Maffe acties van je shetlander

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MeMar

Maffe acties van je shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 20:33

Even een plek om de maffe acties van je shetlander neer te zetten

Nou een veulen dat van de zomer bij ons is geboren is zeer aanhankelijk.
En dit uit ze als een soort hond Knipoog Zodra je in de wei of op stal op de grond gaat ze zitten bv met je benen gekruist zoals op de foto. Komt ze er meteen aan, schraapt een keer met haar been, stapt over je been heen, duwt zich tegen je aan, en dan laat ze zich op je schoot ploffen Haha! Als een echt schoot hondje, vind ze heerlijk!

Ik heb helaas geen foto van toen ze op schoot lag, die zijn een beetje mislukt (allemaal andere nieuwschierige schetlanders er voor met de neus). Nog een keer een foto van maken.

Maar ja dit is niet meer zo leuk als ze ouder is Haha! dus proberen we haar nu tegen te houden als ze het weer probeert. Enkele fotos van haar:

'Ben ik weeer...'__________________________________ 'Even een lekker plekje zoeken...'
AfbeeldingAfbeelding

Go_lucky

Re: Maffe acties van je shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 20:36

oow wat een schatje zeg Kwijl

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:19

Haha maffe shet. Wel een schattige. Is mss prettiger om het afte leren. Is idd iets minder als er een volwassen shet op je springt.

Mijn Hans moet overal mee gaan zwaaien, touw, sponzen enz. Tot ie een keer niet doorhad dat er opeens stroom opstond (hij ontsnapte er steeds doorheen Vork ) Heb hem nog nooit zo verontwaardigd zien kijken Haha!

Daiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:25

nou mijn mini shet weet gewoon dat hij altijd sterker is Vork
hij is een kei in dingen open maken, kapot maken, en hij denkt dat hij houdini is Cool

een keer in een trailer omdat hij zo klein is een stro baal ervoor leggen.
meneer dacht hee daar kan ik wel overheen... springt op die baal daardoor klapt hij met zijn hoofd het tussenschot eruit en ja hoor weer iets kapot gemaakt Koe

of als we longeren zijn denkt hij ineens heee daar is gras draait zich om en zodra mijn longeer lijn op is loopt hij vrolijk door terwijl ik zand aan het happen ben Ach gut

of in zijn stal gewoon tussen de hekjes door kruipen waarvan je denkt van daar past hij nooooit door heen Vork Cool

maar goed toch hou ik heel veel van me beesie Haha! Bloos

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:12

Mijn shets breken samen uit, en dan ipv ze echt weggaan, verbouwen ze alleen de boel in de stal, en gaan ze in de voortuin staan grazen. Clown

Caroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:16

Wat een schattig veulen. Lovers

Die van mij heeft altijd last van om keihard te gaan bit vast pakken en weg is ze, en ja dan kan je trekken en alles doen maar ik win toch nooit! Boos! Tong uitsteken
En mijn andere shet rent altijd los achter ons aan op het terrein en dan gaan we wel eens door het land rijden en dan gaat ie super hoog bokken en springen en alles dat valt omdat ie zo druk doet haha! Tong uitsteken

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:04

het veulen dat ik verzorgd heb ging in de zomer altijd met haar been in de waterbak. zag er heel raar uit!!! 1x kreeg ze hem er niet meer uit en toen ging ze er maar bij liggen. Dus ik snel erheen om haar van die waterbak te bevrijden Haha! Knipoog
dit is dus haar manier om af te koelen haha:)

foto voor de duidelijkheid:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=LQTNHTIA

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:32

Ik had vanmiddag nog een maffe actie:P
Was even met Richard weg kom ik terug en die andere (Oscar)had hem schijnbaar zo gemist dat hij half over Richard heen sprong.
Echt zo vaag.
En ik hoorde Oscar van verre hinniken:P.
Morgen neem ik Richard wel weer even mee , en neem ik de camera ook mee .
Hoop ik dat Oscar Richard weergaat omhelzen Tong uitsteken van blijdschap haha.
Als ik alle maffe acties hier neer moet zetten Tong uitsteken ben ik nog wel ff bezig haha Haha!

britta__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 09:48

ahhh!! weet je hoe schattig!! Clown
zo'n pony wil ik ook wel:P gewoon een hondje Haha!
allen een beetje zwaar haha Knipoog Tong uitsteken

