Draver op draver?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SJANNE_DARK

Draver op draver?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 18:06

Wij zijn van plan om onze merrie draver te laten dekken maar we zijn er nog niet hellemaal over uit welke hengst we er op willen?
We hebben al een aantal mooie hengsten gezien maar we komen er nog niet uit.

Maar nou is mijn vraag,, Ik rij zelf recreatief (of hou je dat ook maar schrijft) En we denken de veulen te houden en daar word dan gewoon het zelfde mee gedaan, mischien wat ligte wedstrijdjes maar meer ook niet. Maar zou het dan kunnen of geschikt zijn om een dravers hengst op mijn merrie te doen?

Ik zou graag jullie mening willen

Groetjes...

WendyBZ

Re: Draver op draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 09:13

Waarom? Alleen voor de recreatie? Dan kan je voor minder geld ook wel een veulen of een jaarling kopen. Zolang je er niet mee gaat koersen zou ik er eigenlijk niet aan beginnen.

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 16:04

waarom recreatie? omdat wij het geld er niet voor hebben om elke week wedstrijden te gaan rijden en we er de tijd ok niet voor hebben en ze loopt bij ons voor de kar waarom niet koersen? omdat we de tijd er niet voor hebben. en we willen graag mee maken een veulen krijgen en alles wat er bij hoord. Droomt niemand daar dan van? dat te ervaren. het is gewoon voor de hobby

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 20:22

Kennisje van me heeft een kruising draver x NRPS.
Dravermerrie werd gedekt door een NRPS hengst.
Is een hardstikke leuk paard geworden!

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 20:37

De andere hengsten die we in gedagte hebben zijn ook NRPS.
We zijn er nog niet uit. Maar 6 januarie gaan we naar Ermelo hengsten keuring.
Mischien dat we er dan uit komen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 20:40

Of een Arabische hengst. Krijg je een Dravebier. In mijn profiel staat er eentje. Knipoog

Er zitten ook twee Dravebieren in het A- en B-kader endurance van de KNHS.

Maar NRPS kan ook prima. De fokker van mijn paard heeft na het eerste veulen (= mijn paard) alleen nog NRPS-hengsten op zijn dravermerrie gezet en daar zijn leuke rijpaarden uit gekomen.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 02:14

Ik heb een aantal jaren geleden besloten om mijn draver niet meer te laten dekken i.v.m. leeftijd.
Voor mijn merrie zou ik de keuze laten vallen op een arabisch volbloed, of een NRPS met een aardig aandeel arabisch bloed Lachen
Een volle draver fokken voor de recreatie is denk ik zonde van het dekgeld (want dat liegt er niet om !).
Dan kun je ook een hele leuke recreatie / sportpony fokken Lachen

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 03:19

Compleet off-topic Bloos maar zijn de dekgelden van de draverhengsten zoveel hoger dan van een NRPS of KWPN dan?
Want zijn het niet juist de dravers die voor leuke bedragen verkocht worden als recreatiepaard?

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 12:13

luxje schreef:
Compleet off-topic Bloos maar zijn de dekgelden van de draverhengsten zoveel hoger dan van een NRPS of KWPN dan?
Want zijn het niet juist de dravers die voor leuke bedragen verkocht worden als recreatiepaard?

Niet vergeleken met KWPN (Maar een KWPN zou ik ook niet op mijn draver zetten Clown)
Dekgelden voor goede NRPS / Welsh ponyhengsten zijn meestal wel een stuk lager.
Laatst bijgewerkt door Westernfreak op 31-12-06 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 12:18

Nederlandse hengsten zijn niet extreem duur, de goede buitenlandse kosten een aardige duit. Maar ik zie het nut er niet in om zelf eentje te fokken als je voor een paar honderd euro ook een leuke jaarling ergens kan krijgen. Als je zelf fokt zit je toch weer met het risico van een geboorte etc. Plus je fokt wéér een papierloos paard erbij. En wat als je wegens omstandigheden een paard weg moet doen? je kan er niet altijd vanuit gaan dat ze altijd bij jou blijven.
Ik zou zeggen, zoek gewoon een leuk jong paardje, of fok iets wat je ook nog kwijt zou kunnen raken.

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 18:24

ja maar als ik een jaarling koop of iets kan die ook opeens weg moeten