Onlangs was ik ons nieuwe paard op de website www.paardenfokken.nl aan het invoeren. Leuk om zo de stamboom aan te vullen en te kijken hoe andere nakomelingen het doen.
'Rare' gewoonte wellicht, maar ik kijk altijd even het profiel bij ons (onlangs) verkochte paard. Tot mijn grote schrik zal ik een aanpassing in zijn profiel. Hij stond te koop. Raar, want hij was kort daarvoor naar Engeland verhuisd. Dus bekeek ik nog een tweetal paarden uit mijn 'favourite list', wat wil nu: ook in deze profielen was gerommeld. De bijnaam van het ene paard was op een erg onprettige en ongepast manier aangepast. ... Kreeg een raar gevoel in mijn onderbuik. De gegevens zijn ondertussen weer kloppend. Via de helpdesk hebben we kunnen achterhalen wie de gegevens heeft aangepast. Schijnbaar voor diegene, die pretendeert een ware paardenvriend te zijn, het nodig een dergelijke informatieve site te vervuilen.
Mijn vraag aan jullie: komen dergelijke praktijken vaker voor? Welke stappen worden er genomen tegen de 'vervuilers'?