Alles leek goed te gaan, maar nou was het gisteren weer raak, had hem uit de wei gehaald, toen merkte ik nog niks, hij liep niet zo snel mee als normaal maar goed, ik maakt dus een bocht om hem vast te zetten en daardoor moest hij ook even achteruit en toen bleef z'n knie dus haken, hij zat naar mijn idee niet echt op slot, maar meer dat hij even bleef haken,.. Ik even een rondje lopen, en rechtuit ging het dus goed maar in bochten niet,.. Ik wou niet meteen de DA bellen, en denk bel de hoefsmid kan hij even bij vijlen zodat die stand weer anders is, maar hij kon niet eeder dan vandaag. Maar na gister heeft hij nerghens last van, hij bokt door de wei heen alsof hij nergens last van heeft, loopt niet stijfjes of anders,..
Maar wat kan ik hier aan doen, het lijkt me namelijk niet goed dat hij steeds vast zit,..?
En hebben jullie nog tips om de spieren rondom de knie te versterken zonder hem erg te belasten?
En hebben jullie tinkers er ook last van of gehad, want als het door de groei komt, moet het dus vanzelf ovegaan?
En als zijn knie op slot heeft gestaan, kan ik dan zo de volgende dag weer rijden, of is het betr om hem danweer 2 weken rust te houden en alleen aan de hand te trainen?
De DA heeft wel oplossingen, maar daar wil ik lieve rnog niet aan beginnen, zoals de kniebanden doorsnijden, of steroïden(weet niet hoe je het schrijft) toedienen,..
Sorry voor lange verhaal...
Alvast bedankt voor de reactie's

(wat ook nog enorme gevolgen kan hebben :| ) dus groot gelijk dat je daar niet aan wilt beginnen
zou ik dus persoonlijk NOOIT laten doen
en idd ook hoeven goed bijhouden om de stand goed te houden kan al erg veel helpen --> zoals jij dus ook al gemerkt hebt bij jou paard!
. Aan de achterhoeven kan ik zelf zien of het nodig is om opnieuw te bekappen. Je ziet aan de hoef duidelijk dat die binnendoor is gezet. Zodra dat weer breder groeit, moet het bijgevijld worden. Ik durf niet te zeggen hoe snel dat bij jouw tinker is. Ik denk dat overleg met jouw hoefsmid dan inderdaad een goed idee is. Misschien kun je uitproberen hoe lang jouw tinker na het bekappen klachtenvrij is. Dan kun je die periode aanhouden.