Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

ik denk dat ie zichzelf dan superieur gaat voelen... het zwaartepunt van de fokkerij ligt immers in Beieren, Duitsland... en dan blond zijn met blauwe ogen... arisch paardje dus

Roane schreef:Een keuring kijkt niet alleen naar karakter en beweging, exterieur is ook een punt. En in dit geval voldoet het paard niet aan de exterieur eisen.

)
Maanogen zijn cool.
liesje_waal schreef:zoon oog kunnen ze ook door fokken volgens mij net als klophengsten komt meestal ook bij de vaders vandaan
maar van het ook weet ik het niet zeker
als je er geen keuringen mee gaat lopen lekker kopen (zag je andere topic)
en veel lol mee hebben
wedstrijd kijken ze er ook neit naar
en je kan het natuurlijk altijd proberen op de keuring maar ik geef je weinig hoop
) is het ook niet echt de bedoeling om er echt mee naar keuringen te gaan...Wedstrijden rijdt ik ook niet echt veel en dit is meestal springen dus goed
. Kzou het idd speciaal vinden. Als je hem koopt wil je dan toch een topic openen voor deze kerel. Kan niet wachten om hem te zien.
, now dan vraag ik me toch af hoe ze zo'n paarden keuringen en op welk gebied andere dan afkeuren hoor. Reserve kampioen tot de grote ergenis van het publiek, hij werd vervolgens uitgejouwd. Dit is zo voor Belgie, in Nederland weet ik het niet zo.
..zij heeft wel een maanoog. met haar kan ik al zo wie zo niet naar keuringen want is geen zuiver ras zeg maar.maar ik zelf denk dat het niet goed gekeurd word. elsie1 schreef:ik heb het nog nooit gezien bij een haflinger. Kzou het idd speciaal vinden. Als je hem koopt wil je dan toch een topic openen voor deze kerel. Kan niet wachten om hem te zien.
![]()
Zoals ze zo streng zijn bij het haflingerstamboek zal hij zeker niet goedgekeurd worden.
Ik vind het trouwens jammer dat er altijd alleen maar gekeken wordt op keuringen naar exterieur en papier. De gangen wordt niet veel aandacht meer besteed. Zo heb ik een keuring meegemaakt een haflinger hengst die totaal slechte gangen had en zelfs mankte en struikelde en toch reserve kampioen is geworden, now dan vraag ik me toch af hoe ze zo'n paarden keuringen en op welk gebied andere dan afkeuren hoor. Reserve kampioen tot de grote ergenis van het publiek, hij werd vervolgens uitgejouwd. Dit is zo voor Belgie, in Nederland weet ik het niet zo.
Duitsland wordt meer gefokt op gangen.
Het meest absurde vind ik dan nog eens dat kleinere haflingers zowieso worden afgekeurd. Is het dan geen goeie omdat ie te klein volgens de laatste mode. Goed we moeten mee met de tijd hé.