[EH][KWPN]Urika (Negro x Damiro)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anjatjeuh

[EH][KWPN]Urika (Negro x Damiro)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 20:16

Na 2 maanden in mijn bezit te zijn heb ik eindelijk eens de tijd gevonden om goede standfoto's te maken van mijn merrie, en die hier eens te plaatsen om haar te beoordelen zodat ik haar min- en pluspunten weet voor als ik ooit ga fokken. Suggesties voor hengsten (of dingen waar ik zeker op moet letten bij het kiezen van een hengst) zijn ook zeer welkom, het kan wel nog een aantal jaar duren voor ze gedekt wordt maar dan kan ik mn keuze op dat moment heel weloverwogen maken.

Haar volledig papier:
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=155055
of http://www.allbreedpedigree.com/urika

Standfoto's:
Afbeelding
Afbeelding
(Ik kon haar niet goed vierkant laten staan, hoop dat dit goed genoeg is?)

Bewegingsfoto:
Afbeelding

Hoofdfoto:
Afbeelding

Ik hoop dat jullie me wat meer kunnen vertellen over mn merrie. Knipoog

Askim

Re: [EH] Urika (Negro x Damiro)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 01:16

offtopic Ik heb zelf ook een negro we hebben ook een eigen topic als je die wil weten stuur een pbtje

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 12:54

Bij een standfoto moeten ze ook juist niet vierkant staan ;-} dit is prima.Hoe groot is de merrie? De hals lijkt wat kort en ze lijkt wat een onderhals te hebben op de 2 onderste foto's.De schoft loopt mooi door en de rug lijkt goed van lengte en ligging.De broekspier had wat langer door mogen lopen.Ze lijkt goed te bewegen van achteren uit.Maar ze lijkt wel zoals meerdere Negro's een kort voorbeen te hebben.Als je er mee wilt fokken dan zou ik er een hengst opzetten die vooral front vererft,maar die toch de goede beweging van achteren uit houd.

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 14:27

Elisa2 schreef:
Bij een standfoto moeten ze ook juist niet vierkant staan ;-} dit is prima.Hoe groot is de merrie? De hals lijkt wat kort en ze lijkt wat een onderhals te hebben op de 2 onderste foto's.De schoft loopt mooi door en de rug lijkt goed van lengte en ligging.De broekspier had wat langer door mogen lopen.Ze lijkt goed te bewegen van achteren uit.Maar ze lijkt wel zoals meerdere Negro's een kort voorbeen te hebben.Als je er mee wilt fokken dan zou ik er een hengst opzetten die vooral front vererft,maar die toch de goede beweging van achteren uit houd.

Ze is 1.61m, dus zoals veel Negro's een kleintje gebleven. Dat kort voorbeen was 1 van de dingen die ik zelf ook al had gezien, wat voor nadelen heeft dit bij het bewegen?
Op die onderste 2 foto's maakt ze inderdaad wel wat onderhals omdat ze daar bij alletwee wat druk was, op de 2 standfoto's heeft ze die niet echt denk ik? Ik vond zelf dat haar hals eerder nogal diep uit de borst komt waardoor dat mss wel een beetje de indruk van een onderhals geeft...
Afbeelding
Afbeelding

Flugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 17:21

Onderhals valt i.m.o. wel mee, wel komt de hals inderdaad iets diep uit de borst.
Door het korte voorbeen doet ze wat overbouwd aan en lijkt de croupe minder mooi gevormd. Voor de rest vind ik het een vrij correcte merrie. Lachen

Zou je er mee willen fokken, dan is het aan te raden een hengst te kiezen die een lang voorbeen door fokt.