Haflinger met maanoog??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Moonwalker_

Haflinger met maanoog??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 22:32

Ik heb een haflinger zien staan met een maanoogje.
Ik vroeg me er af of er nog mensen zijn die een haf hebben met maanoog?
Wordt dit toegestaan op keuringen?
Het is een hengstje van 1 jaar.V: Liz Waterloo

liesje_waal

Re: Haflinger met maanoog??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 15:33

ik heb er zelf geen 1 maar volgens mij woren deze nooit goedgekeurt op de hengsten keuring omdat ze het liever niet zien
heb er ooit ook 1 zien staan met een maanoog en wou ik kopen en hij vroeg wat i ker mee ging doen en ik zijn keuringen en toen zij hij dan kan je hem beter laten staan want een maanoog zien ze liever niet en word achter aan de rij aangesloten Lachen
dit is wat i ker van weet op keuringen

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:19

maar voor een sportpony of gewoon recreatiepony maakt het toch niet uit? en het vererft toch niet dominant of wel?
ik vind het wel bijzonder, een vosje met maanogen...

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:21

Zover ik weet is het niet gewenst op keuringen. Voor het paardje zelf maakt het natuurlijk niet uit, tenzij hij een minderwaardigheidscomplex krijgt als hij in de siegele heeft gekeken. Tong uitsteken

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:30

ik denk dat dat wel mee zal vallen... Tong uitsteken ik denk dat ie zichzelf dan superieur gaat voelen... het zwaartepunt van de fokkerij ligt immers in Beieren, Duitsland... en dan blond zijn met blauwe ogen... arisch paardje dus Knipoog

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 12:44

Wel jammer dat dit op keuringen niet wordt toegestaan..
Het heeft tenslotte toch niets te maken met de bewegingen en karakter van het paard?

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:03

Nee, maar denk zo; Een bonte fries is ook een fries in bewegingen en karakter, maar word nog steeds afgekeurd. Gewoon omdat het niet bij het ras hoort.
Net zoals maanogen niet bij Haflingers horen. Hoort gewoon niet, is niet gewenst. Zometeen knijpen ze even een oogje toe en word dit paardje een dekhengst, opeens heb je een heleboel Haflingers met maanogen. Dat is gewoon niet de bedoeling.

Een keuring kijkt niet alleen naar karakter en beweging, exterieur is ook een punt. En in dit geval voldoet het paard niet aan de exterieur eisen. Knipoog

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 13:11

Roane schreef:
Een keuring kijkt niet alleen naar karakter en beweging, exterieur is ook een punt. En in dit geval voldoet het paard niet aan de exterieur eisen. Knipoog

Hier heb je idd wel een punt.Vind het alleen maar jammer.Het is best speciaal Vingers aflikken

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:12

Laat het dan speciaal blijven, maar maak er niet meer aan. Haha!

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:06

zoon oog kunnen ze ook door fokken volgens mij net als klophengsten komt meestal ook bij de vaders vandaan
maar van het ook weet ik het niet zeker

als je er geen keuringen mee gaat lopen lekker kopen (zag je andere topic Tong uitsteken )
en veel lol mee hebben
wedstrijd kijken ze er ook neit naar
en je kan het natuurlijk altijd proberen op de keuring maar ik geef je weinig hoop

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:24

Jaaaah wel kopen natuurlijk. Haha! Maanogen zijn cool.
Alleen voor keuringen ongeschikt. Ik zou best eens een foto willen zien ervan, ergens lijkt het me wel mooi. Lachen

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 19:26

liesje_waal schreef:
zoon oog kunnen ze ook door fokken volgens mij net als klophengsten komt meestal ook bij de vaders vandaan
maar van het ook weet ik het niet zeker

als je er geen keuringen mee gaat lopen lekker kopen (zag je andere topic Tong uitsteken )
en veel lol mee hebben
wedstrijd kijken ze er ook neit naar
en je kan het natuurlijk altijd proberen op de keuring maar ik geef je weinig hoop

Moest ik hem evt. kopen (wss wel Haha! ) is het ook niet echt de bedoeling om er echt mee naar keuringen te gaan...Wedstrijden rijdt ik ook niet echt veel en dit is meestal springen dus goed Tong uitsteken

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:10

ik heb het nog nooit gezien bij een haflinger Ach gut . Kzou het idd speciaal vinden. Als je hem koopt wil je dan toch een topic openen voor deze kerel. Kan niet wachten om hem te zien. Haha!

Zoals ze zo streng zijn bij het haflingerstamboek zal hij zeker niet goedgekeurd worden.

Ik vind het trouwens jammer dat er altijd alleen maar gekeken wordt op keuringen naar exterieur en papier. De gangen wordt niet veel aandacht meer besteed. Zo heb ik een keuring meegemaakt een haflinger hengst die totaal slechte gangen had en zelfs mankte en struikelde en toch reserve kampioen is geworden Ach gut , now dan vraag ik me toch af hoe ze zo'n paarden keuringen en op welk gebied andere dan afkeuren hoor. Reserve kampioen tot de grote ergenis van het publiek, hij werd vervolgens uitgejouwd. Dit is zo voor Belgie, in Nederland weet ik het niet zo.
Duitsland wordt meer gefokt op gangen.
Het meest absurde vind ik dan nog eens dat kleinere haflingers zowieso worden afgekeurd. Is het dan geen goeie omdat ie te klein volgens de laatste mode. Goed we moeten mee met de tijd hé.

tientess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 16:54

ik heb zelf een pony Kruising haflinger welsh.telt dat ook? Tong uitsteken..zij heeft wel een maanoog. met haar kan ik al zo wie zo niet naar keuringen want is geen zuiver ras zeg maar.maar ik zelf denk dat het niet goed gekeurd word.

groet jantien

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 18:21

elsie1 schreef:
ik heb het nog nooit gezien bij een haflinger Ach gut . Kzou het idd speciaal vinden. Als je hem koopt wil je dan toch een topic openen voor deze kerel. Kan niet wachten om hem te zien. Haha!

Zoals ze zo streng zijn bij het haflingerstamboek zal hij zeker niet goedgekeurd worden.

Ik vind het trouwens jammer dat er altijd alleen maar gekeken wordt op keuringen naar exterieur en papier. De gangen wordt niet veel aandacht meer besteed. Zo heb ik een keuring meegemaakt een haflinger hengst die totaal slechte gangen had en zelfs mankte en struikelde en toch reserve kampioen is geworden Ach gut , now dan vraag ik me toch af hoe ze zo'n paarden keuringen en op welk gebied andere dan afkeuren hoor. Reserve kampioen tot de grote ergenis van het publiek, hij werd vervolgens uitgejouwd. Dit is zo voor Belgie, in Nederland weet ik het niet zo.
Duitsland wordt meer gefokt op gangen.
Het meest absurde vind ik dan nog eens dat kleinere haflingers zowieso worden afgekeurd. Is het dan geen goeie omdat ie te klein volgens de laatste mode. Goed we moeten mee met de tijd hé.

het verhaal wat jij vertelt
dit is puure vriendjes politiek
ze kijke alleen maar naar de fokker en de eigenaar die op de papieren gaan
en heel mischien naar het paard
maar geloof mij zonder naar is het heel moeilijk om een paard goed te krijgen bij het trekpaard en haflinger
dit heb ik zelf ook al eens meegemaakt met een hengst van ons zelf

tientess: neee jij valt buiten de boot Clown

gr liza