hoop dat mijn vraag hier goed geplaatst is qua forum maar weet iemenda of je lid moet zijn van en stamboek,in mijn geval wels,om je veulen in het stamboek ingeschreven te krijgen? n hoe zit dat met het aanvragen van een stalnaam?
Ik denk dat dat bij elk stamboek hetzelfde is. Daar slaan ze dan een slaatje uit. Weer wat extra contributie. Zelfs als je een ruin op naam wilt zetten moet je nog lid worden van het stamboek, in dit geval is dat het KWPN.
Veulens kunnen sowieso nog niet naar hetstamboek worden overgeschreven. Alleen merries als ze >3 jaar oud zijn en hengsten die ggk worden voor het stamboek.
Stalnaam zal afhankelijk zijn van het stamboek (ras), netzoals naamsverandering. Lid zijn moet je ook sowieso zijn.
Ik denk dat ze wil weten of je lid moet zijn om een veulen aan te melden na geboorte. Dat moet wel voor zover ik weet. Voor de stalnaam zou ik je naar de WPCV sturen. Die laten de namen in Engeland registreren en de NWPCS alleen in NL.
bedankt voor jullie reacties. Ik bedoelde idd wanneer het veulen is geboren,ben een beginnende welshfokker,Ahum,maar een en ander moet ik nog ondervinden en uitzoeken. Morgen maar even mailen met welshstamboek.was altid lid maar sinds vorig jaar niet meer. Nogmaals dank en maak er een goed jaar van