paspoort

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

decire

paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 22:18

weet niet of ik hier voor deze vraag goed zit maar, ik wil graag weten of iemand zo'n paspoort wel eens gezien heeft. zo ja is dit een officieel paspoort.

Ik begin er een beetje aan te twijfelen omdat ik er op internet niets over terug kan vinden en het er simpel uitziet. Want ik wil graag wat meer achtergrond informatie hebben over de pony die ik nog niet zolang in mijn bezit heb.

Afbeelding

Afbeelding

groetjes desire

sabrinaboer

Re: paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:27

ook omdat haar leeftijd dus 7 jaar zou moeten zijn en de da haar de leeftijd geef tussen de 13 en 15 jaar geef 2 dieren artsen hebben haar gebit bekeken

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:29

Is de chip af te lezen?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:31

Om het laatste moet je je niets van aan trekken, als ik bij een papierloos beestje een paspoort aanvraag kan ik invullen wat ik wil wat betreft leeftijd.
Belgisch Europees Stamboek is mij onbekend, maar het enige belgische paspoort wat hij in huis hebben (van het Belgisch New Forest Stamboek) ziet er ook niet echt officieel uit, een beetje zoals dit.

sabrinaboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:38

maar het chipnummer klopt wel maar in het papier zelf staat haar geboortedatum en 3 maanden erna is ze geschetst en dit klopt wel allemaal maar hoe is het mogelijk dat ze dan wel nu de leefdtijd heb van een gemiddeld 14 jarig paard en ze zou volgens de papieren dus 7 jaar moeten zijn en ouders staan onbekent maar dit papier staat echt stamboek op ja ik ben zelf niet bekent met papieren uit belgie

decire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 13:57

decire schreef:
weet niet of ik hier voor deze vraag goed zit maar, ik wil graag weten of iemand zo'n paspoort wel eens gezien heeft. zo ja is dit een officieel paspoort.

Ik begin er een beetje aan te twijfelen omdat ik er op internet niets over terug kan vinden en het er simpel uitziet. Want ik wil graag wat meer achtergrond informatie hebben over de pony die ik nog niet zolang in mijn bezit heb.

Afbeelding

Afbeelding

groetjes desire

Afbeelding

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:27

volgens mij, heeft uw pony gewoon geen papieren.

die passporrt is een identificatie passpoort dat alle paarden moeten hebben vanaf 1/7/7.

het is gewoon voor de voedingsketting veiliger te maken.

want belgish-europees-stamboek, ik heb daar nooit van gehoord!

wanneer werdt die gemaakt?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:38

sabrinaboer schreef:
maar het chipnummer klopt wel maar in het papier zelf staat haar geboortedatum en 3 maanden erna is ze geschetst en dit klopt wel allemaal maar hoe is het mogelijk dat ze dan wel nu de leefdtijd heb van een gemiddeld 14 jarig paard en ze zou volgens de papieren dus 7 jaar moeten zijn en ouders staan onbekent maar dit papier staat echt stamboek op ja ik ben zelf niet bekent met papieren uit belgie

Dat op het paspoort stamboek staat wil niets zeggen. Je kunt bij het shetlander stamboek een paspoort aanvragen voor een rijpaard. Een PUI mag geen enkel paard weigeren op ras of wat dan ook om een paspoort uit te geven.

sabrinaboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 20:54

maar dit papier is dus een paspoort ?
ja ik heb nog nooit papieren van belgie gezien nog een paspoort dus ik heb echt geen idee
maar het ziet er zo nep uit en dan blijkt ook nog dat de leeftijd niet klopt
zelf denk ik dat dit paier niet bij dit paard hoord
de schets is ook heel raar bij ons in nederland staat de schets omschreven in woorden in dit paier is het paard na getekend de vlekken zij gewoon wit en het wit is met stifd rood van kleur gestreept echt heel raar de vlekken kloppen wel maar de leefdtijd nogal tijd niet

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 20:59

Klopt, in Belgie wordt het vaak ingetekend, kan in Nederlandse paspoorten ook maar dit wordt vaak verzuimd.

sabrinaboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:04

sabrinaboer schreef:
maar dit papier is dus een paspoort ?
ja ik heb nog nooit papieren van belgie gezien nog een paspoort dus ik heb echt geen idee
maar het ziet er zo nep uit en dan blijkt ook nog dat de leeftijd niet klopt
zelf denk ik dat dit paier niet bij dit paard hoord
de schets is ook heel raar bij ons in nederland staat de schets omschreven in woorden in dit papier is het paard na getekend de vlekken zijn gewoon wit en het wit is met stifd rood van kleur gestreept echt heel raar de vlekken kloppen wel maar de leefdtijd nogal tijd niet

sabrinaboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:10

sorrie wilde de fouten er uit halen maar het kwam er opnieuw te staan krijg het niet weg sorie

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:12

Neonlight schreef:
Dat op het paspoort stamboek staat wil niets zeggen. Je kunt bij het shetlander stamboek een paspoort aanvragen voor een rijpaard. Een PUI mag geen enkel paard weigeren op ras of wat dan ook om een paspoort uit te geven.

