Elisa2 schreef:Bij een standfoto moeten ze ook juist niet vierkant staan ;-} dit is prima.Hoe groot is de merrie? De hals lijkt wat kort en ze lijkt wat een onderhals te hebben op de 2 onderste foto's.De schoft loopt mooi door en de rug lijkt goed van lengte en ligging.De broekspier had wat langer door mogen lopen.Ze lijkt goed te bewegen van achteren uit.Maar ze lijkt wel zoals meerdere Negro's een kort voorbeen te hebben.Als je er mee wilt fokken dan zou ik er een hengst opzetten die vooral front vererft,maar die toch de goede beweging van achteren uit houd.
Ze is 1.61m, dus zoals veel Negro's een kleintje gebleven. Dat kort voorbeen was 1 van de dingen die ik zelf ook al had gezien, wat voor nadelen heeft dit bij het bewegen?
Op die onderste 2 foto's maakt ze inderdaad wel wat onderhals omdat ze daar bij alletwee wat druk was, op de 2 standfoto's heeft ze die niet echt denk ik? Ik vond zelf dat haar hals eerder nogal diep uit de borst komt waardoor dat mss wel een beetje de indruk van een onderhals geeft...