De hals komt erg diep uit de borst (waarschijnlijk afkomstig uit het draverbloed), halslengte lijkt me goed, halsbespiering mag meer. Verder lijkt het dat het paard een beetje een franse stand heeft, maar dat kan ook aan de foto liggen. De rug en ruglengte lijken mij prima, schoft loopt lekker door. Beetje korte croupe lijkt het zo op de foto. Hoe groot is de merrie, ze oogt wat klein? Het lijkt me ook een dier wat een beetje recht in de rug springt, of niet?
Zo op het exterieur afgaande zou ik een hengst nemen met voldoende maat, correcte beenstand, opwaartsgebouwde (bespierde) hals, en een langere croup.
Daarnaast een hengst die natuurlijk de beweging van de merrie kan verbeteren en wat springtechniek betreft vermogen en techniek vererft en goed met de schoft omhoog springt. Persoonlijk hecht ik nooit zo aan het exterieurmatig verbeteren van punten, maar meer vanuit het sportoogpunt gezien (in dit geval dus meer beweging en vermogen toevoegen). Let er alleen wel op dat de exterieurmatige slechte punten van de merrie niet worden verankerd door een hengst met precies dezelfde zwakke punten erop te zetten (maar dat lijkt me logisch). Crown Z zou best eens kunnen passen.