Klopt helemaal, mijn rijpaard (kwpn ? ) heeft een paspoort van het shetlander stamboek.

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 08:06

Als het om een papier met een stamboekpapier gaat moet in principe het paspoort worden uitgegeven door dat stamboek. Een ander stamboek kan wel chippen, maar stuurt de gegevens door naar het stamboek van geboorte. Een papierloos paard/pony kan bij elk stamboek een pp krijgen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:55

Yootha schreef:
Als het om een papier met een stamboekpapier gaat moet in principe het paspoort worden uitgegeven door dat stamboek. Een ander stamboek kan wel chippen, maar stuurt de gegevens door naar het stamboek van geboorte. Een papierloos paard/pony kan bij elk stamboek een pp krijgen.

Dat klopt ook niet helemaal......
Mijn paard s Westfalen (heb stamboek papier)
Toen mijn paard gechipped werd heeft de DA alles naar t KNHS gestuurd (inc. kopie stamboek papier), en die hebben een paspoort afgegeven... Ik zit nu dus opgescheept met een KNHS paspoort...

Dat intekenen is hier in Frankrijk ook heel normaal...... Is nu ook bij al onze paaren gebeurd....
Ik vind dit er uitzin als een paspoort uitgevende organisatie, niet als een stamboek opzich....

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 08:17

Saffier ik bedoelde idd de NL stamboeken

decire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 16:08

In de tussentijd heb ik niet stil gezeten en ben wat gaan rond bellen. Ik heb eerst het secretariaat van Het B.E.S. In belgie gebeld die konden mijn vertellen dat dit paspoort een begeleidings papier is dat bij de pony "hoort". En dat ze een Nederlands chip heeft. De persoon die ik gesproken heb kon mij niet verklaren waarom er zo'n groot leeftijds verschil bestaat tussen de pony en het zogenaamde paspoort. Het B.E.S. kon mij alleen adviseren om contact op te nemen met het N.R.P.S. Ook dat heb ik inmiddels gedaan die verzochten mij om het paspoort naar hun toe sturen om zo te proberen om wat informatie over de pony of de eventuele oude eigenaar te kunnen achter halen.Van het B.E.S. hadden ze nog nooit gehoord!!! Het is elk geval nergens bij aangesloten. Ze stelde voor om een Nederlands paspoort te laten maken. De enige verklaring die het N.R.P.S. voor het leeftijds verschil is dat het paspoort niet bij deze pony hoort. Maar ja ook dat was mij inmiddels wel duidelijk geworden!!! Ik hoop dat iemand deze topic leest en dat degene deze pony herkent en mij en Sabrina wat meer over haar kunnen vertellen. In elk geval bedankt voor alle gekregen en misschien nog te ontvangen reactie's. Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:07

IK heb het chipnr. even gecontroleerd en dat staat nergens geregistreerd. Waarschijnlijk is het paspoort gewoon van een andere pony waar ze jouw pony in geschetst hebben en zijn chipsticker erin geplakt. De sticker is ook niet afgestempelt.

CowBoy21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:15

jeetje ik hoop voor je dat je de oude eigenaar zo kan vinden

maak anders een topic bij gezocht met een foto van het paardje erbij

en een advertentie bij marktplaats

heel veel succes ik hoop dat het je gaat lukken!

decire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 20:55

bedankt happpyveer!!! maar een topic bij gezocht en een advertentie op marktplaats hebben we al gezet!!! tot op heden nog geen reacties. zal me er gewoon bij moeten neerleggen denk ik. veranderd verder niets aan de situatie shakira is verder een schat van een pony die ik voor geen goud meer kwijt zou willen.

lonneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 16:10

mijn laatste paard dat ik kocht had ook papieren van het europees stamboek de papieren zien er hetzelfde uit! ik heb toen met chippen het paspoort gekregen en heb de papieren ook op mijn naam terug gekregen! voor info zie deze site:
http://www.stichtingeuropeesstamboek.nl/
je paard heeft dus wel degenlijk papieren! ik heb toen ook erg lang gezocht en dacht ook al dat de papieren niet juist waren. gewoon even een mail sturen naar de site en zij helpen jou verder! succes!!!

decire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 21:31

hartstikke bedankt voor de informatie. Nu kan ik mijn zoek actie weer voortzetten. hahaha