Hoe krijg ik mijn paarden uit elkaar???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hissa_co

Hoe krijg ik mijn paarden uit elkaar???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 20:11

Hallootjes!!! Knipoog

Sinds wij naar Noorwegen zijn verhuisd stond ons eerste paard een tijdje alleen. Nu we een jonge merrie hebben gekocht zijn ze onafschijdenlijk!!!! Omdat we in de zomer de paarden appart moeten vervoeren naar de rijbak, weten we niet hoe we dat moeten gaan doen Scheve mond Als de ene naamenlijk de ander niet kan zien, breken ze de hele stal af!

Kunnen jullie mij helpen?

Bedankt!!!! Bloos

aartlover

Re: Hoe krijg ik mijn paarden uit elkaar???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 20:24

Ja dat is ook bij ons. Ze willen niet bij elkaar vandaan. Wij doen het soms stiekem. Maar nemen ze ook gewoon echt mee. Paarden zijn nou wel kudde dieren maar ze moeten weten dat ze altijd wel weer terug komen. Gewoon ffe iets gaan doen met een paard en zorg dat de aandacht bij JOU blijfd. En dan weer terug Lachen Net als bij veulens :p willen eerst ook niet bij hun moeder weg.

Garo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 21:43

Nee, ze weten niet uit zichzelf dat de ander weer terug komt.
Je moet het zien als honden die niet alleen kunnen blijven. Je begint met een paar minuten, dan een kwartiertje......... zo door. Het duurt een tijdje, maar langzaam opbouwen doet wonderen.

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:24

Uitelkaar halen en stug blijven volhouden. Dat ze uiteindelijk weten dat moeilijk doen geen effect heeft en uiteindelijk ze toch weer samen komen te staan! (gaat alleen wel tijd, frustratie, kabaal en heel veel geduld in zitten)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 15:29

ik zou proberen om er voor te zorgen dat ze beiden aandacht krijgen zodat ze eigenlijk geen tijd hebebn om elkaar te missen, tsja en volhouden he, succes

kylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 15:32

inderdaad volhouden
ik ben afgelopen oktober van stal veranderd.
mijn 2 paardjes hadden nog nooit samen op stal gestaan aangezien kylah altijd in opfok heeft gelopen.
maar sinds ze samen op stal stonden waren ze onafscheidelijk.
je werd er gek van alleen maar gestamp en gegil als 1 van de 2 weg ging. Mex kon ik bijna niet rijden als kylah niet buiten stond.
ik heb ze gewoon uit elkaar gehaald. niet meer samen in de paddock en niet samen spelen in de bak of wei. ze hebben allebei nu een ander vriendje mex een ruin en ky een merrie Haha! en het gaat nu goed. soms nog wel eens wat gegil en gestamp maar bij lange na niet zo erg.

heb je de mogelijkheid om ze samen te zetten met andere paardjes?
bv paardjes van buren of iets van pensionklantjes?

Hissa_co

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 18:36

kylah schreef:
inderdaad volhouden
ik ben afgelopen oktober van stal veranderd.
mijn 2 paardjes hadden nog nooit samen op stal gestaan aangezien kylah altijd in opfok heeft gelopen.
maar sinds ze samen op stal stonden waren ze onafscheidelijk.
je werd er gek van alleen maar gestamp en gegil als 1 van de 2 weg ging. Mex kon ik bijna niet rijden als kylah niet buiten stond.
ik heb ze gewoon uit elkaar gehaald. niet meer samen in de paddock en niet samen spelen in de bak of wei. ze hebben allebei nu een ander vriendje mex een ruin en ky een merrie Haha! en het gaat nu goed. soms nog wel eens wat gegil en gestamp maar bij lange na niet zo erg.

heb je de mogelijkheid om ze samen te zetten met andere paardjes?
bv paardjes van buren of iets van pensionklantjes?

Neej, wij hebben maat twee paarden Knipoog

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 19:44

.
Laatst bijgewerkt door XXXX2015 op 04-12-22 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

jillxnena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 14:35

Rustig vaker uit elkaar halen die van mij hebebn dat ook