Hengstenkeuze voor 2007.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JW18

Hengstenkeuze voor 2007.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 18:37

Weten jullie al bij welke hengst(en) jullie je merrie ('s) gaan doen?
onze Lebus x landgraf I merrie gaat weer bij Cassini II omdat het gewoon erg goed past. Het jaar erop wordt in iedergeval een andere hengst.

jan Willem

gomir

Re: Hengstenkeuze voor 2007.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 20:47

-> F-AM

Ik verplaats dit topic naar F-AM, omdat het geen topic voor EHK is. Ik kijk even aan of het een beetje inhoud blijft houden, als het puur een verzameltopic gaat worden met namen van hengsten die uitgekozen zijn zonder enige argumenten dan verplaats ik het door naar Paardenpraat, want dan hoort het ook niet op F-AM.

Het is ook niet de bedoeling dat dit een fotoverzameltopic gaat worden dus foto's graag als links plaatsen.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 21:08

Onze merries allebei drachtig.
Bij de ene zit een leuk verhaal.
wij waren zoals altijd aanwezig afgelopen jaar op de HK van het NRPS en daar werd een loting gehouden omdat het NRPS 25 jaar bestaat.
En wat winnen wij?
En gratis dekking!
We hadden al een veulen van Di Caprio du Bois en krijgen er nu dus weer eentje van hem.
Mijn merrie (Painted Black x Eagle) is drachtig van Kasparow.

Scara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 22:48

Ben voor dit jaar nog een beetje aan het orienteren, mijn Wisconsin x Magnaat is begin maart uitgerekend van Florencio.
Zou haar 3e veulen van een Duitse hengst worden. Ze heeft een Welt Hit II en een Stedinger gehad. Haar eerste veulen was van een NRPS hengst.
Blijf toch wel een beetje naar de Duitse kant neigen, de paarden spreken me toch meer aan.
Ben trouwens voor dit jaar wel ook aan het kijken voor een KWPN hengst.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 11:35

Mijn palomino Whitney (Lars van de Ruitersweide x Ulft van de Provinciale weg) gaat naar de valk hengst Rascal H van de Wechterholt. Kwa kleur vullen ze elkaar leuk aan, maar kwa type ook zeker wel. Kwa beweging zijn ze beide super. Rascal was vorig jaar kampioen in de middenmaat en liep dit jaar weer voorop in zijn rubriek.

Mijn zwartje Trendy(Imago van de Spoorlaan x Patrick van de Uitweg) gaat naar de schimmelhengst Stjernens High-Light. Trendy kan super bewegen en is mooi van type, maar zou iets grover mogen. High-Light geeft dat wat grovere mooi door en kan ook heel goed bewegen. Dit jaar had ik ook een veulen van High-Light uit een iets fijne merrie en daar is een heel gaaf veulen uit gekomen.

eclipse_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:18

Hey Jan-Willem

Cassini II is idd wel een goede keuze! Doe je je merrie nr holstein of kan je aan diepvries sperma geraken? (zoja waar en bij wie?).
We hebben er ook eentje uit een Bachus x Caretino . Z'n veulens zijn zeker zo chique als die van Casinni I.

We hebben een Caretino x Calypso Iv die wss naar Cassini I gaat (ze is in Holstein ingeschreven)

( We hebben er een jaarling merrietje van uit dezelfde moeder en die is super meegevallen+ cassini I = super commercieel)

Verder nog een Calato X polydiktus maar dat wordt een moeilijke bevalling: Mr Blue?; Sandro Boy?
Lord Z?

Een Cassini I x cor de la bruyere en een Cassini I X koriander (nu drachtig van Quidam de revel, eerst effe zien wat daar uitkomt:) )

Ik zou zeggen ga eens kijken op onze site en zeg me welke hengst jij er voor zou uitkiezen:) suggesties altijd welkom:)

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:36

Mijn merrie heeft twee heel goede veulens gehad van Concorde, qua karakter en bouw zou naar mijn idee Berlin ook goed kunnen passen. Maar deze twee zijn wel erg duur in dekgeld, nu ben ik erg benieuwd wat die twee jonge Berlin x Concordes gaan doen in Den Bosch.

eclipse_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:53

Wat is de afstamming van je merrie?

