[WN] [h][QH] Welke hengst voor deze merrie??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

twistzanlynx

[h][QH] Welke hengst voor deze merrie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 16:58

Hoi,

Ik heb een 3 jarige Quarter Horse merrie, 1 mei wordt ze 4. Op de foto is ze bijna 3, toen kwam ze net van land en was nog niet getraind. Nu heeft ze meer spieren en geen gras buikje meer. Zelf heeft ze veel snelheid op het lange stuk en kan snel wenden.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=BN7ZC867

Het paard staat nu bij me tante en die heeft ook 2 hengsten. Toen ik er was heeft me tante gezegt dat ik een hengst mocht kiezen en dan me paardje er door mag laten dekken. Maar nu weet ik niet welke ik moet kiezen.
Het zijn alle twee onwijs lieve hengsten. Er wordt western mee gereden.

Hengst 1: Ok Go Chivato. 4 jarige(15 mei, 5 jaar).
Vader: Dash to Chivato
Moeder: Miss Venetian Bug
http://www.mijnalbum.nl/Foto=66CTVMCS
Hij heeft een heel erg goed karakter en hij geeft het door op zijn nakomelingen. net zoals zijn spieren en zijn snelheid.

hier een foto van een zoon van hem.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=4RWEDLZ7

Hengst 2: SR Smokin Hickory. 6 jarige(5 juni, 7 jaar)
Vader: SR Hallmarked
Moeder: Perfectly Jewel
http://www.mijnalbum.nl/Foto=3G7IILAO
Deze hengst is soms wat moeilijk kwa gedrag, maar als je hem goed kent is hij een schatje. Dit paard is gefokt om koeien bij elkaar te drijven enzo. Hij heeft niet veel snelheid op een lang stuk, maar hij kan wel snel wenden en spinnen. helaas heeft me tante er nog geen nakomelingen van dus ik zou niet weten wat hij door geeft aan zijn veulens.

nu is mijn vraag aan jullie voor welke hengst zouden jullie gaan??

Alvast bedankt,
Groetjes Femke

Authentic

Re: [h][QH] Welke hengst voor deze merrie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:04

Wat wil je met 't veulen gaan doen als ik vragen mag?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:09

Ik vind de eerste erg lang in de rug, de tweede kan ik vanaf de foto niet beoordelen, maar hij lijkt me beter bij de merrie passen.
Ik zou zelf voor geen van beiden gaan, en een bewezen hengst zoeken. Mocht je het veulen ooit moeten verkopen heeft hij een betere kans met een bekende vader die wat heeft gepresteerd dan een van de twee hengsten van je tante.

twistzanlynx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 17:25

Het veulen wil ik gaan gebruiken voor wedstrijden en dan in de westernsport, welk onderdeel weet ik nog niet. het ligt ook aan hoe het veulen gebouwt is. Misschien barrelraces of voor plesure.

Ik had het er misschien bij moeten vertellen, maar me tante woont in amerika en daar hebben de hengsten een goede en bekende naam. Als ik het veulen zou verkopen zou dat geen probleem zijn.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:32

Sorry maar ik kan niks over de hengsten vinden, alleen dat ze ooit aangeboden zijn op een website als dekhengst, maar dat zegt niet veel. Daarnaast zit er een gigantisch groot verschil tussen barrelracing en pleasure rijden, dan zou ik gaan kijken naar andere hengsten.

Als het veulen echt voor eigen gebruik is zou ik een hengst gebruiken die vooral een fijn karakter heeft, maar ook qua bouw hoort een hengst de merrie te kunnen verbeteren, ik zou niet voor een van deze 2 gaan, persoonlijk.

Het is natuurlijk je eigen keuze, maar ik zou voor een hele andere hengst gaan, en niet kiezen tussen deze 2.

twistzanlynx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 17:36

Ok Go Chivato
Aan de vaderskant
Grootvader: First Down Dash
Overgrootvader: Dash For Cash
Aan de moederskant.
Overgrootmoeder: Lady Bug's Moon

SR Smokin Hickory.
Aan de vaderskant.
Overgrootvader: Doc Bar
Aan de moederskant.
Overgrootvader: Dry Doc

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:49

En de afstamming van de merrie?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 20:15

-> WN-FA