paspoort klopt niet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wallie

paspoort klopt niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 17:31

hallo,

ik weet niet of het goed staat hier maar ik ga me in me paspoort van me paardje verdiepen.
goed nou daar komt het. in het paspoort van mijn paardje staat dat hij op 01-01-2002 is geboren de vorige eigenaar zei dat er wat fout was gegaan want mijn paardje is op 01-01-2003 geboren.. is mijn paspoort nu ongeldig? zoja wat kan ik er aan doen? ook staat er in mijn paspoort vader onbekend.. ik heb er een foto bij gekregen van zijn vader wallenstein van het ruitersgat.. dit klopt ook.. maar hoe kan ik dit allemaal verder uit laten zoeken? heel erg bedankt

groetjes wendy en waldo

MonAmieC

Re: paspoort klopt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 17:35

Om zeker ervan te zijn dat Wallenstein van het ruitersgat de vader is zal er waarschijnlijk een DNA test gedaan moeten worden (is behoorlijk duur). Voor de geboortedatum moet je eens contact opnemen met het stamboek waar je paard bij id ingeschreven.

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 17:38

hoeveel ben ik ongeveer kwijt voor een DNA test??

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 19:16

DNA onderzoek kostte bij mij 50 euro per haflinger.
Dus het zal maximaal 150 euro voor DNA onderzoek zijn als je uitgaat van 3 haflingers (vader, moeder en jouw paard.) Als je geluk hebt hebben ze al DNA onderzoek bij de moeder of vader gedaan en hoeven ze dat niet meer opnieuw te doen. Daarnaast zullen er ook wel kosten bij komen voor verandering van het paspoort als je de datum wilt laten aanpassen.
Ik weet niet of een aanpassing van de geboortedatum mogelijk is trouwens

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 19:41

Blijkbaar heeft jouw pony geen officieel stamboekpapier.

Je veearts kan zien aan de tanden van je pony of hij geboren is in 2002 of 2003.

1.1. wil zeggen dat je paard geen papieren heeft en dat in het paspoort alleen aangegeven wordt in welk jaar hij geboren is.
Ieder paard zonder papieren heeft 1.1. in zijn paspoort staan.

De vraag is of je het stamboekpapier nodig hebt. Wat wil je er mee gaan doen? Alleen als je met d epony wil gaan fokken is het stamboompapier interessant, maar dan heb je eigenlijk ook het dekbewijs nodig.
Ik kan me voorstellen dat je wel weten of je pony 5 of 4 is, maar verder is het niet zo belangrijk, tenzij je wil gaan fokken.

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 20:37

ik kreeg te horen dat als de geboorte datum niet klopt je op wedstrijden wat gezeur kan gaan krijgen.. aangezien ik in de zomer wil gaan starten. ik zou het erg jammer vinden als ik daardoor niet zou kunnen starten bijv..

Photography

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 10:24

Het paspoort van de haf waar ik op rijd klopt ook niet. We hebben januari 2006 paspoort aangevraagd, haar stamboek papieren opgestuurd waar duidelijk geboortejaar '95 op stond. Toen we eenmaal het paspoort terug kregen stond er geboortejaar 2000. Toen ik in februari een startkaart ging aanvragen heb ik het stamboek papier er bij gedaan, zodat er dus nu op mn coupons 1995 staat. Maar ik heb er nog nooit wat over gehoord, Als ze het chipnummer nakijken weten ze zeker dat ze de goeie pony hebben. Dus ze kijken niet specifiek naar de geboortedatum.

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 10:29

Dat op het paspoort vader onbekend staat kan gebeuren ookal is het toch bekend. Ik heb dit bij 1 van mijn pony's ook. Deze hebben we zelf gefokt, maar nooit papieren aangevraagd. De ouders zijn dus wel bekend, maar op het paspoort staat onbekend omdat we dus geen officiele stamboekpapieren hebben aangevraagd.

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 17:07

oke.. ja ik vind het allemaal een beetje lastig hihi nouja ik probeer er wel uit te komen Knipoog