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:29

Hamlet x Stuyvesant

eclipse_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:02

Tjolieke

Als je twijfelt tss Concorde ne Berlin zou ik toch voor Berlin kiezen (ben een cassini-fan moet ik wel bekennen).

Vermogen met hopen, ruime galop, gewoon gemaakt om te jumpen! Het caretino erachter zorgt voor de beweging. Mss dat je met concorde een chiquer veulen gaat fokken, maar het nimmerdor in de moeder van je paard zorgt toch ookwel voor 'bloed'. Dus te riskeren met een berlin.

Ik zou niet twijfelen Lachen

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:07

Als een van die twee jonge hengsten (BerlinxConcorde) goedgekeurd worden en die staat me aan dan hoef ik wellicht niet echt te kiezen. En zo niet dan zal ik er toch nog eerst een nachtje of vijftig over moeten slapen of ik zo'n groot bedrag alleen al aan dekgeld uit wil geven. Garantie dat er een goeie uit komt krijg je (gelukkig) toch nooit.

eclipse_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 23:44

daar heb je gelijk, maar dat weten andere fokkers en paardenmensen ook dat dat dekgeld niet van de poes is. Maar als je kijkt hoeveel cassini's er nu in de echt grote sport beginnen lopen, ze zijn niet meer te tellen...
Daarom is de keuze van jan willem nog niet zo slecht Lachen. Cassini I, quidam de revel en contender zijn wat mij betreft de meest toonaangevende verervers van dit moment. Probleem is alleen dat contender en cassini enkel voor in holstein ingeschreven merries beschikbaar zijn en dan nog eens gelimiteerd...

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 08:41

opes moeilijke vraag
Amy is nu drachtig van Santo-amigo (ook een gewonnen NRPS dekking Tong uitsteken )
en word dit jaar niet gedekt
voor Angie ben ik er nog steeds niet uit, misschien wel Contendro I
weet alleen niet wat hij doorfokt of juist niet

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 08:50

Elitemerrie van Flemmingh uit keur pref. prest. van nimmerdor waarschijnlijk met Oscar. (wolgang X nabuur)
Haar moeder, keur pref. prest. van nimmerdor uit keur pref. prest. van Amor nog niet bekend, maar wellicht met Johnson.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 10:33

ik krijg eerst nog een Chin Chin en een Colmann dit jaar
dan worden een 2 jarige Candillo x Argentinus en mijn Gp merrie van Libero H gedekt
de hengsten die ik in gedachte heb zijn :Con air ( niet drachtig van gekregen verleden jaar ) , Berlin of Spender S voor de GP merrie .Ik blijf ook fan van Calato
En als de geldbeugel het toelaat zou ik heel graag een ET spoelen uit mijn aparte 6 jarige Corland X nimmerdor merrie

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 11:30

Wij zijn er nog niet uit voor dit jaar. Als er geen jonge hengst onze aandacht trekt wordt het ofwel Sir Donnerhall ofwel De Niro. Alleen zijn wij wat huiverig omdat dat dan met diepvries moet en dekgeld doet ons ook wat twijfelen.

eclipse_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 11:41

Hey Lib,

Die chinchin, in wat voor een moeder zit die Lachen.

Calato's springen idd allemaal (hier toch:p), hebben nu twee driejarigen, een ruin uit een andiamo x papilon rouge en een merrie uit een polydiktus x zeus. Als ge die clausen ziet springen, man, wat een vermogen... die mogen ze hier wel afzetten:)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:06

Chin Chin komt uit de Chambertinx Carolus merrie..daar hebben we drie keer con Air geprobeerd maar dat wilde niet lukken en dan met Chin chin gelijk drachtig ..heb er een apart Accorado veulen uit ,springt niet normaal dus het mag een hengst zijn voor de verkoop .Colman daar is de Chin Chin drachtig van en dat mag dit jaar een merrie zijn veulen van cassini II is verleden jaar in de veiling gegaan .
heb al een paar jaar grote bewondering voor Clausen is ook één van de beste paarden wat er rondspringt alleeen zit er in mijn ogen niet de juiste chauffeur op Bloos

eclipse_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:13

Was dat een veiling in belgie? ben vorig jaar alleen een cassini2 veulen tegengekomen op de veiling in luik denk ik. T was er imo t beste veulen van de veiling (beter dan het cassini 1 veulen dat 10 000 meer ging...)

