[H][KWPN] Hengst voor Havidoff x Ulft x Sultan x Lector

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[H][KWPN] Hengst voor Havidoff x Ulft x Sultan x Lector

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:33

Mijn merrie heeft afgelopen weekend een tweeling eraf gegooid na 8,5 maand dracht. Met drie keer scannen is de tweelingdracht helaas niet opgemerkt. Aangezien ik haar dit jaar weer wil laten dekken, vind ik het weleens leuk om jullie ideeen te horen over een passende hengst. De merrie is inmiddels 5 jaar oud. L2 dressuur met winstpunten. Ze is 1.75 groot, karakter is zeer goed te noemen. Galop en stap is zeer goed, draf is voldoende.

Haar volledige pedigree: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=71013

Een standfoto van haar op 3,5 jarige leeftijd.
Afbeelding

Op het fundament heeft ze een bemerking ( van der vader meegekregen Knipoog ) ze staat nogal frans.
Laatst bijgewerkt door gomir op 16-01-07 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag in titel

LDRD

Re: [H][KWPN] Hengst voor Havidoff x Ulft x Sultan x Lector

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 08:05

Haha! Frans is inderdaad een Havidoff kwaaltje, mijn merrie heeft dat ook inderdaad.

Ik heb een Don Romantic uit mijn Havidoff merrie. Ben helemaal gek van dat dier hoor, ze heeft formaat, super achterbeengebruik, mooie schoudervrijheid, los in haar lijf. Op dit moment wel een echte naarling, maar als ze gaat bewegen dan vergeet je dat direkt Kwijl .
En voordat iedereen gaat roepen dat DR wel eens lelijke hoofden zou kunnen geven, daar was ik destijds ook wat bang voor, maar heb er nadien vele gezien en stuk voor stuk gewoon mooie koppies.
En deze dame staat kaarsrecht op de beentjes, nix geen frans aan.
Karakter is ook super, drijft me wel eens tot wanhoop als ik haar weer eens uit een andere stal moet plukken dan die van haarzelf, maar verder altijd braaf en meewerkend.

Nou goed, DR is maar een idee dus.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:33

Mooie merrie zeg! Met zo'n merrie heb je wat ruimere keus in het huidige hengstenbestand!

Voor franse stand wegblijven van Rubiquil-Jazz bloed, die fokken ook frans.
Ferro (en Krack) fokt toontredend, iets om in het achterhoofd te houden.

Ik zou persoonlijk ook wat aandacht besteden aan de kwaliteit van het beenwerk bij de hengst. Voor een vijfjarige heeft je merrie vrij dikke kogels en spronggewrichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:34

Venetia schreef:

Ik zou persoonlijk ook wat aandacht besteden aan de kwaliteit van het beenwerk bij de hengst. Voor een vijfjarige heeft je merrie vrij dikke kogels en spronggewrichten.

Benen zijn niet opgeschoren. Gewrichten zijn heel mooi droog, daar is niets op aan te merken. Bij de kogels zie je alleen wat veel haargroei Bloos

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 14:39

Ten eerste; leuk dat je Varlette dit jaar weer wilt laten dekken Pipo!
Blijft je oriëntatie allround? Lachen

Venetia schreef:
Mooie merrie zeg! Met zo'n merrie heb je wat ruimere keus in het huidige hengstenbestand!

Voor franse stand wegblijven van Rubiquil-Jazz bloed, die fokken ook frans.
Ferro (en Krack) fokt toontredend, iets om in het achterhoofd te houden.

Ferro zou ik zelf eigenlijk niet zo heel snel bij deze merrie doen, wat denk je zelf Pipo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 16:30

Ferro en Krack blijf ik zeker bij weg Aimee Haha!

Zal inderdaad richting een springhengst gaan die beweging vererft. Of een dressuurhengst die zelf niet slecht springt. Dreamcatcher, Florestan..........daar ben ik nu wat meer info van op aan het zoeken.

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 18:47

Zeer mooie merrie!! Ik zou een bewezen hengst doen voor een merrie die nog geen nakomelingen heeft gekregen.
Florestan zou naar mijn idee een hele goede keus kunnen zijn, qua bouw past hij erg mooi op je merrie! Alleen denk dat t dekgeld wel redelijk hoog zou kunnen zijn.
Dreamcatcher.. Nouja daar ben ik echt niet gek op, maar dat is persoonlijk.. Haha!
De nakomelingen van Eurocommerce Berlin vallen mij trouwens verder ook helemaal neit tegen! Mooie bouw en super springen. Weet niet hoe hij verder op jou merrie past..
(Ik weet niet hoor, maar wij hebben dit jaar weer een boek gekregen van Eurocommerce waar al hun hengsten in staan met nakomelingen enzo, misschien kan je die aanvragen? Wij hebben hem gekregen omdat mn vader een kennis is KnipoogStaan geweldig mooie paarden in)

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 19:47

vingino > voltaire x cassini goeie springer.
harley > heartbreaker x carthago ook een goeie springer.
riverman > kenwood x voltaire goede allrounder.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:00

Pipo schreef:
Ferro en Krack blijf ik zeker bij weg Aimee Haha!

