Jazz preferent, Welt hit 2 keur.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mr_PLH

Jazz preferent, Welt hit 2 keur.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 09:52

Afbeelding

De vier hengstenkeuringscommissies zijn onlangs bijeengeweest om de fokkerij- en sportresultaten van hengsten met oudere nakomelingen te beoordelen.

Rijpaarden:
Er zijn geen beoordeelde rijpaardhengsten op wacht gezet. Enkele beoordeelde wachthengsten blijven deze status houden.

De volgende dressuurhengsten wordt een predikaat verleend:
Welt Hit II - keur
Jazz - preferent

Tuigpaarden
De hengstenkeuringscommissie TP heeft besloten om de wachtstatus van Reflex M op te heffen.
Saffraan is beoordeeld op zijn driejarige nakomelingen. Omdat er geen 10 kinderen van hem zijn gescoord krijgt Saffraan een jaar uitstel.

Verder zijn de hengsten Marvel en Nando op basis van de beoordeling van de 3 t/m 7-jarige nakomelingen definitief goedgekeurd.

Er zijn bij de tuigpaarden geen predikaten verleend.

Gelders Paard
De hengstenkeuringscommissie GP heeft evenmin een predikaat verleend.
Sirius is beoordeeld op zijn driejarige nakomelingen. Omdat er geen 10 kinderen van hem zijn gescoord krijgt Sirius een jaar uitstel.

In de volgende In de Strengen worden de motivaties en overige besluiten weergegeven.

Bron: kwpn.nl
Laatst bijgewerkt door Mr_PLH op 08-01-07 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Re: Jazz preferent, Wel hit 2 keur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 10:05

3 keer raden wie dit jaar weer niet in Den Bosch in een showblokje ontbreekt Tong uitsteken .

Maar Welt Hit II Verward op basis waarvan???

En wederom Goodtimes niet

terorita

Re: Jazz preferent, Welt hit 2 keur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 10:08

Jazz was te verwachten Clown Haha!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 11:26

Waarom Welt Hit keur????

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 11:37

Suzanne F. schreef:
Waarom Welt Hit keur????

Misschien omdat ie zo'n fijn karakter doorgeeft? Clown

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 11:43

Hm ja of zoveel nationale dressuurpaarden? Of NMK merries? Of aangewezen/ggk hengsten?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 11:57

Ik mis ook weer Goodtimes...

Ik vraag me af wat de criteria zijn dat ze hem steeds passeren...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 12:20

Goodtimes is het bewijs dat een hengst zowel goede dressuur als springpaarden kan geven en dat past niet binnen het huidige beleid (denk ik dan maar anders zou ik het ook niet weten van een hengst met zoveel toppers in de sport en op de keuringen Verward )

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 16:13

Goodtimes piest weer naast de pot Verward

Jazz, tja duh... geen verrassing lijkt mij.

Welt hit II keur? Goh dat is toch wel de verrassing van de dag. Blijkkaar ben ik niet de enige. Blijkbaar veel nakomelingen die ster of keurwaardig zijn, alleen dan ben ik benieuwd in welke provincie?

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 16:30

Wellicht speelt Laarakkers een grote rol bij het keur verklaren van Welt hit 2. (eerste ingeving)

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 16:42

Goodtimes heeft de pech dat hij beide kanten op vererft, dressuur en springen en op basis van zijn index een paar punten tekort komt, toch heeft hij internationale spring en dressuurpaarden en er lopen voor merries van hem goed op de keuringen en hij heeft al een 5-tal goedgekeurde hengsten. (kenwood, dit weekend winnaar hengstenspringen op een groot concours, Lucky Times al enkele keren gestart in de grand Prix dressuur, loopt ook al de wereldbekers).. Wel vreselijk oliebol, want ze kunnen/mogen naar ik meen ook hengsten met een mindere index(of niet genoeg) Keur maken, als de sportprestaties van de nakomelingen dit compenseren

Hypo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 16:48

Suzanne F. schreef:
Hm ja of zoveel nationale dressuurpaarden? Of NMK merries? Of aangewezen/ggk hengsten?