Ach gut

MeMar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 10:08

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 10:23

hoeveel moet ik er opnoemen??,,
een keer waren ze uitgebroken, toen waren ze achter bij de boer in het weiland. Koe toen was ik er samen met mijn vriendin heen gelopen,, we dachten: daar moeten we de hele dag achter aan gaan rennen.. en wat dacht je? we kwamen aanlopen en ze kwamen gelijk op ons af!,, volgens mij hadden ze spijt..,

en 1x waren we ze aan het poetsen in de wei aan het poesten.. en we letten even niet op,, had hij dus mijn hele tas gebombardeerd!!,, er zit nu een gat in.. en hij had mijn flesje omgegooid,, en is nu aa verslaafd,. Koffie (of thee)!

nog 1tje dan:
een keer hadden we nogal lol,, en toen gingen we maar even zonder zadel op ze rijden.
op een gegeven moment gingen ze alletwee als een gek lopen rennen.. wij hadden dat dus niet verwacht en kwamen alletwee tegelijk met onze reet op de grond terecht,, hahah ,,

MeMar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 10:36

Bij ons zijn enkele een beetje verslaafd aan cola Knipoog echt absurd.

Bijgevoegd heb ik een foto van een b-pony bij ons op stal, die vind het heerlijk om uit de fles te drinken! Niet dat ie dat zo vaak mag! heel af en toe n paar slokjes...
http://img291.imageshack.us/img291/3528/snuitjemv7.jpg

marie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 10:40

Er kwam bij ons iedere zaterdag een meisje om de shet mee te nemen naar de club. Op een goede morgen stond ie niet in de stal, wij overal gaan zoeken.. Stond die gekke shet al lekker te grazen bij de rijbak van de club met een gezicht van... Tja langslapers ik ben maar vast gegaan he....?

marie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 10:42

Ze heeft trouwens ook nog ooit een ander leuk trucje uitgehaald. Namelijk bij de buren in de wei gaan staan...? Werden wij 's ochtends gebeld...: Hee buurman kijk eens uit het raam, we hebben een nieuwe pony! Wij dachten.. verhip die lijkt wel veel op die van ons...??

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 10:48

als ik de stal ga uitmesten zet ik de shet altijd even in een andere stal vast aan zo;n haak.
en als ik terugkom is hoe dan ook altijd ze halster van ze hoofd, maar zit die om ze nek of ze benen of zo in de klit in ze manen dat die nog niet kan ontsnappen. raar beest Tong uitsteken

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 10:52

Allemaal leuke acties, en een erg schattige shet in het begin Lachen

En als ze ergens bang voor is doe ik het een keer voor, dan doet ze het aarzelend 'okee...okee... ik kan dit... jij kon dit ook... eróverheen... een tak... hoe pakken we dit aan... okee...' de volgende keer kijkt ze er al heel verveeld bij: Joh, kom eens met iets nieuws

Als ik haar even negeer als ze iets gedaan heeft, komt ze als een sluip paard achter je aan, en je zíet dat ze probeert geen geluid te maken. En dan even achter je staan wachten. 'dit duurt te lang' en dan hééééééééél voorzichtig eens met haar lip tegen me aan wiebelen. En maar lief kijken he Haha!

Ik ben haar nu verkeers mak aan het maken, als ze een auto aan ziet komen gaat ze achter me staan, met haar hals tegen mijn been aan gedrukt. Als de auto dan voorbij is kijkt ze me aan met zo'n blik van 'Díe ging hard he... (ze gaan nooit harder dan 50) en ik ben toch maar echt stoer he'

beauty05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:01

vet liefff, kan ie nog meer?

enne mislukte foto's zijn niet zo erg hoor Tong uitsteken

MeMar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 12:53

khirshanta schreef:
als ze een auto aan ziet komen gaat ze achter me staan, met haar hals tegen mijn been aan gedrukt.

Zeer herkenbaar Knipoog we zijn nu 2 veulen hengstjes aan het opvoeden, en gaan er dus ook veel mee wandelen en ook langs de weg, echt zo grappig waar ze bang voor kunnen zijn Haha! Eentje is helemaal niet bang voor honden, ook al zijn ze groter dan hem, en de ander verzet geen pas meer als ie een hond ziet.
En wij hebben ze altijd aan de longe en dan lopen ze samen voorop die 2 een stukje vooruit, alsof ze in de kar lopen, en maar stoeien ondertussen, heerlijke beestjes.

