afspenen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

brenpasbeau

afspenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 15:51

kan iemand mij misschien vertelen hoe ik me merrie het best kan laten afspenen.me veulen gaan 14-01-07 weg naar de opfok en heb haar al van de merrie brok af al 4 dagen en ze krijgt nu 3x 1 kilo sportbrok van pavo en 1kilo muslie na het rijden en appeltjes en worteltjes. (ik rij dr nu 45 min rustig aan en het veulen dan gewoon opstal.
het veulen krijgt smiddag en savonds een halfje veulen brok en een beetje muslie (daar is ie dol op) en een worteltje en een appeltje.
en ik zie het veulen ook niet echt heel veel drinken bij zijn moeder.
maar hoe kan ik de melkproductie stop zetten als het veulen weg is. en hoe moet ik verder als hij in de opfok staat en de merrie op stal.

ik heb geen wei waar ik haar op kan zetten
en ze kan ook niet de hele dag los in de paddock.
ze staat dus gewoon op stal en savond na me werk kan ik haar eruit halen en overdag wordt ze los gezet door de meiden van stal 30 min ong

Amandake

Re: afspenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 17:09

gewoon het veulen eraf en niets meer aan doen Knipoog
Ze zou wel moeten kunnen rondstappen om de uier te laten slinken ,niet teveel water en eventjes niet teveel voer Vork

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 23:18

is dat alles

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 02:08

yep Knipoog

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 02:41

je moet gewoon het zelfde doen als je anders doet, alleen nu heeft ze er geen veulen aan, de uiers slinken vanzelf wel,als er niet meer aangezogen word.

succes ermee