes Maar zoals Francis al zei ze kan een andere naam hebben als AQHA (net als die nieuwe gunner merrie van ons) dus moet ik eerst opzoek waar ze nu staat en dat Ise ook niete simpel! Dus ben ik afhankelijk van mensen die het zouden kunnen weten en die reageren nog niet. Welkom in Amerika!!!! Gaaaap Haha! Heb wel foto's van haar gevonden waarin ze in 2005 een wedstrijd rijd met Verward teminste denk dat het haar is!

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 13:05

alweer een stukje veder ze heeft ook als nakomeling Ru Missin Diamonds (Gelding) De merrie Missy Olena is geboren in 93 en is sorrel overo dus nog steeds alleen als paint te boek voor zover ik kan zien. Deze mensen van Ru Missin Diamonds dus ook maar even gemaild.

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 13:23

APHA geeft zeker geen info vrij over eigenaren?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 13:23

Ja hoor, bij sommige staat het er wel bij, niet bij alle files.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 13:30

APHA schreef:
MISSY OLENA 1993 Sorrel Overo Mare
Owner: CHAMBERLAIN, SETH A STAMFORD NE 68977-2021

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 13:51

eigenaar staat genoemd in het Progeny record, maar zonder adres. Als je APHA mailt krijg je alle adres gegevens. (helaas géén telefoonnummer of e-mail, alleen adres).

Idd heb je dus voor registratie wél DNA nodig dacht ik, maar dat zijn weer de regels van de AQHA, dus ben ik niet helemaal mee op de hoogte.. kan het wel voor je navragen bij US-kennissen die zelf dubbele registratie aangevraagd hebben... laat maar weten of je nog meer info nodig hebt.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 16:57

Telefoon nummer kun je dan opzoeken op de white pages, staat onder people search.