zeanine schreef:Als ik het zo lees, wil ze met een springafstamming en ook een als springpaard gebouwd paard een dressuurpaard fokken??
Jullie hebben al gekeken naar de zwakkere punten van de merrie en welke je wilt verbeteren. Ik weet niet of jullie lid zijn van het KWPN maar dan zou ik eens rustig op Kwpn stallion gaan rondneuzen om te kijken welke hengsten qua exterieur, afsatmmelingenrapporten en verrichting aanspreken. Vervolgens zou ik proberen om zoveel mogelijk hengsten in het echt te gaan bekijken.
Wat bedoel je verder met een sensibele draf?? een paard is qua karakter sensibel of niet. Qua beweging spreek meestal van tact, ruimte, souplesse, balans en gedragenheid.
Oke, draf met meer souplesse.
De zwakke punten staan in mijn eerste post genoemd. Horizontaal aangezette hals, en niet zoveel souplesse in de beweging.
Wat we graag zouden willen zien is een hals die meer verticaal aangezet is, meer front en meer souplesse in de beweging.
Verder is het paard hoogbening, heeft een voldoende lang schouder welke voldoende schuin gelegen is. De bovenlijn is goed. De croupe iets hellend, de staart is wat hoog aangezet. Ze heeft veel ruimte in haar beweging, maar komt soms wat 'houterig' over. Haar achterbeen is actief.
@Zeanine: kan je hier meer mee?
@Dollemina: bedankt!