Shire in Spanje verstandig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vrijdag

Shire in Spanje verstandig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 23:01

Hoi Bokkers,

Ik heb een vraagje namelijk:
Is het verstandig om een Shire naar Spanje te halen, ik denk namelijk dat het in de zomers te warm voor ze is.
Een vriendin van me heeft een fjord en die rijd er in de zomer op en dat gaat prima, zou het ook met een shire gaan=

groetjes,

Vrijdag

Lise81

Re: Shire in Spanje verstandig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 11:37

In Engeland kan het ook erg warm worden, heb daar wel eens een zonnesteek gehad, komt vnl. omdat het erg drukkend weer kan zijn. Denk dat je gewoon erg rekening moet houden met de stalling e.d. genoeg schaduw, zorgen dat ie z'n neus niet verbrand en met warm weer niet te hard aan 't werk.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 22:27

De tips van lise81 moet je zekker gebruiken.
En ik zou hem ook laten scheren als ik jou was.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 16:22

Er zijn in de meeste delen van Spanje anders flinke temperatuur verschillen tussen dag en nacht, dus dasn wil je geen "blotert" Als je hem zomers gewoon overdag binnenhoudt en ´savonds en ´snachts naar buiten (indien veilig)is scheren tegen de warmte overbodig.
Buiten het hete seizoen kan hij gewoon overdag (ook) buiten, als er maar schaduw is. Spanje is niet overal hetzelfde en je moet dus goed naar de plaatstelijke omstandheden kijken.
Mijn vriendin heeft paarden uit Engeland meegenomen naar Portugal en er zijn geen problemen gerezen door temperatuursverschil. Sterker nog, ze doet er twee ´swinters een dek om.

De hitte is daar trouwens bepaald anders (en beter te verdragen) dan in noord europa, vanwege de lage luchtvochtigheidsgraad.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:27