Foto's gezocht van Criban ponies.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rivendell

Foto's gezocht van Criban ponies.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 20:53

Wie kan mij helpen aan foto's van:
Criban King Bee
Criban Glory Bee
Criban Sunbee
Criban King Harry
Criban Pep
Criban Mair

Allbreed en google zijn al doorzocht, maar niets gevonden....

Cymru

Re: Foto's gezocht van Criban ponies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 23:26

Zal proberen om morgen in engelse boeken te kijken en ze dan te scannen. Ze staan er niet allemaal in, maar ongeveer de helft wel

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:24

Afbeelding
Criban Pep

deze staat / stond overigens ook op allbreed.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 19:18

Thanks Mirjam. Bedenk me nu dat ik die foto wel al had.
Heb inmiddels via engelse forum 1 foto van Criban Mair uit het jaarboek. Wel een onduidelijke foto.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 08:13

Foto's van Criban ponies zijn over het algemeen vrij zeldzaam. Ze zijn ook niet zo vaak geshowd. Criban Brenin was zo'n beetje de laatste Criban pony waar nog veel foto's van waren. De laatste Criban hengst in Nederland (Criban Star Fiddle) heeft bij ons gestaan, wij hebben nog een kleindochter van hem, die overigens 75% Criban bloed voert, volgens mij een redelijke zeldzaamheid tegenwoordig. Criban Mair was overigens een gevolg van modernisering op Criban, aangezien ze van Owain Glyndwr is.

Van Criban Pep zijn trouwens wel betere foto's, de draffoto uit het boekje van 1976 vind ik ook wel mooi. Peter Thomas (Dyfed) vertelde me wel eens "He was better than a pony". geen idee wat hij daarmee bedoelde. Zijn kleindochter Criban May Bee was de favoriete merrie van Arthur Spronken.

Voor een foto van King Harry zou ik eens contact opnemen met Mevrouw Mills jr of sr. (Rookery/Wernderris), die hebben King Harry volgens mij gehad.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:19

joostvangestel schreef:
Van Criban Pep zijn trouwens wel betere foto's, de draffoto uit het boekje van 1976 vind ik ook wel mooi. Peter Thomas (Dyfed) vertelde me wel eens "He was better than a pony". geen idee wat hij daarmee bedoelde. Zijn kleindochter Criban May Bee was de favoriete merrie van Arthur Spronken.

*kijkt bijzonder lief*, wil iemand die in bezit is van dat boekje de betreffende foto misschien inscannen ? Schijnheilig

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:19

Mail me maar, dan kijk ik wat ik kan doen Bloos Ik heb hier drie kopiën van dat boekje, waarvan één kapotgelezen Knipoog