Mijn fries is te snel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Mijn fries is te snel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 13:17

Ja hoor heb ik weer.
Vanwege pijnlijke gewrichten (reuma artrose) heb ik mijn fries door een stalgenoot laten berijden.

Woensdag heb ik Rykele (fries) eerst losgereden en daarna heeft mijn stalgenoot gereden. En het ging wel goed.
Donderdag wilde ze er gelijk zelf op. Mij best. Rykele schrikt weleens van bakkabouters of geeft een bok naar de zweep maar dat is het wel.
Terwijl mijn stalgenoot aan het rijden was ben ik de box gaan mesten.
Op het moment dat ik mijn kruiwagen wilde gaan legen kwam de moeder van mijn stalgenoot naar mij toe.
Stalgenoot had zweep weg gelegd omdat mijn fries heel snel ging Cool .

Hij kan weleens een beetje fris zijn, maar ik heb er nooit problemen mee.
Want als friesje hard gaat kan hij altijd nog wel een stapje harder lopen voor mij.

Uiteindelijk ben ik er zelf maar op gegaan. Na 10 minuten eigenwijs zijn liep hij weer keurig.

Zou ik dan stiekem toch een renpaard hebben ipv een fries Verward .

Sjoukie1305

Re: Mijn fries is te snel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 13:21

hahaha, werg grappig om te lezen, ik zie meteen herkenning! Zo'n fries heb ik ook, wil alleen maar voorwaarts en sneller! Mijn instructrice is zelf niet een hele grote friezenfan, maar wel van de mijne! De rest vindt ze vaak te sloom, maar daar heeft die van mij totaal geen last van! wat voor afstamming heb je als ik vragen mag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 13:35

mijn fries is ook een zeer goede harddraver, als zij gewoon draaft moeten veel andere paarden al in galop en als zij heel hard draaft moeten de andere paarden of heel hard meedraven of toch echt in een goed tempo mee galloperen Lachen
De meeste friesen die ik ken zijn wat meer van die luie friesje's die liever lui dan moe zijn, maar die van mij is meer het tegenovergestelde (die van jou blijkbaar ook Knipoog )!!

maar die van jou doet het gewoon uit frissigheid of echt omdat de vooruitknop er zo goed opzit?

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 11:29

Typisch fries dit als je het mij vraagt, vooral hard willen draven, maar vraag op dat moment niet waar de ah is.. Ik denk dat ze je stalgenoot aan het uitproberen was *LOL* Als ik een tip mag geven, zodra ze te hard wil direct halt houden en weer rustig wegdraven, hierbij mag best een flinke ophouding genmaakt worden. Ze moet leren met impuls voorwaarts te gaan maar wel bij je te blijven, dát is dragen Lachen