Voor mijn kwpn stamboekmerrie (op stamboekopname 67 punten voor exterieur en 73 punten voor vrijspringen) zoek ik meestal een aparte hengst uit. Zo heeft ze al diverse veulens gegeven van Appaloosa en bonte hengsten. De appaloosa veulens hadden meestal wel aparte kleuren, van de bonte alleen eenkleurig tot nu toe.
In 2006 heeft ze voor het eerst een "echt" kwpn veulen gebracht (v. Montreal) Dit veulen voldoet aan mijn verwachtingen wat verbeterpunten betreft (afwachten tot ze 3 is om te zien of de stamboekopname dit ook bevestigd...).
De merrie is momenteel weer drachtig van een Appaloosa en ik ben aan het kijken welke hengst ik hierna wil gebruiken.
Het liefst weer een aparte kleur oid, maar let wel op de verbeterpunten.
Als ik binnen het KWPN blijf, ga ik waarschijnlijk voor Whitesnake
afstamming van de merrie:
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=131174
Haar karakter is super, zet nooit een pas verkeerd, makkelijk in de omgang, de dominante merrie in de kudde, maar beschouwd de mens als alfa-leider.
Verder springt ze geweldig en heeft ze een goed gebruik van het achterbeen (in beweging en sprong)
Echter, ze is wat kort in de rug, en ik wil wat meer beweging in het voorbeen (in draf, met springen is ze vlug en secuur voor).
De merrie is zelf 1.66m en ik wil graag een veulen wat, verwacht, tussen de 1.65m en 1.70m zal worden
Deze foto is van 2006, 10 maanden dracht

een oudere foto (na ze een hele tijd niet gereden/getraind was)
en eentje van haar hoofd/hals, na de keuring van veulen (vandaar het 'permanent')

omdat ik een merrie met zo'n afstamming toch niet ging verpesten met een kleurtje.... Ach ja, ze is nu drachtig van een Appaloosahengst grote maat, waar Voltaire achter zit....