Vraagje over NRPS.......

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_RobinA_

Vraagje over NRPS.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 16:34

Wordt de eigenaar van de vader ook in het paspoort vermeld???

Of wordt in het paspoort alleen de eigenaar van het paard (waarvan het paspoort is) vermeld?

petraaken

Re: Vraagje over NRPS.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 07:56

enkel de fokker en de eigenaar van het paard waarbij het paspoort hoort wordt vermeld. Zelfs op het stamboek papier worden enkel de fokker en de eigenaar van het paard vermeld. De ouders en voorouders worden wel in het paspoort en stamboekbewijs ingevuld maar de resprectievelijke eigenaars niet. Hensten durven nog wel eens van eigenaar veranderen of gaan naar het buitenland.

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 14:16

Dank je wel! Ik dacht ook dat het zo was, maar ik begon even te twijfelen omdat in het paspoort Mw A. v.d. Heuvel als (1ste na fokker) eigenaar staat. En de eigenaar van Sultano is Annie v.d. Heuvel, vandaar...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 15:26

Unika schreef:
Dank je wel! Ik dacht ook dat het zo was, maar ik begon even te twijfelen omdat in het paspoort Mw A. v.d. Heuvel als (1ste na fokker) eigenaar staat. En de eigenaar van Sultano is Annie v.d. Heuvel, vandaar...

Heb je een Sultano? zoja moet je maar eens in mijn profiel kijken. Heb er nl zelf eentje van hem.

Je paard is waarschijnlijk nooit opgegeven voor een keuring of ze hebben voordien nooit de moeite gedaan om het stamboek te verwittigen dat ie van eigenaar is gewijzigd.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 15:57

Veel hengsteneigenaren kopen nakomelingen van hun hengsten op om ze voor te stellen voor afstammelingenkeuringen, of eventueel hengstenkeuringen, of gewoon voor de handel. Als je een paard van een bepaalde hengst zoekt kun je ook altijd het beste de eigenaar van de hengst bellen. Haha! Waarschijnlijk hebben hun jouw paard gekocht en later weer verkocht.

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 16:25

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:59

Heb je zien rijden in Druten zondag Ja