Service en klantvriendelijkheid Dekstations

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Excuseme

Service en klantvriendelijkheid Dekstations

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 21:33

Wat is jullie ervaring met hengstenhouders als het gaat om service en klantvriendelijkheid? Hoe wordt er gereageerd op mailaanvragen? Heb nu al meerdere stations om info en voorwaarden gevraagd, maar je krijgt niets terug. Gelukkig zijn er hengsten genoeg, maar wat is jullie ervaring?

gomir

Re: Service en klantvriendelijkheid Dekstations

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:41

Ik heb volgens mij nog bijna nooit een reactie teruggehad op een mail verstuurd aan een hengstenhouder, een telefoontje werkt absoluut beter Clown

Ik ga ook meestal verder kijken als ik geen reactie krijg, ze zijn vaak de enige niet die een hengst aanbieden...Als je niets met je mail doet dan moet gewoon je geen emailadres in je advertentie of op je site zetten. Ik vind het echt ontzettend irritant als je geen reactie krijgt op je vraag...

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:53

Ik heb in elk geval met van Uytert een goede ervaring wat terugmailen betreft . Ja
Mijn merrie is via de Radstake dus met verzend sperma thuis geinsemineerd en ik vind dat ze het heel correct{en klantvriendelijk}hebben afgehandeld . Pling

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:55

gomir schreef:
Ik heb volgens mij nog bijna nooit een reactie teruggehad op een mail verstuurd aan een hengstenhouder

Goh ik dacht dat mijn mails misschien ergens verloren gegaan waren, maar dat is dus usance Scheve mond

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:56

Ik kreeg toen via Van Uytert juist geen enkele reactie. Had toen met Calidos willen dekken(die schimmel die nu zo goed loopt onder tebbel), maar nooit wat teruggehoord.
Heb toen bij Royal highness gedekt en daar nooit een moment spijt van gehad

Volgens mij is de enige die me ooit binnen een maand antwoord heeft gegeven de HBC-stal geweest. En dat ging niet eens om een vraag ivm dekken, maar om de afkomst van mijn pony. Dat zou een nakomeling van een van hun hengsten zijn geweest en daar probeerde ik toen wat over te achterhalen.

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:04

Ik sluit me aan bij Gomir. Haha! Ik heb nog nooit een antwoord op mailtjes gehad. Telefonisch ben ik erg netjes geholpen en te woord gestaan door o.a. de Nieuwe heuvel en de Ijzeren man. Nu laat ik het allemaal regelen door de Oldenhoff en die doen het meer dan super voor me OK dan!

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:08

Hi hi Haha! ,ik heb een uur geleden een mailtje naar de Pretendenthoeve gestuurd en heb nu al antwoord terug gehad ! Ja

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:09

Even iets anders dat mailtjes en telefoontjes

Het hengstenstation waardoor wij meestal onze merries laten insemineren, dus ook van hengsten die ergens anders staan rekent sinds 2006 voor aan huis KI €150,-. Vinden jullie dit normaal of niet?? Volgens mij is dit namelijk één van de weinige hengstenstations die dit doen. Voor € 150,- wil ik ook wel een ritje(of twee) van 25 km maken en een buisje sperma in een merrie stoppen.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:18

Toevallig heb ik vanmiddag een mailtje gestuurd naar Nijhof en ik had binnen een uur antwoord op mijn vragen OK dan! .

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 22:34

Ja, Nijhof super. jeanette antwoordt vrij snel, ondanks het feit dat ze dagelijks veel mail krijgt.

VDL Boos!
Nijenkamp Boos!
En dan met grote letters: Wilt u informatie stuur dan een e-mail aan ....

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 22:36

zeanine schreef:

Het hengstenstation waardoor wij meestal onze merries laten insemineren, dus ook van hengsten die ergens anders staan rekent sinds 2006 voor aan huis KI €150,-. Vinden jullie dit normaal of niet?? Volgens mij is dit namelijk één van de weinige hengstenstations die dit doen. Voor € 150,- wil ik ook wel een ritje(of twee) van 25 km maken en een buisje sperma in een merrie stoppen.

ik vermoed dat dit een deal is, waarbij ze zeggen dat de merrie drachtig is/wordt voor dat bedrag. Dat kan ook betekenen dat ze er 3 keer voor moeten rijden. Het is voor de merriehouder gunstig omdat je bij voorbaat een financ. limiet aan je DA hebt.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:38

Met van Uytert heb ik ook mindere ervaring. We wilden toen dekken bij een hengst en daarvoor info opgevraagt. Die kwam zo ongveer na het dekseizoen. Vindt zoiets heel slordig.

Heb verder veel goede ervaringen met Duitse dekstations. Eenmaal info op gevraagt en je krijgt elk jaar weer je hengstenboekjes en DVD's. Heb je een vraag en de volgende dag heb je netjes je antwoord. Super vindt ik dat. Op uitzonderingen na dan. Wilde vorige jaar een afspraak maken met een hengstenhouder in de buurt om Laudabillis te bekijken. Hij zou terug bellen. Moet nog gebeuren. Maar ja...

ponymens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:33

Ik heb eigenlijk alleen ervaring met De Nieuwe Heuvel en die geven keurig alle informatie, per mail, telefonisch en ook op het station zelf is de service en informatie prima.
Verder gebruik mijn eigen hengsten maar als daar informatie over wordt aangevraagd antwoord ik bijna altijd dezelfde dag. Folders gaan ook wekelijks de deur uit.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:38

Hengstenstation in Duitsland: mailtje gestuurd met de vraag naar een hengst. Dit mailtje heb ik 's avonds laat verstuurd.
Volgende morgen een antwoord op de mail, of ik even mijn adres door wilde mailen. Gelijk gedaan.
2 dagen later een dikke envelop in mijn brievenbus met informatie, copie van de afstamming en kleurenfoto's van de hengst erbij. Geheel gratis. Haha!

