Afstammelingen van KWPN hengst Hamlet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ramona22

Afstammelingen van KWPN hengst Hamlet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 00:49

Hoi,

Wie heeft een nakomeling van deze hengst? . Wij willen van het voorjaar onze merrie laten dekken.
Iemand adviseerde om Hamlet te kiezen.

Ik weet dat hij bij Wim Cazemier in Nuis staat,maar verder is mij de hengst onbekend.
Wie kan mij hier meer over vertellen?

Alvast bedankt. Pling

Marijkeeee

Re: Afstammelingen van KWPN hengst Hamlet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 18:15

XulyssesX heeft een Hamlet x Zuidhorn

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 19:27

Ik heb een Hamlet x Ferro.

Zo was ze:
Afbeelding

Zo is ze:
Afbeelding

Meer foto´s van haar staan in mijn profiel, daar is tevens een foto van de volle zus van Zillion, een A´tje. Dit schijnt echt een draak te zijn.
Dit voorjaar wordt Zil ingereden. Het is een pittig ding met een flink karakter, maar kan ook ontzettend lief en knuffelig zijn. Ja

Verder is ze zwart en laatste keer dat ik haar heb gemeten (november ´06) kwam ze uit op 1.70,5m. Flink aan de maat dus. Vorig jaar april is ze geopereerd aan ocd in haar sprong.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:14

Hallo daar.
Ik had een nakomeling van de hengst Hamlet. Ze was een donkerbruine merrie van 1.68m. Met een wit halfbeen achter en een super mooie bles. Voor een filmpje van haar kun je kijken op de Bit-paarden website, en als je dan helemaal onderaan de pagina kijkt, dan kun je een stukje bekijken van zwemmen met paarden bij Gert Boonzaaijer. Daar staan we duidelijk op. Ze is als driejarige ster verklaard op de keuring en afgelopen zomer is ze voorlopig keur geworden. Ze was wel een ontzettende heethoofd, maar van haar moeders kant zat er Lector en Cadet achter en die fokken ook aardig heftig door in het karakter. Ze kon ontzettend goed springen en had ook een super manier, maar dressuurmatig was de stap en draf niet zo heel erg goed. Ze miste toch wat souplesse. Helaas heb ik haar afgelopen zomer in laten slapen, ze had haar been gebroken.
Hopelijk kun je wat met deze informtie, maar ik zou toch eerst gaan kijken of dit iets is wat bij jou paard past.
Oh ja. Haar verzenen waren aardig laag, misschien moet jij hier ook op letten.
Veel succes. Kaatje77 Haha!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 00:15

Ik heb een Hamlet x Legaat x Elan.
Groot dier, 1.78m. Erg braaf en totaal niet lomp in de omgang. Dressuurmatig veel meer aanleg, al zal hij zeker vermogen hebben op springgebied. Beetje een scheiterd en zeker niet lui.
Kan erg goed galopperen. Is daarin ook goed te verzamelen. Stapt netjes en draaft redelijk. Wel veel aanleg voor passage en een apart voorbeen, die vrij kort is, maar super weggezet wordt. Mocht je meer willen weten, PB maar. Voor foto's kun je in mn profiel kijken.

xtvax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:13

Ik heb ook een Hamlet x Casimir, wordt dit jaar 7. Is een klein paardje, maar komt ook uit een kleine moeder. Heel bloederig, maar dit kán ook van moederskant komen. Kan erg goed springen, heeft al 1.30m gelopen.

inib

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:58

Wij hebben een Hamlet op de manege, moederskant weet ik niet, ze is vrij druk en zeker geen beginnerspaard, een beetje schieterig maar wel heel braaf, kan goed dressur lopen en vindt springen helemaal geweldig.

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 14:03

Ik heb ook een hamlet gereden op een manege. Super paardje, kon alleen helemaal niet strekken.. ook vrij aan de maat, rond de 1.70 m. veel wit. vos. ook wel een heet hoofd, maar wel altijd heel eerlijk!

Hamlet vind ik leuk fokken, en naar wat ik zie zijn er veel nakomelingen die veel dressuur aanleg hebben. Het is zeker ook een kandidaat voor mijn merrie als ik er ooit mee ga fokken!

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:07

Ik heb een Hamlet x Stuyvesant. Donkerbruine elite merrie ca. 1.70 schofthoogte. Superfijn karakter wel heet maar dat komt denk ik meer van moederskant. Heeft Z gesprongen ik start haar nu in het B. Geen automatische piloot, als ik het verknal dan stopt ze er mee.

ManonVegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 19:08

Halleuw {:) ,

ik heb ook een nakomeling van Hamlet.
Mijn opa heeft die op de markt gekocht, had nooit gedacht dat het zo'n goede zou zijn.
Ik heb nou net de vader opgezocht, en ik verschoot er gewoon van :P .
Unique, is de naam. /3
Ze is heel goed in dressuur, maar blijkbaar ook in springen. Al hebben we dit nog nooit gebrobeerd :P .

Groetjes!

Afbeelding
Unique met veulen Easy Rider.
Afbeelding
Unique in galop *D :P

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 19:45

de bekendste hamlet nakomeling is denk ik de recent gestorven hickstead

ManonVegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 17:56

Ketaki schreef:
de bekendste hamlet nakomeling is denk ik de recent gestorven hickstead

idd, en nog een. Hickstead II..... :P
Kijk maar eens op www.horsetelex.nl Daar kun je ALLE stambomen zien.