ik weet niet of dit onderwerp hier goed staat, ik zat te twijfelen tussen kraamstal en algemeen, dus als t niet goed is.. sorry!

Mijn grote vraag:
wat gaat een hele drachtige merrie kosten? dus rekening houdend met alle bij komende kosten?
zoals de hengst, dierenarts enz..
Ik wil mijn merrie graag dit voorjaar laten dekken, maar dan wil ik natuurlijk wel goed weten met watvoor kosten ik te maken ga krijgen..
omdat ik nog nooit een drachtige merrie heb gehad weet ik dus absoluut niet welke kosten, en watvoor kosten hier aan verbonden zijn. dus misschien kunnen jullie helpen met een (voorlopige) balans op te maken

wat ik al wel weet van de hengsten houder is natuurlijk het dekgeld, en de ziektes waar de merrie op getest moet worden..
wat ik van jullie graag wil weten is wat de kosten zijn tijdens de dracht, en na de bevalling, als er geen complicatie zijn.
voor de dracht:
- de hengst
- testen op CEM
- influenza inenting
tijdens de dracht:
- ?
na de dracht:
- inentingen veulen
-?
dus ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen, en het lijstje verder kunnen aanvullen

de echte kosten vraag ik natuurlijk na bij onze dierenarts, maar het gaat dus eigenlijk om de behandelingen