Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

loveamira schreef:en dit beesie heeft geen conditie...

Liezel1 schreef:ik zou ze allebei laten wegknijpen...
en als de merrie nu geen conditie heeft, dan zou ik er maar het beste van hopen...
of wilde je nu tijdens haar dracht haar nog dusdanig trainen dat ze op conditie zou komen? hoe lang denk je daarover te doen en hoe intensief denk je dat dat is?
en intensief trainen is nooit de bedoeling geweest! alleen een sterke achterhand kweeke. door haar een kwartiertje per dag te longeren.. meer niet! en nu niet zeuren over dat weghaalen want de dierenards heeft daar best naar gekeken want die kent de risicos beter dan jullie! die weet echt wel wat beter is.. en blijker geeft hij deze merrie een kans loveamira schreef:ik weet niet of hier iemand er een beetje verstand van heeft? maar als we ze allebij weg laaten knijpen dan is de merrie onvruchtbaar. deze merrie is niet van mij en ze is speciaal voor de fok.. dus omdat ze niet zo goede conditie heeft niet fokke gaat bij deze man wel heel ver! en tja ze is al wel ver maar ze kan best wel wat aan hooren intensief trainen is nooit de bedoeling geweest! alleen een sterke achterhand kweeke. door haar een kwartiertje per dag te longeren.. meer niet! en nu niet zeuren over dat weghaalen want de dierenards heeft daar best naar gekeken want die kent de risicos beter dan jullie! die weet echt wel wat beter is.. en blijker geeft hij deze merrie een kans
Liezel1 schreef:loveamira schreef:ik weet niet of hier iemand er een beetje verstand van heeft? maar als we ze allebij weg laaten knijpen dan is de merrie onvruchtbaar. deze merrie is niet van mij en ze is speciaal voor de fok.. dus omdat ze niet zo goede conditie heeft niet fokke gaat bij deze man wel heel ver! en tja ze is al wel ver maar ze kan best wel wat aan hooren intensief trainen is nooit de bedoeling geweest! alleen een sterke achterhand kweeke. door haar een kwartiertje per dag te longeren.. meer niet! en nu niet zeuren over dat weghaalen want de dierenards heeft daar best naar gekeken want die kent de risicos beter dan jullie! die weet echt wel wat beter is.. en blijker geeft hij deze merrie een kans
sorry meid.. hier valt mn bek van open!!![]()
hoezo is een merrie onvruchtbaar als je een (of meer) vruchtjes laat weghalen??
je zal niet meer drachtig zijn nee, maar dat is ook het uitgangspunt..![]()
maar onvruchtbaar?? tja, het kan 1x op de zoveel misschien gebeuren dat de hormonen ervan op tilt slaan...
en tja... als je iets laat weghalen helaas geen veulen dit jaar nee.. maar ik zou het wel weten..
moeilijke keus hoor "geen veulen" VS "tweeling met alle gevolgen van dien"
dan zou ik het volgend jaar nog wel een keertje proberen..
loveamira schreef:alleen een sterke achterhand kweeke. door haar een kwartiertje per dag te longeren.. meer niet! en nu niet zeuren over dat weghaalen want de dierenards heeft daar best naar gekeken want die kent de risicos beter dan jullie! die weet echt wel wat beter is.. en blijker geeft hij deze merrie een kans
sigrid1182 schreef:loveramira heb jij wel verstand?
of geloof je alles wat je gezegd word....
en als ze het allemaal wel aankan, waarom vraag je hier dan om advies...
iedere fokker met een kostbare merrie zal NOOIT het risico nemen zon merrie te laten bevallen van een tweeling!!!
Jeetje wat ben jij naief zeg.....
maak je daar maar geen zorgen over!