stefan van het hout

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hethaasje

stefan van het hout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 11:49

wie kan mij meer vertellen ove stefan van het hout.
en wie zijn /waren de eigenaren.
fotos van stefan zijn ook zeer welkom
en ik ben op zoek naar nakomelingen van stefan van het hout.
vooral als ze sterrenboshoeve heten.

gr jolanda

vanillebaby

Re: stefan van het hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:04

Hoi,

Een jaar of twaalf geleden heb ik een aantal maanden bij de eigenaar van Stefan, Jan Bosch uit Dalfsen, verzorgd. Hij fokte met veel plezier haflingers en ging ook naar keuringen. Hij had diverse merries en veulentjes destijds. Ik weet niet hoe het verder met Jan gaat, hij leed aan reuma. Ik weet ook niet of hij nog fokt. Ik reed daar ook wel op de merries, lekker door de bossen.

Stefan van het Hout, de dekhengst, stond daar ook, hij was een jaar of zestien al. Er liepen in die tijd meerdere verzorgmeisjes rond. Maar niemand, dan ook niemand, wilde Stefan verzorgen. Soms vroeg Jan wel, wil je de hengst borstelen? Mij niet gezien zeiden de meesten dan.

Een groter kreng kon je je niet voorstellen. Stefan beet, viel je aan, er zijn ook diverse verzorgmeisjes door hem gebeten.

Een echte gevaarlijke hengst Duivel Onbegrijpelijk dat die goedgekeurd was als dekhengst. Wat een karakter Boos! Alleen Jan kon bij hem in de stal komen en alles met hem doen Tong uitsteken .

Maar het was wel een schitterende hengst om te zien Cool . Echt een beauty met hagelwitte manen en niet te klein.

Het viel me op dat Stefan altijd op stal stond. Een keer heb ik gezien dat Jan Stefan longeerde. Maar buiten dat en het dekken stond hij altijd op stal. Gelukkig kon hij wel door een staldeur naar buiten kijken.

Jan kon niet goed de stallen schoonhouden door zijn reuma. Eigenlijk was het een smeerboel. Bovendien was hij niet getrouwd dus hij had geen vrouw die hem kon helpen. Volgens mij had hij ook geen staljongen of boerenknecht dus hij was puur afhankelijk van de verzorgmeisjes.

Jan was ook niet meer de jongste, ik schatte hem destijds in de vijftig.

Stefan was blind aan een oog. Als Stefan nog leeft moet hij dik in de twintig zijn.

Moet je nagaan wat lang geleden, nu ben ik 33! Ik woon al heel lang niet meer in Dalfsen. Ik ben bij de paarden weggegaan omdat ik het te druk kreeg met mijn studie.

Leuk dat je naar Stefan vraagt. Weet je misschien meer over Jan Bosch en hoe het met hem gaat? Misschien fokt hij niet meer of is hij zelfs overleden???

Leuk om je oproepje gelezen te hebben.

Groetjes vanillebaby

annelien12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 15:53

hallo
Ik heb ook een nakomeling van stefan van het hout,
ze heet odette van de sterrenboshoeve
de foto's staan in mn profiel.!

Hethaasje schreef:
wie kan mij meer vertellen ove stefan van het hout.
en wie zijn /waren de eigenaren.
fotos van stefan zijn ook zeer welkom
en ik ben op zoek naar nakomelingen van stefan van het hout.
vooral als ze sterrenboshoeve heten.

gr jolanda

petraaken

Re: stefan van het hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 10:56

slotje. Topic is 2 jaar oud.