Iemand info over Ohlsen Jr.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tatjanaa

Iemand info over Ohlsen Jr.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 22:03

?Hoi,

Sorry, dat ik nu vrij veel vraag over Fjorden, aankoop, ed Bloos Maar omdat ik toch mijn eerste Fjord bijna koop wil ik graag van alles op de hoogste zijn Lachen
Ik heb nu een hele leuke merrie (Ylonja) gezien en gereden. Ze heeft als vader Ohlsen Jr. Nu heb ik ook van iemand gehoord dat Ohlsen Jr. veel nakomelingen heeft met een wat 'moeilijk' karakter (Nu kan ik dat helemaal niet merken bij Ylonja).

Maar ik had de vraag of iemand misschien informatie heeft over Ohlsen Jr. (misschien via stamboek met levensnummer/chip). Ik zou namelijk wel graag wat weten over zijn afkomst ed. En weet iemand misschien waarom die is afgemaakt Bloos ?

Alvast bedankt,
Tatjanaa

CaylinnMae

Re: Iemand info over Ohlsen Jr.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 23:47

Hihi wat veel vragen inderdaad Haha!

Als eerste, wat ik eerder al zei, Ylonja is een leuke merrie met goede gangen Ja
Daar heb je een goed Fjordje aan!

Ik ben zelf niet zo bekend met Olhsen Junior, maar de hengst zelf was nogal fel voor een Fjord.
Ik durf niet te zeggen of hij dat aan zijn nakomelingen door gaf, maar ik ken een halfbroertje van
Marga en dat was ook een Ohlsen Junior en een schat van een beest (Ymar, OJ x Haugeblakken)

Ik neem aan dat je dit al gevonden had:
http://www.fjordstudbook.com/h-ohlsen.htm
viewtopic.php?f=153&t=607486
http://members.chello.nl/~h.van.houten/hengsten.htm
http://www.nijend.nl/Ohlsen%20Junior%20007.jpg

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:12

Ik heb een jonge Olhsen Junior, absoluut geen moeilijk paard, juist een heel meewerkzaam karakter en ontzettend vriendelijk en sociaal.

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:24

Moeilijk is wel een groot woord. Heb niet veel ervaring met OJ nakomelingen, maar ben laatst bij iemand geweest met een OJ-dochter (x Bjorkmann) en die was echt schaapmak, deed alles wat d'r eigenaresse vroeg! Kon nog net niet praten Tong uitsteken

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:49

gewoon vragen aan stamboek!

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:17

We hebben hier ook een OJ gehad, nou wat Yoline zegt: Schaapmak. Was een erg lief en leuk dier. Deed braaf wat er van haar verwacht werd. En was verder ook wel een leuke fjord...wat luxer, dat wel!
OJ zelf heb ik verschillende 'gedaantes' gezien. Momenten waarop je denkt: hij knalt nog net niet uit elkaar, maar ook momenten waarop hij als een standbeeld aan de grond genageld stond. Heel verschillend dus...Maar heb OJ zelf nog nooit gemeen gezien. Denkt terug aan de HK, waar zoon Pijnenburg zonder zadel er op kon klimmen en hij superbraaf stond te wachten, tot hij weer moest.

Daarnaast: OJ heeft onder andere bij Pijnenburg in Udenhout gestaan. Alcootje hier komt daar meer dan geregeld, dus misschien kun je haar aanspreken over haar kennis met en over OJ. Vervolgens is hij naar Nijend gegaan, hier kreeg hij halverwege een dekseizoen (zaad)blaasontsteking en vervolgens kwam het bericht dat hij onvruchtbaar geworden was. De exacte reden van afmaken ligt tot op heden nog in het midden.

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 13:28

Heel erg bedankt Haha!
Ben nu een stuk wijzer

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 18:04

Ik heb gehoord - maar of het écht waar is weet ik niet - dat OJ teveel pijn had met gewoon plassen en is hij daarom afgemaakt.

Rooos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 20:12

Yoline schreef:
Ik heb gehoord - maar of het écht waar is weet ik niet - dat OJ teveel pijn had met gewoon plassen en is hij daarom afgemaakt.

hij had geloof ik een gebroken penis;).. maar dat weet ik niet zeker;).. maar ik ken veel dochters van OJ en die zijn allemaal poeslief behalve 1 zanna;)

Rooos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 20:21

roosjuh1994 schreef:
Yoline schreef:

hij had geloof ik een gebroken penis;).. maar dat weet ik niet zeker;).. maar ik ken veel dochters van OJ en die zijn allemaal poeslief behalve 1 zanna;)

ik heb op de site van nijend gekeken, en daar staat dat hij een hengst uit eht verleden is...

ik heb nog even verder gekeken enso en er staat dat hij al eerder in het bezit was van ene FOKKENS E.

Ydel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 21:56

Ylonja is echt een hele lieve merrie!!! Ja
heb haar meerdere keren gezien toen ik daar op bezoek was, en het was dat ik geen plek heb voor nog een merrie erbij, anders wist ik het wel...
Ik heb Ohlsen Junior gezien toen ik bij Kunar ging kijken op Nijend.
Ohlsen was een brave hengst(wel ietsjes drukker als Kunar) maar wat een draf had hij zeg Vingers aflikken
echt een heel erg lief dier!!

als ik jou was, zou ik niet langer zoeken Knipoog

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 09:08

roosjuh1994 schreef:
Yoline schreef:

Een penis kan niet breken, er zitten geen botten in...