Was het niet omdat we zo graag veel aandacht willen voor een sterk achterbeen?? Ziek

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 17:27

Welt Hit II verraste mij ook nogal! Ken er zeker wel een paar fijne dieren van, maar ook heel wat met dat trage achterbeen erin.

Zou niet weten waarom Goodtimes keur moet worden overigens.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 19:03

@MisHIS: ben ik met je eens, Goodtimes heeft veel kansen in de fokkerij gehad en er zijn een aantal fijne exemplaren, maar zijn populatie springt niet boven het maaiveld uit, gemiddeld genomen.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 21:39

de populatie van Welt Hit II wel?

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:09

Als ik mag kiezen tussen Welt Hitt en Goodtimes, dan weet ik het wel. en dan wordt het niet Welt Hitt....

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:50

patsur schreef:
de populatie van Welt Hit II wel?

Zoals ik al zei, verraste het mij nogal.

Goodtimes fokt naar mijn mening vlees noch vis... enkele uitzonderingen (Lucky Times, Kris Kentaur) daargelaten.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 00:12

Waar slaat dit op?! Verward Frusty Als Welt hit keur is, dan zijn er nog een heeeeeeeeeeleboel hengsten die dat predikaat moeten krijgen.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 09:46

Ik ben ook erg benieuwd naar de motivering (en dus niet motivatie, zoals het KWPN zelfs in foutievelijk Nederlands beweert) van het KWPN mbt Welt Hit II.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 22:41

Motivatie: Welt Hit II staat dit jaar hoog op de dressuurindex, met 151 punten en een betrouwbaarheid van 89%. Ook in de fokwaarden exterieur en beweging scoort de hengst bovengemiddeld hoor. Met resp. 109 en 106 en 83% betrouwbaarheid. De kinderen van Welt Hit II zijn al succesvol geweest in verschillende jonge paarden wedstrijden. Riondine met Emmelie Scholtens is momenteel één van zijn meest succesvolle kinderen op ZZ-zwaar niveau in Nederland.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 10:07

Ik had het gelezen, maar jonge paarden wedstrijden zeggen mij dus niks. Laat ze het maar bewijzen op het echte niveau.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:39

Anne_GTI schreef:
Motivatie: Welt Hit II staat dit jaar hoog op de dressuurindex, met 151 punten en een betrouwbaarheid van 89%. Ook in de fokwaarden exterieur en beweging scoort de hengst bovengemiddeld hoor. Met resp. 109 en 106 en 83% betrouwbaarheid. De kinderen van Welt Hit II zijn al succesvol geweest in verschillende jonge paarden wedstrijden. Riondine met Emmelie Scholtens is momenteel één van zijn meest succesvolle kinderen op ZZ-zwaar niveau in Nederland.

Tja...
Rolleyes

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:50

Ach, Suzanne; ik vind dan wel weer wrange humor dat ze Lucky Times in het doopceel hebben staan maar Goodtimes passeren.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:11

Anne_GTI schreef:
Ach, Suzanne; ik vind dan wel weer wrange humor dat ze Lucky Times in het doopceel hebben staan maar Goodtimes passeren.

Ik zie het verband niet. Okidoki is ook één van de best presterende NL paarden, maar daarom hoeven ze Jodokus toch ook niet in eens goed te keuren?

Eén zwaluw maakt nog geen zomer, en dat is bij Goodtimes (gezien zijn vele dekkingen en slechts enkele echte uitschieters) wel van toepassing vind ik.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:41

Ik vind Riondine ook wel een enkele zwaluw...

Zoveel Welt hits zie ik niet in de nationale dressuur. Ze hebben het over jonge paarden wedstrijden en de Z1 en Z2... ja so what? Moet je daarop een hengst al Keur maken dan?