Foto's van hen staan in mijn profiel, en probeer nog nieuwe te maken.. Ga nu weer een eindje met ze rennen, vinden ze heerlijk!

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 09:15

Oeeh, ik weet er ook 1 Clown
Sinds Kort staat er een fjord bij, en die loopt door de omheining heen, dus hadden we er stroom op gezet.
Maar polly vind het leuk om met haar neus het draadje op te tillen, maar toen er stroom op stond,...Oeii.
Zij springt 3 meter naar achteren, en was met geen mogelijkheid meer langs 'het enge touwtje' te krijgen.
na een tijde proberen loopt ze er zo met haar oortjes naarvoren langs! Clown

Sietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 16:48

Mijn VZ shetje is laats een keer ontsnapt met mij erbij en is toen in de tuin van de buren gaan rollen,,
en ik erachteraan rennen Bloos Vork

Carmen2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 17:43

nu ik :
Ik heb ook een shet en die doe ik voor het karretje,,
We maakten een buitenritje samen met een vriendin van me ,,
en er stonden van die witte strepen op ed weg dus gewoon een stopstreep enzo ,, en wat doet miijn shet ook stoppen Cool Tong uitsteken
En toen keek die even en toen ging die weer verder Clown
nja maffe shet Bloos Haha!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 18:33

Ik heb een baby van 8 maanden en vorige maand was ik op stal met iemand aan het kletsen en hij liep los. Het hek naar de wei was open, maar de wei zelf niet. Op een gegeven moment liep hij op een drafje naar zn wei en keek me aan met zn lieve oogjes, zo van mag ik nog terug of hoe zit dat? Dus hij komt terug gedraafd en gaat echt voor mn gezichtsveld staan. Ik moest zo hard lachen. Voor zo'n jonge leeftijd is hij echt heel slim. Bambam loopt wel eens richting 'uitgang' draait zich om en kijkt me aan. Hij lijkt dan te zeggen, wat is daar? Ik loop soms kleine rondjes met hem, ik zie aan hem dat hij het heerlijk vind om zn benen te strekken. En idd dan loopt hij gekruld om me als er iets engs is.
Tegenwoordig loopt hij tijdens het uitmesten van Nor zn stal erin en eruit. Terwijl in het begin toen hij erin moest hij er niks van moest hebben. Ik kan heel veel met hem knuffelen, iets wat hij heel lekker vind. Hier 2 foto's van mn Bammetje

http://i94.photobucket.com/albums/l99/Norvid/82.jpg
http://i94.photobucket.com/albums/l99/Norvid/203.jpg

Lott_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 21:10

Ik weet ook nog wel een maffe, eigewijze actie Clown

Was bij m'n vriendin aan het rijden op Ollily, shetlander van hun.
Ollily's vriendinnetjes stonden nog lekker in het weiland en Ollily moest rijden.
Ik zit lekker te hobbelen en Ollily ziet d'r vriendinnetjes en snijd zo de bocht af op een onverwachte manier, dus ik gleed nogal opzij en het bleek dat we een strakkere singel moeten hebben (zat aan beide kanten op laatste gaatje!!!) want het zadel gleed zo onder de buik Gestoord
En toen lag ik daar en Ollily stond er super bijdehand bij, ze begreep er helemaal niks van Tong uitsteken

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 19:24

Die van mij kan alleen de standaart actie; onder het draad doorgaan. (heb ik haar ombewust zelf geleerd Bloos )

En als er iets héél eng is (lees: takje Clown ) gaat ze achter me staan en dan kijkt ze heel gniepig om me geen om te kijken of het gevaarte 'm al gesmeerd is. Vork

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 19:29

Edlover schreef:
snijd zo de bocht af op een onverwachte manier, dus ik gleed nogal opzij en het bleek dat we een strakkere singel moeten hebben (zat aan beide kanten op laatste gaatje!!!) want het zadel gleed zo onder de buik Gestoord

Dat ken ik ja, heb ik afgelopen zomer met mn fjord gehad. Gelukkig stond hij gelijk stil, maar je voelt je nogal te kijk gezet. Was vergeten aan de singelen, maar dat was mn eigen fout Bloos