Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
tienus63 schreef:De DA kan voor de zekerheid het eitje, mocht dat er zitten, wegspuiten of afknijpen.
Even op de kalender zet wanneer ze misschien wel gedekt is, en na 18 dagen laten scannen en zit er wat, af laten knijpen.
Maar het beste kun je het vrijdag even aan hem navragen.
De kans is niet zo heel groot dat het gelukt is, maar de kans is er wel.
Bij dracht zou het betekenen dat je in december met een veulen zit opgescheept.
En waarschijnlijk met een kruising waar niemand op zit te wachten.

patsur schreef:zucht
word het niet eens tijd dat het veulen bij de merrie weggaat?
patsur schreef:zucht
word het niet eens tijd dat het veulen bij de merrie weggaat?
rashida13 schreef:ja ik vraag het gewoon even aan de veearts en weg knijpen laat ik niet doen laat het veulen dan wel gewoon komen en hou het dan gewoon zelf misschien komt er wel iets heel erg moois uit.
Ik wou rash al laten dekken komend voorjaar maar weet niet of dat kan als ze nu drachtig is en ik het weg laat knijpen ofzo dus en lijkt me wel grappig zo'n kruising met mini appaloosa en een draver. Heb ik in ieder geval nog nooit gezien dus hihi. Maar ja we wachten het wel af of ze drachtig is of niet.
En zo ja zie ik dan wel wat ik doe.

Neonlight schreef:
Of financieel zit het tegen en je moet hem verkopen? Zo'n kruising raak je enkel kwijt voor een enkeltje Italie.
) 
rashida13 schreef:Hihi. Maar hij flikt het bij mij nu ook steeds als ik rash der hoeven uitkrab dus voorover buk om me dan te bespringen dus denk dat hij nou toch wel gevoelens gaat krijgen.
aerdenhout1 schreef:Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken of je merrie van 1.55 gedekt is door de MINI shet van 8 maanden!
Het komt zelden voor dat een 8 maanden oude hengst al vruchtbaar is. Daarbij moet je merrie zijn gaan liggen of is ze in de sloot gaan staan, want een mini komt niet op een 1.55 m hoog paard!
aerdenhout1 schreef:Als hij tegen haar op springt zal zijn koppie misschien net op de rug van je paard komen?