Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Marieke_1 schreef:Ik heb zelf het boek karakter paarden (rassen boek) en bij elk ras staat boven aan de pagina een tabel met allemaal catergorien (dressuur, mennen enz.) en daar staan dan sterren bij, maar bij springen staan er nul sterren voor de andalusier..
Angs16 schreef:Het verschilt volgens mij per paard.
Mijn andalusier kan een redelijk sprongetjes maken.
http://i34.photobucket.com/albums/d127/ ... apablo.jpg
LiesBento schreef:Als je regelmatig wil gaan springen met je paard, koop dan geen Andalusier !![]()
Sommige maken inderdaad een mooi sprongetje, maar de meeste hun techniek is toch ver zoek ...

tyrtje schreef:onzettend bedankt voor jullie antwoorden.
@Lusitana: je hebt het steeds over HIER.. waar woon je dan??
en weet iemand toevallig nog iets van de lijnen af en welke vaders goed zijn etc... want als mensen ze te koop aanbieden staat er wel altijd bij van deze en deze PRE goedgekeurde hengst, maar dat zegt mij niet zo heel veel (ik heb me er nog niet echt in verdiept).
trouwens lijken Andalusiers en Lustitano's niet heel erg veel op elkaar?? ik zou ze niet uit elkaar herkennen!
Ik ken een andalusier die doet t ontzettend goed! Mijn eigen is af en toe wat lomp, maar k spring ook maar heel erg weinig en hij heeft dan ook bijna geen oefening gehad. Misschien ben ik dan ook meer een dressuurfiguur dan een springding.. vroeger was t andersom mja