Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
De NAS is geen ras maar een kleurenfokkerij die gebruik maakt van vele rassen. Wij noemen ze wel appaloosa, maar meer vanwege het kleurtje en niet vanwege het ras. Als ras bestaat de appaloosa ook, maar dit is dan de amerikaanse appaloosa.
Vraag me alleen af of er daar misschien KNN achter staat, omdat die dus niet bij de NAS geregistreerd staan.
Neonlight schreef:Ja, dat wist ik wel, die afstamming ken ik uit mijn hoofd.Vraag me alleen af of er daar misschien KNN achter staat, omdat die dus niet bij de NAS geregistreerd staan.
juval schreef:even op mn papier gekeken (ik heb een kleindochter van sonny) maar daar staat idd ook geen knn op... wel zie ik aan vaders kant (Prins) dat overgrootmoeder een knabstrupper is.
(Sorry, is 1 van mijn grootste boktergernissen als mensen zoiets tikken.)
want 2,11 klopt ook niet. Neonlight schreef:2 jaar en 8 maanden is niet 2,8 jaar.(Sorry, is 1 van mijn grootste boktergernissen als mensen zoiets tikken.)
Heb ondertussen in de paspoorten van mijn appies gekeken, staat er inderdaad niet bij, bij mijn jongste zijn de ouders van Sonny er zelfs af, daar staat Sonny als laatste generatie.
Maar om even voor de TS nog alles op een rijtje te zetten, Sonny af Hojmark is een Knapstruber met de appaloosa-kleur vos panterbont, goedgekeurd voor de Vereniging van het Nederlandse Appaloosa Stamboek.
, hardstikke bedankt!