Zal inderdaad richting een springhengst gaan die beweging vererft. Of een dressuurhengst die zelf niet slecht springt. Dreamcatcher, Florestan..........daar ben ik nu wat meer info van op aan het zoeken.

Haha!
Had al zo'n vermoeden....

Florestan en Dreamcatcher.... ja echt? Bloos dat had ik dan weer niet verwacht. Dan zou ik toch eerder richting Don schufro/ Don romantic denken Lachen

De hierboven genoemde Riverman is wel allround ja of Odermus.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:03

Mijn tips betroffen dan ook alleen de voeten he...
Ferro lijkt me voor deze merrie ook niet zo geschikt. Als je met Krack dekt dan is het springen misschien wel afgelopen.

Voor Florestan en Dreamcatcher geldt dat ze kleine voeten kunnen geven, steil is ook iets dat vaker voorkomt. Florestan fokt meestal correct van voren gezien, van dreamcatcher kun je een toontredende voet verwachten gezien zijn eigen stand, maar dat is voor jou dus een stuk minder erg.

Als ik het moet zeggen zou ik voor deze merrie eerder voor een Florestan met genoeg bloed gaan of Florestan zelf, Dreamcatcher heeft denk ik een bloederigere merrie nodig.

Don Schufro zou ik niet doen, uit zo'n merrie krijg je dan een trage grote brave lobbes waarbij je te grote sporen nodig hebt om een beetje actief te krijgen, heb er al meerdere gezien. Lopen gewoon niet goed genoeg.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:48

dressuurhengst die niet slecht springt: discovery... super hengst en hij vererft ook veel zwart...

springhengst die ook goed beweegt: sydney. fokt veel schimmel en fijne hoofdjes. zijn eerste nakomelingen zijn dit jaar geloof ik 4/5, dus hoe ze het in de sport doen, dat is nog niet bekend...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:49

Venetia schreef:
Mijn tips betroffen dan ook alleen de voeten he...
Ferro lijkt me voor deze merrie ook niet zo geschikt. Als je met Krack dekt dan is het springen misschien wel afgelopen.

Voor Florestan en Dreamcatcher geldt dat ze kleine voeten kunnen geven, steil is ook iets dat vaker voorkomt. Florestan fokt meestal correct van voren gezien, van dreamcatcher kun je een toontredende voet verwachten gezien zijn eigen stand, maar dat is voor jou dus een stuk minder erg.

Als ik het moet zeggen zou ik voor deze merrie eerder voor een Florestan met genoeg bloed gaan of Florestan zelf, Dreamcatcher heeft denk ik een bloederigere merrie nodig.

Don Schufro zou ik niet doen, uit zo'n merrie krijg je dan een trage grote brave lobbes waarbij je te grote sporen nodig hebt om een beetje actief te krijgen, heb er al meerdere gezien. Lopen gewoon niet goed genoeg.

Deze merrie heeft meer dan zat bloed onder het zadel. Is een heethoofd eerste klas. En Don Schuffros vind ik persoonlijk juist hele fijn bewerkbare paarden.
En deze merrie gaat van zijn leven geen grote trage vererven......groot misschien wel, maar traag Haha! Echt niet.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 21:16

Jammer dat je richting allround wilt eigenlijk, anders had ik Weyden kunnen noemen Schijnheilig Knipoog Knipoog Haha!

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 03:39

Waarom Weyden?

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 08:59

Aimee schreef:
Jammer dat je richting allround wilt eigenlijk, anders had ik Weyden kunnen noemen Schijnheilig Knipoog Knipoog Haha!

En toch he vraag ik me af of jij niet stiekem geld krijgt Haha! Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 15:55

krackertje schreef:
Waarom Weyden?

Was een grapje naar aanleiding van het bericht daarboven, waar Pipo het heeft over fijne bewerkbare paarden en de merrie die genoeg bloed onder het zadel heeft.... Youngster snapt 'm wel en Pipo waarschijnlijk ook Haha!
Maar helaas verdien ik er geen geld aan.... eigenlijk is het andersom; ik wil straks graag geld uitgeven aan een Weyden, maar niemand dekt ermee Boos! Clown

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 16:03

Oh als jij spaart wil ik uit Wenonah best een Weyden fokken hoor. Moet ik wel de garantie hebben dat het veulen verkocht is, anders doe ik het niet Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 16:53

youngster schreef:
Oh als jij spaart wil ik uit Wenonah best een Weyden fokken hoor. Moet ik wel de garantie hebben dat het veulen verkocht is, anders doe ik het niet Haha!

Ik wil Weltmeyervrije paarden Bloos ook al is het een Weyden.

[edit] Staat er trouwens best een beetje bot bedenk ik me nu Bloos maar je weet wel dat het niet zo bedoeld is toch? Bloos