Prestaties met fjordsport

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lisa_vera

Prestaties met fjordsport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 19:18

Hoi

Ik ga dit jaar weer met fjordsport meedoen. Vera heeft B mennen gehaald en met goede resultaten dus dan ga ik nu L mennen met haar. B dressuuur was niet helemaal gelukt en ik heb A springen. Wat hebben jullie allemaal gehaald en hebben jullie nog tips??

groetjes lisa en vera

CaylinnMae

Re: Prestaties met fjordsport

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 20:08

Marga heeft haar B dressuur en B springen. Ik wil met haar zowiezo graag de L dressuur
nog eens doen en dan hopen dat ik 160 of meer haal Ja

Ullwinn heeft L dressuur en B springen. Voor de L geldt trouwens hetzelfde verhaal, aangezien
de L2 niet geldt voor Ster Boos! (beetje vreemde regel als je het mij vraagt, zo verdienen ze vast meer geld...)

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:23

Ik heb nog geen FS gereden maar misschien mag Woudina er dit jaar aan geloven Haha! Hangt er alleen van af hoe ze straks met dressuren is enzo.

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:19

Nou ja van mij weet je het al Lisa...zou erg graag met Sas mee willen doen aan een FS...zowiezo op het gebied van mennen, maar onder het zadel is natuurlijk ook een super uitdaging. (wil eigenlijk gewoon alles)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:09

Ik heb wel zelf geabopt (2x) maar de Fjordsport heeft mijn toenmalige bijrijdster met Red Bull gedaan. Red Bull heeft dus B springen en LL dressuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:57

Ik heb het nog nooit gedaan en wil wel graag... vind het alleen nogal euh.. spannend Schijnheilig maar wil [***] dit jaar graag model dus zou ergens van het voorjaar wel FS willen doen Ja
Moet alleen nog uitvogelen wanneer het is en waar Haha!

Rianne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:16

Pontun heeft B springen en B dressuur.. Wil dit jaar graag voor de L gaan. Wie weet wanneer er weer fjordsport is?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:00

Sorry, maar ik heb een hekel aan fjordsport....

Zal wel niet onderbouwd zijn, niet logisch etc..

Is duurder dan dressuurproefjes..
en ik dacht eerst nog wat een leuk idee, tot ze toen terplekke in op een wedstrijd de mededeling deden, dat alle fjorden toch een onvoldoende scoorden voor de middendraf, dus dat ze die dan maar uit het proefje gingen halen.. (ging geloof ik om de B, is al weer paar jaar terug)
Nou toen zakte mijn broek toch echt af... Je gaat toch niet de proeven aanpassen omdat blijkbaar het niveau van de ruiters dan wel de paarden niet voldoet aan je idee...??
Heb toen dus besloten dat ik never nooit niet aan fjordsport mee zou doen!!!!

heb tot op heden woord gehouden en doe dus geen fjordsport. maar gewoon knhs.. als je paardje goed genoeg is houdt ie zich ook prima staande tussen de andere paarderassen..

Bovendien zou ik met mijn Z bij de paaden startgerechtigde paard weer onderaan moeten beginnen, nou daar heb ik dus even geen zin in.. Als ik Belgie of Duitsland officieel wil starten kan ik ook mijn klasse om laten zetten!!!! en bij fjordsport niet..

Ieder zijn mening, en dit was de mijne....
Fjorden wedstrijden zijn wel cool!!! Gezellig en gewoon top!!!!

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:24

Ik snap je probleem wel Sjolvir, maar ik snap het stamboek ook wel.
Ze willen gewoon dat je LL dressuur en B springen bent om je fjord bijvoorbeeld Ster te maken. Die regel is er nu eenmaal.
Voor mensen die niet bij de KNHS starten en die wel daar starten. Dus dan kan je nog wel zo goed rijden bij de KNHS, bij de FS moet je gewoon weer onderaan beginnen want die 2 zijn niet met elkaar te vergelijken..

Ik vind wel de prijs een beetje duur.. €12,- per proef..En als je dan 3 proeven wilt doen dan ben je alweer 36 euro kwijt + inschrijfgeld..

Odin is trouwens LL dressuur en B springen
Vickey is alleen LL dressuur. (De hindernissen vond ze veelste eng bij het springen Haha! )

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:36

Hoe vaak doe je zo'n proefje per jaar? Als je 3 proeven per jaar doet is het niet veel vind ik.

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:44

Als je je paard model wil laten worden dan doe je 3 proeven op één dag.
Dus alle proeven+inschrijfgeld ben je al gauw 41 Euro kwijt...
En dat is best veel voor één dagje + je bezinekosten Knipoog

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 08:44

Helaas fjordsport is duur, en de KNHS heeft het startgeld per 1 april ook al verhoogd, van 7.50 naar 10 euro... Gaat lekker....
Wordt paardrijden toch weer een elite sport...

Heb geIBOPt met mijn fjord, wel net zo praktisch... hoef je maar 1 x.....
Staat ie muisstil bij het opzadelen en opstijgen, beweegt nog geen oor, krijg je een 8!!?? nou ja??? snap ik er ook geen hol meer van...

En ik maakte het het stamboek nogal moeilijk bij de buitenrit.. hi hi... want er vlogen over het asfalt wat fjorden voorbij... (1 verdween er zelfs aan de horizon.....) en tja dan vindt die van mij het ook erg grappig... Is er niet vandoor gegaan, maar heeft rest van de buiten rit lopen dribbellen.. tja een 5 met de mededeling.. TE DRUK.. tja hij bleef verder luisteren, was alleen niet meer in staat te stappen, het dribbelde.. druk was ie dus wel!!!! hi hi

ukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:08

De diploma´s zijn 12 euro, niet de ´gewone´FS proefjes, dat bedrag wordt bepaald door de vereniging die de wedstrijd organiseerd Lachen
Tussen de diploma´s moet trouwens 3 maanden zitten, behalve tussen de B en de L1, die mogen direct na elkaar.

Ukie en ik hebben B, LL en L2 dressuur Ja Dit jaar wil ik graag M1 en evt. M2 gaan doen.

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:13

L1 DRESSUUR B SPRINGEN

jessica1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:14

worden die proeven ook in het noorden gehouden? En zo ja waar dan ergens?

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:57

Meestal in Hoornsterzwaag en ik geloof ook wel eens in Anderen.

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:28

wanneer beginnen de fjordproeven weer.. de keer dat ik heen zou(eerste keer) was mijn fjord kreupel.. dus woil dit jaart wel denk ik!!

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 10:11

..
Laatst bijgewerkt door XXXX2015 op 05-12-22 00:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 14:02

vronytopper schreef:
wanneer beginnen de fjordproeven weer.. de keer dat ik heen zou(eerste keer) was mijn fjord kreupel.. dus woil dit jaart wel denk ik!!

Volgens mij zijn de eerste proeven weer in het voorjaar
April/mei ofzo?

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 15:53

Wij gaan dit jaar gewoon weer naar Hardenberg als ze het dit jaar ook weer doen. Vond het wel heel leuk en tsja het is wel duur, maar je hebt dan ook een diploma he