Wie heeft er een Nassau????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jollyjoker

Wie heeft er een Nassau????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 09:44

Ik ben op zoek naar kinderen van Nassau. Wij overwegen onze Cavalier merrie ermee te dekken. Ik ben vooral erg benieuwd naar het karakter. Onze merrie is nogal een lastige dame dus een fijn karakter is een vereiste Knipoog !

Noukie

Re: Wie heeft er een Nassau????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 09:48

ik ken er 1, die is 3 (nu 4 dan) en kwam uit natuurgebied.
Wel een dominante donder, al pakt hij alles erg makkelijk op. Als je 1x echt heel erg duidelijk bent tegen m, dan is het de dag erna ook goed. Maar als je niet duidelijk tegen hem bent en minder dominant dan hij heb je wel een probleem. Het is wel echt een lief paard aan het worden en die dominantie kan dus ook heel goed voortkomen uit het feit dat hij amper met mensen heeft moeten omgaan tot nu toe.

Overigens bewegen en losspringen wel erg fijn. En hij is aardig aan de maat met 1.70

db1

Re: Wie heeft er een Nassau????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 10:34

Wij hebben een a'tje, is dus officeel net 2 geworden. Het is een groot, massaal paard, beetje naar de lompe kant toe.... terwijl ze als veulen erg sjiek was. En het hoofd is ook niet al te edel, bewegen kan ze wel heel goed! Foto's in mijn profiel, zijn van vorig jaar zomer.
Het is een beetje een neuroot, als het paard wat naast haar staat naar buiten gaat loopt ze de hele tijd te hinniken en rondjes te draaien in de stal. Als ze alleen buiten is, is ze ook erg onrustig, hele tijd rondrennen en hinniken. Het is op zich een braaf dier en heel aanhankelijk maar je moet wel heel rustig en voorzichtig met hem doen, ze is een beetje onzeker en bang.