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 13:02

Eclipse_be is het Cassini x Koriander of Coriander Tong uitsteken

Coriander voert ook interessant bloed, is ook een fijne hengst wat karakter betreft.

Cassini II sperma is als diepvries zeer goed heb ik van verschillende mensen gehoord, zowel in Amerika als Nieuw Zeeland. Dus dan moet dat in NL en België ook niet een probleem zijn.

Zelf wacht ik even de holsteiner hengstenshow af, ik ga er waarschijnlijk zelf niet heen. Een paar vrienden zullen voor mij goed op de jonge hengsten letten. Het is mijn eigen merrie nog niet, dus dat is even allemaal aanwachten.

En Libke; heb jij een geheim potje van Libero H? Zijn sperma was toch al helemaal op?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 13:07

Mijn merrie: henri x apollo (nrps) gaat waarschijnlijk naar Speyksbosch Naturel.

Mijn merrie is qua voorkomen iets te fijn gebouwd en wat te weinig kaak, qua beweging is ietwat verfijning van de draf wel op zijn plaats.

Vandaar de keuze van een dressuur hengst.
Mijn merrie is springgefokt maar ik wil liever een beetje allround gaan en dus de beweging iets verfijnen.

eclipse_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 13:20

Coriander:) de coriolan zoon. hij zorgt idd voor zowel beweging als springen. Ga maar eens kijken op onze site: www.eclipse. be (sorry voor de reclame moderators, zal het nooit meer doen Lachen )ze staat bij broodmares en heet N-violet Knipoog

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 14:59

Adriana ...mijn Gp merrie Marien is toch van Libero H Knipoog

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 19:15

eclipse_be schreef:
Hey Jan-Willem

Cassini II is idd wel een goede keuze! Doe je je merrie nr holstein of kan je aan diepvries sperma geraken? (zoja waar en bij wie?).
We hebben er ook eentje uit een Bachus x Caretino . Z'n veulens zijn zeker zo chique als die van Casinni I.

We hebben een Caretino x Calypso Iv die wss naar Cassini I gaat (ze is in Holstein ingeschreven)

( We hebben er een jaarling merrietje van uit dezelfde moeder en die is super meegevallen+ cassini I = super commercieel)

Verder nog een Calato X polydiktus maar dat wordt een moeilijke bevalling: Mr Blue?; Sandro Boy?
Lord Z?

Een Cassini I x cor de la bruyere en een Cassini I X koriander (nu drachtig van Quidam de revel, eerst effe zien wat daar uitkomt:) )

Ik zou zeggen ga eens kijken op onze site en zeg me welke hengst jij er voor zou uitkiezen:) suggesties altijd welkom:)

Nee onze merrie is holsteins gebrand. Wij halen vers uit holstein. Ik ken nog wel iemand die goed diepvries van Cassini II heeft.
Sandro boy schijnt ook erg goed te fokken, maar schijnt erg slecht perma te hebben. Op de veiling in borcule van 2006 werd een heel apart veulen geveilt van sandro boy. Is misschien ook wel wat voor onze merrie.

quidam de revel x cassini I x cor de la bruyere is super commercieel.
Ik zal eens even op je site kijken. Ben erg benieuwd. Wanneer verwacht je die quidam?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 19:17

Diepvries vanuit Holstein is ook goed te doen.

Ik weet nog steeds niet welke hengst voor Josiane, ik zit te denken aan Cassaro...
Vanwege de maat, afstamming, exterieur past goed bij Josiane denk ik... maar even afwachten wat men van Cassaro zegt straks op de hengstenshow!