Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
descob schreef:Zat hengsten... voor Nederlandse begrippen zeker?
Ik vind dat ze die dan wel wat beter mogen promoten. Voor iemand die niet in het welsh-wereldje zit is het namelijk niet zo makkelijk een overzicht te krijgen van alle beschikbare cobhengsten..
Wat moet een eigenaar doen om de hengst de titel 'Basisboekhengst' te kunnen geven? Komt daar ook een jury aan te pas?
Het voordeel van een goedgekeurde hengst is dat je weet dat het kwalitatief gezien bevorderlijk is voor de fokkerij. En dat is wel belangrijk vind ik..
descob schreef:Zat hengsten... voor Nederlandse begrippen zeker?
Ik vind dat ze die dan wel wat beter mogen promoten. Voor iemand die niet in het welsh-wereldje zit is het namelijk niet zo makkelijk een overzicht te krijgen van alle beschikbare cobhengsten..
Wat moet een eigenaar doen om de hengst de titel 'Basisboekhengst' te kunnen geven? Komt daar ook een jury aan te pas?
Het voordeel van een goedgekeurde hengst is dat je weet dat het kwalitatief gezien bevorderlijk is voor de fokkerij. En dat is wel belangrijk vind ik..
Als ik zie wat er de afgelopen jaren is goedgekeurd bij de C & D dat is echt om te huilen. De types kloppen niet met de rasbeschrijving en al helemaal niet met wat het moederstamboek in Wales wil zien.descob schreef:Wat moet een eigenaar doen om de hengst de titel 'Basisboekhengst' te kunnen geven? Komt daar ook een jury aan te pas?
youngster schreef:descob schreef:Zat hengsten... voor Nederlandse begrippen zeker?
Na daar ben ik het niet mee eensAls ik zie wat er de afgelopen jaren is goedgekeurd bij de C & D dat is echt om te huilen. De types kloppen niet met de rasbeschrijving en al helemaal niet met wat het moederstamboek in Wales wil zien.
Uitzondering was Brenin, alleen die is wegens omstandigheden verkocht naar Tjechië.
Cuneracobs zegt het al. De fokkers houden hun dieren thuis ( en niet alleen op de HK) wegens onkundigheid van de jury's..