Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Dit komt heel veel voor bij Tinkers, dat komt omdat ze teveel huid op de benen hebben waartussen het gaat broeien, en er kloofjes onstaan.
Merk je dit niet, dan wordt dit erger en erger...
Bij de Tinkers die ik ken wasten ze de sokken met betadineshampoo en ook nog met andere dingen van de dierenarts dacht ik..
Bij 2 van die Tinkers waren de sokken er ook af. Ze droogden ook altijd de benen af en na het wassen ging er mokzalf op, volgens mij speciale van de dierenarts voor ernstige gevallen. Zonder sokken ziet het er niet uit, maar ach...
Met deze behandeling is het snel verholpen !!!
Eén van die Tinkers die ik ken, ging liggen om aan zijn sokken te knagen, of hij ging staan stampen vanwege de jeuk.
Toen de eigenaresse erachter kwam wat hij had, is ze het meteen gaan behandelen.
De sokken zijn er niet af gehaald, domdomdom...
Zelf zou ik geen tandpasta gebruiken voor die plekken, ik kan me niet voorstellen dat dit nou echt zo goed werkt... Wat izzy1985 zegt vind ik ook een vrij logische gedachte...
Een potje mokzalf kost je hooguit €15,- en werkt stukken beter, het gaat ook best lang mee.
Ik zou ook de dierenbescherming erbij roepen, dit kan gewoon niet !! Echt super van je dat je in actie komt. Maxielover schreef:De sokken zijn er niet af gehaald, domdomdom...![]()