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:49

Ik ben van mening, dat wanneer je informatie wil hebben over een bepaalde hengst etc. je gewoon moet bellen, werkt gewoon het beste!
Verder zijn lang niet alle hengstenhouders zo bekend met internet en e-mail als velen van ons. Hengstenhouders krijgen het mischien wel 'opgedrongen' om een website te hebben (gemaakt door extern bureau). Maar mischien is het dan inderdaad niet handig om er een e-mail mogelijkheid op te zetten...

We moeten niet vergeten dat de hengstenhouders het ontzettend druk hebben in het dekseizoen, en hele lange werkdagen draaien. Ik kan me helemaal voorstellen dat de mail er dan regelmatig bij inschiet...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 07:48

Wilawander schreef:
Met van Uytert heb ik ook mindere ervaring. We wilden toen dekken bij een hengst en daarvoor info opgevraagt. Die kwam zo ongveer na het dekseizoen. Vindt zoiets heel slordig.

Heb verder veel goede ervaringen met Duitse dekstations. Eenmaal info op gevraagt en je krijgt elk jaar weer je hengstenboekjes en DVD's. Heb je een vraag en de volgende dag heb je netjes je antwoord. Super vindt ik dat. Op uitzonderingen na dan. Wilde vorige jaar een afspraak maken met een hengstenhouder in de buurt om Laudabillis te bekijken. Hij zou terug bellen. Moet nog gebeuren. Maar ja...

Ja dat heb ik ook. Bij Gestut Tasdorf ooit eens info gevraagd over een hengst die daar stond. Krijg sindsdien steeds elk jaar hun nieuwe hengstenfolder. Vorig jaar weer bij enkele duitse hengstenhouders info gevraagd en binnen een paar weken had ik de meeste folders binnen en bij eentje had ik een dvd gevraagd en die kreeg ik ook zonder problemen. Bij Celle ooit info gevraagd over Wordly vorig jaar moet die info nog steeds krijgen. Maar ik moet zeggen bij de meeste heb je toch snel antwoordt.

via e-mail is de Ijzeren man snel en ook met folders opsturen maar als het effectief om de service gaat om sperma daar op te halen of om je geld terug te krijgen als de merrie gust is dan zijn ze qua service gewoon rond uit slecht vind ik. (en vooral niet willen toegeven dat het sperma van de hengst niet tegen verzenden kan Boos! )

bij stal Hexagon bel je het best. Mail beantwoorden duurt daar soms wel even verder ben ik daar altijd super behandeld en service is ook uitstekend. Bij Vanbommel tot nu toe geen klachten ook al was er lange tijd onduidelijkheid wat betreft de gewonnen dekking maar mijn mails werden altijd snel beantwoordt daarover. Dus over hen hoor je mij tot nu toe niet klagen. Als wij ooit bij Nijhof moeten bestellen kan dat via een ki station hier in België want die werkt met Nijhof samen. Bij wijlen Meneer VAn den Heuvel ook super ontvangen toen wij de Sultano wilden gaan bekijken. We mochten zelfs mee naar een wedstrijd s'avonds van hem. Super service was dat daar. Jammer dat de beste man er niet meer is.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 09:39

Heb goede ervaringen met de Dalhoeve en met het Tannenhof. Beide zeer aardige mensen die meedenken en hun best voor je doen.
Slechte ervaring kan je via PB krijgen, vind het niet netjes om dat zo op de buis te gooien. Knipoog

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 09:49

tot nog toe best goede ervaring met van uytert. hbc en brinkman gaat via email best snel, ik ben nu aan het kijken naar KI aan huis (stal dan he), ben benieuwd of dat even goed gaat.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 10:00

Dalhoeve reageert netjes, Van Bommel ook en van Manen ook Ja
Rest heb ik eigenlijk geen ervaring mee Knipoog

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 10:05

LDRD schreef:
Heb goede ervaringen met de Dalhoeve en met het Tannenhof. Beide zeer aardige mensen die meedenken en hun best voor je doen.
Slechte ervaring kan je via PB krijgen, vind het niet netjes om dat zo op de buis te gooien. Knipoog

Sja ik zal mijn hele slechte ervaringen met een van deze stations ook maar niet hier neer zetten. Maar wellicht leidt dit topic ertoe dat men nadenkt.
Ik vind het flauwekul om te zeggen je moet bellen want ze zijn niet zo van internet, dan moeten ze die dienst niet aanbieden via websites.

Ik krijg van sommige Duitse stations ook al jaren alle info, folders, cds etc etc, zonde van het geld, ze zouden na 2 jaar geen respons beter niet meer kunnen sturen.
edit is er ergens een volledige lijst van websites van dekstations???

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 10:18

Dalhoeve reageerde bij mij prima op mail, duurde wel een paar dagen maar was dan ook tijdens het drukke dekseizoen dat ik mailde.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:07

@Sarabande ;dit is de site van de Bond van KWPN Hengstenhouders .......... http://www.bvhh.nl/ .........hier heb je vast wat aan Pling

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:13

O prima amaze, kan daar een sticky van gemaakt worden???

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:23

Yes *LOL* ben ik wel voor .... Pling

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:25

zeanine schreef:

Plus hun commissie van 200-250 Euro, reken maar uit. Haha!