[TI] wat is een reële vraagprijs?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sandra_H

wat is een reële vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 11:27

Nog maar heel kort geleden heb ik na heel goed nadenken het (moeilijke!!) besluit genomen dat ik voor mijn supertink een nieuwe eigenaar ga zoeken. Voornaamste reden is heel kort gezegd dat ik toch verder wil kunnen groeien en dat het niet eerlijk is om van hem te vragen om met me mee te doen.
Heel misschien heb ik al iemand voor hem, maar als dat niet doorgaat zal ik vandaag of morgen toch de volgende stap moeten zetten en hem moeten gaan adverteren.
Een van de dingen die ik dan moet gaan bedenken is een vraagprijs al is zijn waarde voor mij nauwelijks in geld uit te drukken. Nou ben ik al overal aan het rondkijken en kom prijzen tegen van 2000 euro tot wel boven de 5000. Nou is een vraagprijs maar een vraagprijs en eigenlijk ben ik wel benieuwd waarvoor te koop staande tinkers uiteindelijk naar een nieuw baasje vertrekken. Misschien dat hier iemand daar iets meer over kan vertellen?
Het gaat in mijn geval om een ruin van bijna 11 jaar, ingeschreven bij het ICS, sinds 6 jaar in mijn bezit en altijd heel gezond geweest en nog geen dag kreupel (ja rond de kerst heeft hij een paar dagen niet lekker gelopen, was volgens de DA meer dan waarschijnlijk een verrekt spiertje ten gevolge van bijv. vastliggen oid). Western gereden en ook aantoonbaar uitgebracht en gepresteerd in de sport.
Verder in alle opzichten een superpaard maar heb dus geen idee in welke richting ik qua prijs moet gaan denken. Wil niet te laag gaan zitten omdat ie nou eenmaal goud waard is en hem absoluut niet als koopje aan de eerste de beste wil meegeven maar verder heb ik geen idee.....jullie??

Poosje81

Re: wat is een reële vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 11:36

Heb je foto's? Die in je profiel doen het helaas niet.
Wat is zijn schofthoogte?

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 11:38

Ja heb wel foto's maar er was iets misgegaan met mijnalbum dus ik moet nog steeds nieuwe in mn profiel (en mn avatar) zetten. Hij is wel te zien op www.hotton.nl foto's en filmpjes
Zn stokmaat is 1.53.
Laatst bijgewerkt door Sandra_H op 17-01-07 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 11:44

ik zal ook zeker niet al te laag gaan zitten als ik dit zo lees.
Kan alleen nu je website niet meer openen...

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 11:46

Nu wel als het goed is, er stond een komma achter die er niet hoorde.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 11:57

Sam is een lekker ding! Vond het een erg leuke ruin altijd (dat is toch de Sam die ik thuis heb gehad een zomertje?)

Ik denk dat €4250,- een goede vraagprijs zou zijn. Of je het ook krijgt is een tweede Haha! Maar ik zou niet veel lager gaan.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 12:02

Nuage schreef:
Sam is een lekker ding! Vond het een erg leuke ruin altijd (dat is toch de Sam die ik thuis heb gehad een zomertje?)

Ik denk dat €4250,- een goede vraagprijs zou zijn. Of je het ook krijgt is een tweede Haha! Maar ik zou niet veel lager gaan.

Ja dat is dezelfde Sam inderdaad (en nog net zo leuk)

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:14

heb de filmpjes gezien, foto's kan ik niet openen.
Maar zou zeker ook denken aan een prijs tussen de 4000 en 4500 euro.
Denk dat je er echt een liefhebber voor moet zoeken!
Leuk paard!!!!
Succes met het vinden van een super leuk nieuw baasje voor Sam!

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:25

Ik denk dat je zeker wel boven de 3500 euro mag gaan zitten. Klinkt als een ideale tink!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 13:21

Ik heb een half jaar geleden een ruin verkocht voor 3000 euro, heel leuk dier, maar nog jong. Die van jou kan veeeeel meer, dus ik zou inderdaad ook rond de 4000 gaan zitten. Iemand die echt naar zoiets op zoek is geeft dat wel. Succes met de verkoop!

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 14:50

Nou dan denk ik idd dat ik maar ergens tussen de 4000 en 4500 ga zitten. Een ideale tink is het zeker daarom verdient ie ook de ideale baas Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 14:56