Ook zo lastig aan passende ruitertje's te komen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ook zo lastig aan passende ruitertje's te komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 16:57

Ik ben nu al een tijdje opzoek naar een passend ruitertje voor Sedderick met rijervaring om hem te beleren/ in te rijden maar kan er nergens vinden.. Allemaal zijn ze te zwaar of het klikt gewoon niet dat ik er geen vertrouwen in heb.. Seddepony is nou niet echt bepaalt HET voorbeeld van een kinderpony en ruitertje's die nog nooit gereden hebben of die ik niet met hem durf te laten lopen door de wei laat ik er al helemaaaal niet op! Veel te riskant want ik ben en blijf natuurlijk wel verantwoordelijk..

Hoe zijn jullie aan jullie ruitertje's gekomen? Was dat ook zo'n enorme zoektocht of kwamen ze zo aangelopen?
IK begin de moed nu toch echt op te geven namelijk..

Marijkjuh

Re: Ook zo lastig aan passende ruitertje's te komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 16:59

Ik heb deze zomer ook een tijdje gezocht naar een leuk ruitertje, maar ik kreeg alleen maar onzinreacties. Erg jammer, maar nu in de winter is het weiland slecht te berijden dus ben ik met zoeken gestopt

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 16:59

Ik heb mijn shet zelf ingereden maar moest wel iemand vinden die haar doorreed, uiteindelijk (35 advertenties) verder, werd ik gebeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 17:07

en waar plaatste jullie de advertentie's dan?
zelf inrijden zou helaas niet lukken aangezien hij maar maximaal 25 kilo op zijn ruggetje kan dragen wat goed voor hem is, en ik dus een ruitertje van 20 kilo o.i.d voor hem moet vinden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 17:50

ik heb nu op de shetlanderforum en stalsite een advertentie geplaatst al maar zit ook heel erg te twijfelen of ik marktplaats en speurders niet eens zou afspeuren naar meiden die een verzorgpony willen..

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 19:34

Ik heb die van mij zelf zadelmak gemaakt omdat kinderen dat niet zouden overleven :S ik woog toen zo'n 60 kilo en ze is 95 cm. Mag eigenlijk niet meer maar ik heb genoeg evenwicht dus ik hinderde haar niet met mijn lange benen. Ze crosst er gigantisch hard vandoor met mij dus ze kan me zeker wel dragen! maar ik rijd er natuurlijk niet op! enkel een beetje zadelmak gemaakt (zonder zadel) en nu mag mijn nichtje er altijd op, ze is 7 jaar en weegt tussen 15 en 20 kilo en mijn pony merkt niet dat er iemand op haar rug zit /ligt Tong uitsteken

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 20:32

mijn shetter is gelukkig onwijs rustig! dr hebben al wel eens kindjes opgezeten en hij deed alsof het de normaalste zaak van de wereld was (stappen en draven aan de hand!)!
ik ga in januari/februari een zadeltje voor hem kopen en de kinderen van een verzorgster bij Ufania op stal gaan hem inrijden in het voorjaar (de oudste is nu 7 volgens mij). die kindjes hebben nu nog niet echt rijervaring, wel een paar keer aan de longe op Bolle (zie profiel) gezeten en gedraafd enzo! de oudste was aan het meetellen: 1,2,1,2,1,2 (op,neer,op,neer,op,neer) en ze kon de eerste (!!!) keer al gelijk ligtrijden!! talentje dus Knipoog !
morgen neem ik Tarek mee naar stal, die kids zijn dr ook! ik neem mn fototoestel mee... morgen dus een topic van Tarek onder de vrouw Knipoog !

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:31

Ik heb eerst aan de lange lijnen gewerkt en mijn shet kende stem en teugelhulpen. Toen was ik zelf nog niet al te groot en zwaar dus toen ben ik er op gaan zitten om te kijken hoe ze reageerde. Ging perfect en toen bleek ik een meisje in de straat te hebben wonen die dolgraag wou pony rijden. Dus dat gaat nu helemaal top. Daarvoor zat ik met hetzelfde probleem, of ze woonde te ver weg, of te groot enz.

Kun je niet in een manege in de buurt kijken, kun je meteen zien hoe ze rijden.

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:42

oja, de mijne ging ook al voor de kar dus ze kende stem en teugelhulpen al perfect... Dan is het niet zo moeilijk om ze tegen te houden als ze wilt wegrennen. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:46

die van mij kent dus al wel stem hulpen en teugelhulpen ben ik druk mee bezig, maar een passend ruitertje zoeken is een groter probleem.. Nagelbijten / Gniffelen

hij is namelijk maar 85 cm klein en nogal een duveltje..

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:46

capopjekop schreef:
Ik heb eerst aan de lange lijnen gewerkt en mijn shet kende stem en teugelhulpen. Toen was ik zelf nog niet al te groot en zwaar dus toen ben ik er op gaan zitten om te kijken hoe ze reageerde. Ging perfect en toen bleek ik een meisje in de straat te hebben wonen die dolgraag wou pony rijden. Dus dat gaat nu helemaal top. Daarvoor zat ik met hetzelfde probleem, of ze woonde te ver weg, of te groot enz.

Kun je niet in een manege in de buurt kijken, kun je meteen zien hoe ze rijden.

was ik ook nog vergeten te zeggen: die van mij kent stemcommando's ook super goed! aan de longe luisterd ie niet zo super (heeft ie een hekel aan) maar op de fiets en met lange lijnen hoef ik maar een klein stemcommando te geven en hij zit al in de gang die ik wil!

MonAmieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:47

Mijn neefje is 10 jaar en erg klein voor z'n leeftijd. Hij rijd nu op een heel ondeugend shetlandertje van een tante van ons. De pony was eigenlijk te ondeugend voor een klein kind, maar aangezien mijn neefje absoluut niet bang is, gaat het heel erg goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:52

en zo'n ruitertje moet ik dus hebben Knipoog
maar waar vind je die in de buurt.. Nagelbijten / Gniffelen

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 22:02

Ik heb gelukkig me zusje Haha! en op vrijdag is er vaak een meisje leuk klein en niet sel bang die rijd er dan ook wel is op!
Al heb ik er wel geluk mee dat ik er zelf vroeger ook altijd op gereden heb en ze dus echt al helemaal is ingereden, al kan ze echt nog stout zijn hoor! Duivel

Je zou zeker kunnen kijken of marktplaats of speurders wat oplevert en heb je geen manege in de buurt zou je ook eens een kijkje kunnen nemen of je een klein meisje treft....succes in elk geval!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 08:29

Advt op marktplaats wil ook wel helpen hoor Knipoog
Zo ben ik ook aan mijn minianky gekomen Knipoog

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 08:49

Misschien een advertentie op een manege in de buurt?

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 08:57

je bent niet de enige hoor die er lang over doet ik zelf was een jaar veder toen ik er eentje voor mijn appaloosaxschetlander zocht of ze woonde inderdaad te ver weg of ze kon niet goed genoeg rijden en was bang ik heb ook een tijdje een meisje gehad waarvan ze zei dat ze genoeng ervaring had maarjah dat bleek ook niet zo te zijn
uiteindelijk kwam ik bij ons in de bus een klein meisje in de eerst die net een dorpje veder als mij woond
zei is 14 en weegt 23 kg, dr lengte is nu 1,48 erg klein voor dr leefdtijd maar ze is niet snel bang en durft als het nodig is petto aan te pakken en het gaat nu echt super goed tussen die 2
en aangezien petto tot 60 kg mag houden kan ze er nog lekker lang op rijden Haha!

groetjess lotte

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 09:08

kijk anders bij de manege's in de buurt bij de kinderlessen..
misschien zit er wel iemand tussen waarvan je denk die je shet kan rijden?

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 11:24

bij mij is ook lastig want mijn shet is een etterbak van hier tot tokio
en omdat niet elk klein meisje het lef heeft om een pony aan te pakken en die het ook nog kan is het best lastig iemand te vinden.
maar ik ging naar de manege in de buurt en de kindjes die goed op de moeilijkste pony daaro reden die konden mijn shet rijden.
hij heeft nu 3 verzorgertjes gehad.
de eerste heeft hem 2 jaar verzorgt toen werd ze te groot.
de 2e 1,5 jaar verzorgt en toen was ze ook te groot die kreeg opeens groeispurt.
en nu heeft hij manon dat was de kleinste en die verzorgt hem nu 3 jaar, maar ook zij is nu eigenlijk te groot voor hem.
nu is der nog een meisje van 17 en ze is zelf 1.53
die rijd sinds kort ook op hem
die ken niet te groot worden dat is wel handig
maar ook zij heeft der handen vol aan hem Knipoog

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 12:00

Het eerste ruitertje wat Jimmy ingereden heeft hebben we van een manege geplukt, de tweede reageerde via een advertentie van ons bij een supermarkt. Het meisje voor Vicnent heeft ook gereageerd via een advertentie bij de supermarkt.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:14

Ik geef wat les en soms zit er een kindje bij die echt meer kan en dat ook graag wil. Ik rijd ze normaal wel zelf in, en heb een meisje die voor de duvel niet bang is en erg netjes rijd die er daarna op gaat.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:22

Ik ga haar zelf in rijden Nagelbijten / Gniffelen . Ik heb een Shet van 1.02 en ben zelf maar 1.65 dus moet net lukken Knipoog Dat is gewoon even om de hulpen aan te leren en even goed door te rijden. Er komt nl. een kindje van vrienden van ons op rijden. Ik hoop dat ze regelmatig langs zullen komen. Het meisje is alleen nog te jong om echt zelf te rijden. Maar m'n Shet heeft echt het karakter van een manege pony, alleen wel erg snel Pling

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:34

Sjen schreef:
Ik ga haar zelf in rijden Nagelbijten / Gniffelen . Ik heb een Shet van 1.02 en ben zelf maar 1.65 dus moet net lukken Knipoog Dat is gewoon even om de hulpen aan te leren en even goed door te rijden. Er komt nl. een kindje van vrienden van ons op rijden. Ik hoop dat ze regelmatig langs zullen komen. Het meisje is alleen nog te jong om echt zelf te rijden. Maar m'n Shet heeft echt het karakter van een manege pony, alleen wel erg snel Pling

dan ben je toch wel echt te groot hoor, zéker om een pony in te rijden die de nodige bespiering nog niet heeft. ik heb een jongetje van vijf op mijn pony gezet, en ben er gewoon bij gebleven. op die manier kan je er prima mee aan de slag.

ja, het is lastig om een passend ruitertje te vinden. het jochie dat met Flicka reed komt niet meer, dus voorlopig wordt er gewoon niet mee gereden. kan over tien jaar ook nog wel, ik vind het niet echt nodig dat ze ingereden wordt, ik zou het hooguit leuk vinden, maar voor Flicka maakt het niet echt uit denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 14:37

de lengte is nog niet eens echt een probleem, maar vooral het gewicht..
ik heb een buurmeisje van 7 die ook al 2 keer in de week op de manege lest, maar die weegt 30 tot 35 kilo! ze is helemaal niet groot of dik ofzo maar toch.. net als een ander buurmeisje ook zo klein en dun..

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 14:54

Je mag Sedderick ook wel uit logeren sturen bij ons hoor, heb je hem ingereden weer terug Knipoog