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:18

Ik ken maar een OJ en die is best pittig.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 09:23

OJ heeft paar jaar geleden mijn merrie ernstig verwond... (zeer ernstig!! gat bij baarmoedermond!, als paard peritonitis buikvliesonsteking krijgt gaat ie dood) heeft toen 3 wkn doodziek in een weilandje gestaan.. is gebeurt bij 2e x dekken in zelfde hengtigheid..

Oh en eh dat van dat botje in penis kan wel, niet bij paard!! maar bijvoorbeeld bij hond, fret etc.. die hebben een penisbotje!!!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:05

Dat kan! Maar bij n paard kan het idd niet!

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:08

maar idd even contact opnemen met fjorden stamboek of op de website van het stamboek
ik denk dat zij je het meest kunnen vertellen

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:14

Sjolvir schreef:
..is gebeurt bij 2e x dekken in zelfde hengtigheid..

Maar dit is zo gek niet, gebeurt heel veel (of nog wel vaker)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:20

roosjuh1994 schreef:
Yoline schreef:

Een penis kan inderdaad NIET breken, want in de penis van een paard zitten geen botten.

De penis van een hond kan wel breken, daar zit een penisbotje in, daarom mag je honden ook niet vroegtijdig uit elkaar halen, omdat het penis botje dan kan breken.

Een paardenpenis is gemaakt uit spieren en pezen, en kan dus wel verrekken, etc. Net als andere spieren.

Het was van OJ bekend dat hij een ernstige blaas ontsteking had. Dat was volgens het stamboek de officiele reden waarom hij uit de fokkerij werd gehaald. Een paar weken/maanden later is hij afgemaakt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:02

En hij zou niet genoeg dekking doen.....

Zie profiel heb een ruin van OJ super lief dier, maar er zit wel een behoorlijk karakter in (niet de makkelijkste). En daardoor nog steeds geen verzorgster die bij mij of mij fjord past.

Zijn trouwens wel oude foto's nog moet nodig mijn profiel eens gaan opdaten.

ienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 16:44

Marcella schreef:
En hij zou niet genoeg dekking doen.....

Dat kan ik me haast niet voorstellen hoor en als dat al zo zou zijn zou dat helemaal losstaan van de rede waarom hij is afgemaakt! Ik heb zelf een merrie van Ohlsen Junior, ze word dit jaar twee. Ze is erg lief en braaf in de hand, maar omdat ze nog zo jong is kan ik er verder weinig van zeggen...

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 20:51

Olsen Junior is afgemaakt naar aanleiding van zijn zaadblaasonst. Het uitschachten tijdens het dekken ging heel veel pijn doen. Hij schachte ook niet of nauwlijks nog uit. Een optie om te ruinen voor hem was er niet . Hij was ouder en met plassen moet hij ook uitschachten. Vandaar dat hij is afgemaakt.

Zijn nakomelingen zijn veelal paarden met veel beweging maar met een vlot karakter. Ik vind het zelf hele fijne paarden om mee te werken.

Olsen zelf was een hele fijne hengst, druk maar wel eerlijk. Met rijden was hij druk maar goed te rijden.
Zijn beweging en uitstraling gaven hem gewoon wat extra's.

Fijn paard met goede nakomelingen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 12:27

Hee!! wij hadden OJ ook gekozen omdat het een leuk paard was, met inderdaad een lekker vlot karakter, dat vonden wij passen bij onze Brusvein dochter..(ook lekker ding qua karakter) (mv Dragesetm ook lekker ondeugend en toch super voor het werk)..
Helaas leverde het een doodzieke pony op...

Overigens staat er ergens dat het vaak gebeurt zo'n dekverwonding.. NEE dus.. Gebeurt zo vaak niet!!!!
Zei de eigenaar van Sjolvir (dierenarts) zei de ruiter van Sjolvir (dierenarts), de collega's van de eigenaar en ruiter(dierenartsen) van deze mensen en hun vrienden (ook dierenartsen.. )

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 13:35

Natuurlijk kan er wel eens iets mis gaan met dekken maar het is eerder een uitzondering.
Het gebeurd echt zelden, een klap krijgen is natuurlijk iets anders.

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 20:53

Sjolvir schreef:
Overigens staat er ergens dat het vaak gebeurt zo'n dekverwonding.. NEE dus.. Gebeurt zo vaak niet!!!!
Zei de eigenaar van Sjolvir (dierenarts) zei de ruiter van Sjolvir (dierenarts), de collega's van de eigenaar en ruiter(dierenartsen) van deze mensen en hun vrienden (ook dierenartsen.. )

Ik quote niet de verwonding, ik quote het 2x dekken in 1 hengstigheid Knipoog

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 14:30

oke!!!! het dekken dus.. Ja inderdaad dat gebeurt vaak.. met een dag ertussen nog een keer..

Achteraf was dat bij mijn merrie ook niet zo'n strak plan... Aangezien die dus doorgaans maar 1 a 1/2 dag goed hengstig is.......