Mijn keus is gevallen op een BWP hengst wat goedgekeurd is door de KWPN, dus wat voor papieren krijg de veulen?
En maakt het wel of niet uit of het een ongeregistreed engelsvolbloed merrie is?
Ik hoor het graag
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Loezjuh schreef:Mijn ruin met vader Indoctro (Holsteiner, ggk bij KWPN) en moeder Elza (ponymerrie, ras en stamboom onbekend) is ingeschreven in het KWPN-stamboek. Is dat wat je bedoelt?

Sammie schreef:Reg. b bij het kwpn met waarschijnlijk een onbekende moederlijn. BWP zou ik niet weten. Om welke hengst gaat het?
Sammie schreef:Die is niet goed gekeurd door het kwpn hoor. Dus dat val dan al af. Een medische goedkeuring is wat anders dan een 'ermelo' goedkeuring of erkenning. En in dit geval is van 'aanvaarden' geen sprake, daar zou wel sprake van zijn als de merrie een kwpn'er was en dan zou je er reg. a. bij krijgen.

ptiteblue schreef:Wat bwp betreft:
Je merrie heeft blijkbaar geen papieren dus, wat zijn de mogelijkheden:
- als wilde merrie laten inschrijven, daarvoor merrie voorstellen in een prijskamp. Je krijgt dan een bwp passpoort, met de naam van de merrie erop maar geen afstamming.
- Gewoon als onbekend laten inschrijven bij geboorte, dan is er alleen de naam van de vader op de papieren van de veulen.
Dus ja, met de eerste oplossing heb je natuurlijk al de generatie van de ouders bekend, dus voor toekomstige kleine kinderen en over kleine kinderen, zullen hun papieren helemaal vol staan! (dus kans binnen 4 generatie op een goedgekeurde hengst, als je dat niet doet, moet je dan 5 generaties wachten)
tja, en de lidgeld van BWP is goedkoper dan die van de KWPN...
Peterina schreef:Je veulen kan BWP papieren krijgen, alleen als moeder staat 'onbekend'. Of je moet de merrie eerst laten opnemen of registreren voordat het veulen geboren is en dan haar 'gegevens' (cq papieren) melden bij het geboorte melding en dan komt zij ook op de papieren te staan.
Waardoor het kan verklaren waarom mijn merrie door de fokker niet geregistreerd werd..